2023-09-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det som delar upp människor i olika hudfärger, folkgrupper och kön, är förstås biologin. Verkligheten, vilka gener man föds med. Vad människor gör är att tilldelar de olika grupperna olika egenskaper. En del skillnader är biologiskt betingade och verkliga, medan andra är skapade utifrån någon form av känslostyrd empiri. Man ser saker som inte finns.

En av de grupper som delat upp världen i bara hudfärg och kön är förstås vänstern. Vänstern ser bara världen genom konflikten mellan grupper och kan inte se människor. Så de utser en grupp, som bara genom sin hudfärg, som onda och ett kön som ont. Sen ställer man grupperna mot varandra och hetsar mot den grupp de ser som onda. Biologin, orsaken till skillnaderna, förkastar man helt.

Så det är många som delat upp mänskligheten i grupper och vänstern är en av de grupperna. Nazismens arvtagare på sitt sätt.

Ingen "biologi" har skapat den svarta huden eller bröst ex. för att den/ de ska signalera "underlägsen" eller "djur" till andra, den typen av idéer att dela upp människor i olika "värde" grupper baserat på oväsentligheter som antal pigment i huden ex, så man kan utnyttja/ tvinga andra för att få vad man vill, är helt och hållet uppdiktade i skallarna på människor.

Och de som önskar fortsätta med dessa dumheter, är antifeminsiter, rasister, homofober och div. ideologi som gillar klassamhällen av olika slag, dvs dela upp människor efter hur mycket pengar de har, eller efter vilken social grupp de är födda i etc...

Och de tillhör generellt INTE vänstern, utan betydligt oftare högern och konservativa grupper.
Citera
2023-09-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Återigen något du vill beskylka vita för gissar jag?

Åter en ond skapelse av den vita rasen: själva indelningen av raser.

Nej, jag beskyller dumhet för detta.
Rasism återfinns hos alla människor mer eller mindre.
Citera
2023-09-01, 10:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Jag är imponerad, det går emot vänsterns dogma att tro sådant. Omvänd rasism wxisterar inte och allt det där.
Citera
2023-09-01, 10:50
Medlem
Citat:
Jag är imponerad, det går emot vänsterns dogma att tro sådant. Omvänd rasism wxisterar inte och allt det där.

nej, det gör det inte alls, det är enkom din sorts "dogma" att påla upp vänstern som detta.

Och det vt du mycket väl.
Citera
2023-09-01, 11:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ingen "biologi" har skapat den svarta huden eller bröst ex. för att den/ de ska signalera "underlägsen" eller "djur" till andra, den typen av idéer att dela upp människor i olika "värde" grupper baserat på oväsentligheter som antal pigment i huden ex, så man kan utnyttja/ tvinga andra för att få vad man vill, är helt och hållet uppdiktade i skallarna på människor.
Nähä, menar du det. Men då kan naturen inte ha skapat vit hud, för att vänsterrasister ska anse att den ska signalera ondska till dem. Ändå är det vad du faktiskt säger att den gör. Då är dina egna åsikter om det, bara uppdiktade i din egen skalle. Men eftersom du går efter de uppdiktade åsikterna i din egen skalle, är du förstås en rasist själv och ger människor olika värde utifrån sina gener. Det är otvetydigt så och du säger själv att du gör det.

Så vad vill du säga egentligen. För det är förstås så din egen rasism och nazism fungerar. Du är själv, vad du beskyller andra för att vara. Det är vad du faktiskt säger, med dina egna åsikter om hudfärg.
Kan du se din egen ondska, din egen nazism. Att dina åsikter om hudfärg och gener är lika sjuka som nazisternas om judarna? Eller menar du kanske att nazisterna gjorde rätt?

Citat:
Och de som önskar fortsätta med dessa dumheter, är antifeminsiter, rasister, homofober och div. ideologi som gillar klassamhällen av olika slag, dvs dela upp människor efter hur mycket pengar de har, eller efter vilken social grupp de är födda i etc...
Sluta försöka smita undan. Du delar själv upp samhället i alla dessa delar som du faktiskt gör nu och sedan bestämmer du vem som är ond utifrån grupp. OBS: Inte utifrån deras åsikter eller hur de är som människor, för de projicerar du bara på alla inom den gruppen.

Lite intressant blir då att om du själv är vit, anser du själv att du är ond utifrån din egen hudfärg, vilket kan stämma att du är, men ondskan kommer inte från hudfärgen, utan från dina rasistiska åsikter.

När det gäller din rasism och nazism, handlar det bara om hudfärg och gener. Så du skiter i alla fattiga vita eller färgade rika. Du delar bara upp dem efter vad de är födda som, deras gener, deras hudfärg och sedan säger du att en folkgrupp är ond, enbart utifrån sina gener. Precis som nazisterna gjorde med judarna.
Citat:
Och de tillhör generellt INTE vänstern, utan betydligt oftare högern och konservativa grupper.
Jag har redan visat här ovan att ni vänsterrasister är de största uppdelarna i grupper. I er egen sjuka rasideologi.

Om du anser att du inte är rasist eller nazist, borde du väl försvara dig mot det och visa att du inte är det. Istället repeterar du bara att vissa andra är rasister, som om det skulle vara en ursäkt för dig att vara det.

Edit: Sen undviker du hela tiden ämnet och det jag skriver om det så det blir OT.
Vilka böcker ska man ska använda inom utbildningen. Ska man lära ut vänsterrasismen som du företräder eller motsvarande nazism som om det är sanningar? Eller ska man lära ut hur saker faktiskt är ur en vetenskaplig synvinkel. Vad anser du?
Senast redigerad av EnCarte 2023-09-01 kl. 11:22.
Citera
2023-09-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nähä, menar du det. Men då kan naturen inte ha skapat vit hud, för att vänsterrasister ska anse att den ska signalera ondska till dem. Ändå är det vad du faktiskt säger att den gör. Då är dina egna åsikter om det, bara uppdiktade i din egen skalle. Men eftersom du går efter de uppdiktade åsikterna i din egen skalle, är du förstås en rasist själv och ger människor olika värde utifrån sina gener. Det är otvetydigt så och du säger själv att du gör det.

Så vad vill du säga egentligen. För det är förstås så din egen rasism och nazism fungerar. Du är själv, vad du beskyller andra för att vara. Det är vad du faktiskt säger, med dina egna åsikter om hudfärg.
Kan du se din egen ondska, din egen nazism. Att dina åsikter om hudfärg och gener är lika sjuka som nazisternas om judarna? Eller menar du kanske att nazisterna gjorde rätt?

Sluta försöka smita undan. Du delar själv upp samhället i alla dessa delar som du faktiskt gör nu och sedan bestämmer du vem som är ond utifrån grupp. OBS: Inte utifrån deras åsikter eller hur de är som människor, för de projicerar du bara på alla inom den gruppen.

Att "vita" skulle av vänstern kallas för eller behandlas som "onda" är helt och hållet ditt påhitt.
nazister och rasister möjligen ja, men! nazister och rasister är nu inte samma sak som "vita".
Och det är där din förvirring biter sig i svansen och det blir kortslutning.

Jag vägrar debattera mot ren dumhet....läs min signatur.

Citat:
Lite intressant blir då att om du själv är vit, anser du själv att du är ond utifrån din egen hudfärg, vilket kan stämma att du är, men ondskan kommer inte från hudfärgen, utan från dina rasistiska åsikter.

När det gäller din rasism och nazism, handlar det bara om hudfärg och gener. Så du skiter i alla fattiga vita eller färgade rika. Du delar bara upp dem efter vad de är födda som, deras gener, deras hudfärg och sedan säger du att en folkgrupp är ond, enbart utifrån sina gener. Precis som nazisterna gjorde med judarna.

Jag har redan visat här ovan att ni vänsterrasister är de största uppdelarna i grupper. I er egen sjuka rasideologi.

Om du anser att du inte är rasist eller nazist, borde du väl försvara dig mot det och visa att du inte är det. Istället repeterar du bara att vissa andra är rasister, som om det skulle vara en ursäkt för dig att vara det.

Edit: Sen undviker du hela tiden ämnet och det jag skriver om det så det blir OT.
Vilka böcker ska man ska använda inom utbildningen. Ska man lära ut vänsterrasismen som du företräder eller motsvarande nazism som om det är sanningar? Eller ska man lära ut hur saker faktiskt är ur en vetenskaplig synvinkel. Vad anser du?

nej, du har inte "visat" någonting, du har bara blurrat ihop massa fantasier utan förankring.

verkligen? jag behöver bevisa att jag inte hysser "nazistiska" åsikter eller röstar på politik kring att "vita" borde utrotas?

Man ska lära ut hur saker faktiskt är efter vetenskap och förnuft i de fall det inte finns vetenskap på området. Och den åsikten råkar nu vara just den progressiva...dvs "vänstern" i världen.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-01 kl. 11:36.
Citera
2023-09-01, 11:46
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Ickevita kan inte vara rasister för att du kan enbart vara rasist när du är med att skapa systematisk rasism och pga assymetrin i makt mellan vita och antivita så kan enbart vita vara rasister. Omvänd rasism existerar inte och vitas beskyllningar av ickevita grupper för att vara rasister är återigen ett uttryck för vitas rasism.

Har du glömt din hemläxa i kritisk rasteori?
Citera
2023-09-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ickevita kan inte vara rasister för att du kan enbart vara rasist när du är med att skapa systematisk rasism och pga assymetrin i makt mellan vita och antivita så kan enbart vita vara rasister. Omvänd rasism existerar inte och vitas beskyllningar av ickevita grupper för att vara rasister är återigen ett uttryck för vitas rasism.

Har du glömt din hemläxa i kritisk rasteori?

Var har jag skrivit att jag personeligen tycker exakt som "kritisk rasteori"?
Citera detta tack.

Att tycka att ens egen lilla grupp/ tillhörighet, what ever hur den ser ut, befinner sig, är organiserad etc etc. är överlägsen alla andra grupper och borde prioriteras över alla andra, vördas, äras och upphöjas etc etc över alla andra är......en tämligen vanligt förekommande känsla hos alla människor och är just enkom känslobaserat.
de flesta är dock utrustade med ett frontal cortex och överförd kunskap som motarbetar detta.

Men så finns det alltid individer eller grupp av individer antingen så dumma så de inte inser ovan, eller som försöker nyttja denna dumhet för egen vinning.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-01 kl. 11:56.
Citera
2023-09-01, 14:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Att "vita" skulle av vänstern kallas för eller behandlas som "onda" är helt och hållet ditt påhitt.
nazister och rasister möjligen ja, men! nazister och rasister är nu inte samma sak som "vita".
Och det är där din förvirring biter sig i svansen och det blir kortslutning.

Jag vägrar debattera mot ren dumhet....läs min signatur.
Jag skiter i din signatur. Vill du inte föra en seriös debatt och argumentera i sakfrågan, utan bara säga att andra är rasister, istället för att försvara din egen rasism, så fortsätter jag bara med min argumentation som visar att du är en rasist. Nedan finns en del citat som du gjort, bara i den här korta tråden.
Citat:
"Vita" är inte "ett folk" eller "etnisk grupp", och inte heller är vita "genetiskt" bättre än "färgade".
DU här som sitter och hävdar genetiska skillnader mellan gruppen "vita" och gruppen "färgade" ex.
Så om vi tar lite saker som du säger här.
Det måste så klart finnas genetiska skillnader mellan vita och färgade, annars skulle de ha samma hudfärg och se ungefär likadana ut. Så dina påståenden här visar bara på ren dumhet.

Sen har jag frågat vilka "vita" ni faktiskt menar. Men eftersom du inte ville säga att du menar alla vita, som t.ex. eskimåer, måste det vara mer begränsat inom gruppen "vita" folk.
Citat:
Att "vita" genom vår kända historien utgjort ett extremt hot mot ex. "svarta" eller "judar" är ju tämligen bevisat.
Eskimåer faller förstås på sin egen orimlighet, utifrån uttalandet om negrer och judar, liksom många andra vita folk, då du anklagar alla "vita" för extremt hot mot svarta och judar. Så vilka menar du då? Så jag menar att du anklagar den största folkgruppen vita i väst. Menar du även andra "vita" folk, får du gärna nämna vilka andra "vita" du menar, så du blir tydlig. Tills dess utgår jag från att jag har rätt.

Citat:
Araber har inte varit i närheten av de konsekvenser av rasism som gruppen "vita" utsatt andra grupper för.
Nej de har de inte. De har utsatt andra folk för olika konsekvenser som varit ännu värre. Men nonsensargumentet bygger ändå upp ditt rasistnarrativ om alla "vita". som utan undantag, är skyldiga genom sin hudfärg. Du pratar inte om vita slavhandlare eller vita nazister, inte heller de som var mot slavhandeln eller nazister. Bara vita, utifrån deras gener, sin hudfärg. Klar rasism.

Citat:
Att gruppen "vita" i världen har skaffat sig privilegier över andra grupper, har inte med någon genetik att göra utan med helt andra saker och är självklart kritikvärt.
Här med det sista av dina citat, hamnar vi då i nazisternas värld. "Vita" konspirerar mot andra människor. De har en hemlig sammansvärjning där de undanhåller andra makt och pengar och vill styra världen. Merapis och vänsterns eget "Sions protokoll". Samma narrativ som nazisterna använde mot judarna, men kroknäsan är utbytt mot vit hudfärg.
Då bortser jag från ditt enfaldiga påstående om att hudfärg inte är genetisk, då det är så infantilt att det inte går att förstå.

Citat:
nej, du har inte "visat" någonting, du har bara blurrat ihop massa fantasier utan förankring.

verkligen? jag behöver bevisa att jag inte hysser "nazistiska" åsikter eller röstar på politik kring att "vita" borde utrotas?
Jag har en full beviskedja som borde räcka i en domstol, om det bara gällde att avgöra om din åsikter om vita, faktiskt bara baseras på deras gener och hudfärg och om du därmed är rasist och om du använder samma tankegods och faktiskt samma metoder som nazisterna då det gäller att anklaga och misstänkliggöra ett folk.

Men som i en domstol där den åtalade är skyldig och överbevisad, sitter du och har inget att anföra till ditt försvar, mer än att skylla på andra för ditt eget handlande.

Citat:
Man ska lära ut hur saker faktiskt är efter vetenskap och förnuft i de fall det inte finns vetenskap på området. Och den åsikten råkar nu vara just den progressiva...dvs "vänstern" i världen.
Helt enligt mina åsikter. Nu baseras vänsterns narrativ bara på lögner och dogmer, speciellt rasbiologiska åsikter om "vita", som genom den hudfärg de föds med, är skyldiga till allt ont alla vita genom historien har gjort, men inte får berömmas för allt gott de gjort, vilket nog är långt mer än något annat folk genom historien ens är nära.

Så det skulle nog blir nog inte mycket vänster faktiskt. Men det är förstås bra.
Citera
2023-09-01, 16:32
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Var har jag skrivit att jag personeligen tycker exakt som "kritisk rasteori"?
Citera detta tack.

Det politiska spektrat ser ut så här i praktiken:

Woke --- Woke-light --- Konservativa --- Nationalister.

Du befinner dig någonstans mellan woke och woke-light skulle jag säga. Det som gör dig lite mer åt "woke"-hållet än exempelvis flashback-användaren absinten som tillhör gruppen "woke-light", är att du förutsätter att vita människor aldrig kan utsättas för rasism och diskriminering. Att vita i stort sätt är emun mot allt detta eftersom du förutsätter att vi har så mycket resurser att vi i stort sätt är oantastliga.
absinten å andra sidan har en lite mer balanserad och nyanserad syn på det hela, och därför är det inte konstigt att andra flashback-användare känner av lite woke-tendenser ifrån dig Merapi. Du bör inte vara chockerad över det.
Citera
2023-09-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Det politiska spektrat ser ut så här i praktiken:

Woke --- Woke-light --- Konservativa --- Nationalister.

Du befinner dig någonstans mellan woke och woke-light skulle jag säga. Det som gör dig lite mer åt "woke"-hållet än exempelvis flashback-användaren absinten som tillhör gruppen "woke-light", är att du förutsätter att vita människor aldrig kan utsättas för rasism och diskriminering. Att vita i stort sätt är emun mot allt detta eftersom du förutsätter att vi har så mycket resurser att vi i stort sätt är oantastliga.
absinten å andra sidan har en lite mer balanserad och nyanserad syn på det hela, och därför är det inte konstigt att andra flashback-användare känner av lite woke-tendenser ifrån dig Merapi. Du bör inte vara chockerad över det.
"woke" ingår inte i något "politiskt spektra" det är ingen ideologi.
utan numera ett skällsord från extremhögern på ett urval av verkligheter som de inte vill acceptera existensen av.

politiska spektrat kan avbildas och förklaras på en radda sätt, beroende på vad man är ute efter, men din variant får du nog behålla för dig själv.

Vidare, jag har aldrig någonstans skrivit att vita människor aldrig kan utsättas för rasism och diskriminering. Sluta bygg halmbyggen om mig tack.
Citera
2023-09-02, 11:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
"woke" ingår inte i något "politiskt spektra" det är ingen ideologi.
utan numera ett skällsord från extremhögern på ett urval av verkligheter som de inte vill acceptera existensen av.

politiska spektrat kan avbildas och förklaras på en radda sätt, beroende på vad man är ute efter, men din variant får du nog behålla för dig själv.

Vidare, jag har aldrig någonstans skrivit att vita människor aldrig kan utsättas för rasism och diskriminering. Sluta bygg halmbyggen om mig tack.

Woke är definitivt vänster. Det bygger på Marx idéer men överför på andra grupper. Att man öppet säger att att man använder Marxistiska maktanlyser för att dela upp grupperna och ge dem status som förtryckare eller förtryckt utifrån hudfärg, säger väl det mesta. Vänsterns mål är att utjämna skillnader mellan människor, därför är woke, feminism och HBQT vänster. De är inte intresserad av vetenskap om hur världen är, utan delar bara upp människor efter olika attribut och ställer dem mot varandra. Rika mot fattiga, vita mot färgade, kvinnor mot män och man är bokstavligen beredd att gå över lik för att utradera skillnaderna.

Högern å sin sida bejakar skillnaderna och menar att det är vad man är som ska gälla. Man ser inte hierarkier som ett problem utan något naturligt för människan. Deras åsikter bygger i huvudsak på vetenskapen, som att alla människor inte är likadana. Följden av det är att man kan visa faktiska genetiska skillnader mellan olika människor och olika folk, vilket kan leda fel. Å andra sidan har man mer rätt i att människor trivs bättre i ett kulturell och etniskt homogent samhälle och strävar mot det. Man är mer verklighetsförankrade.

Det intressanta med rasism och nazism-ideologin woke, är att trots att de som förespråkar den vill utrota skillnaderna och kallar andra rasister, är de själva likadana, men hycklar bara om det. Rent känslomässigt ser de annorlunda på andra folkgrupper och är inte alls intresserade av att bli integrerade med dem eller bo i invandrarområden. Precis som resten av den undre medelklass de tillhör, flyttar de till vita områden om det blir för många invandrare.
Samtidig hetsar de mot sin egen folkgrupp, utifrån hudfärg, och lägger egenskaper på vita, att de är onda, bara utifrån sin hudfärg på samma sätt som nazisterna gjorde mot judarna och kallar sig själva ändå antirasister och antinazister.

Man kan säga att de som stöder den här teorin och ideologin, är de mest inkonsekventa människor som jag tror världen någonsin sett. Hur de får ihop alla motsättningar i det de säger, tycker och gör, är helt obegripligt och får mig att anse att de inte kan vara mentalt friska. Schizofrena ända in i själen.

Problemet idag är att de här ideologierna har fått spridning i samhället och skapar en accelerande psykisk ohälsa hos människor då man vill böja människor till något de inte är. Många tror på det här, då åsikterna dominerar samhället. Så det gäller att genom kunskap och upplysning, visa att de som driver de här idéerna faktiskt inte alls är några antirasister eller antinazister, utan faktiskt likadana och att deras ideologi faktiskt är ren ondska.

Trots påståenden om motsatsen, är det de själva, liksom nazisterna, på väg att själva återskapa trettiotalet. De själva är indoktrinerade i det här och kommer inte att byta åsikt, förrän de själva får en spark mellan benen av verkligheten, som någon uttryckte det.
Dom är körda och går inte att ändra åsikt på trots överväldigande bevis och argument. Det gäller att övertyga de andra, de som tror på vad de säger, utan att ha funderat igenom det, genom att visa hur de ljuger och bedrar och därigenom marginalisera wokevänstern och deras försök att krossa samhället och människorna och få dem att krypa tillbaka i det hål de krupit upp från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in