2023-08-31, 21:19
Medlem
AlligatorMans avatar
Maria & Sofie får naturligtvis skaffa OnlyFans, vad fan tror dom? På med kameran och av med trosorna bara, chop chop!
Citera
2023-08-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Problemet är att de har tittat på för mycket serier och vill leva i fantasin att de är något mer än sina tråkiga 9-5 jobb.

Det där tror jag inte alls på.

Ser min fru. Hon är bekväm helt enkelt. Det är likadant i hela hennes vänskapskrets. De bara handlar på för att det är bekvämt och att de kan. Alla dess kvinnor har det bra. Kanske för bra för de behöver inte oroa sig för pengar.

Men för de kvinnor som inte har bra inkomst eller män som kan betala för dem blir det självklart problem i relationerna.

Upplever inte alls att det är så för män. Eftersom män inte gör spenderande till en social aktivitet. När kvinnan tar massa shoppingrundor med väninnorna köper sig mannen en TV, nya högtalare eller en ny bil.
Senast redigerad av avec 2023-08-31 kl. 21:24.
Citera
2023-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det där tror jag inte alls på.

Ser min fru. Hon är bekväm helt enkelt. Det är likadant i hela hennes vänskapskrets. De bara handlar på för att det är bekvämt och att de kan. Alla dess kvinnor har det bra. Kanske för bra för de behöver inte oroa sig för pengar.

Men för de kvinnor som inte har bra inkomst eller män som kan betala för dem blir det självklart problem i relationerna.

Upplever inte alls att det är så för män. Eftersom män inte gör spenderande till en social aktivitet. När kvinnan tar massa shoppingrundor med väninnorna köper sig mannen en TV, nya högtalare eller en ny bil.

"De bara handlar på för att det är bekvämt "

Vad fan betyder det? De handlar för att fylla något i deras tråkiga liv, det är ett beroende.

Det är klart det är så för män med.
Många som spelar.
Många som super bort pengarna.

Vi lever så tragiska liv att folk har behov att fylla det med snabba stimulanser som shopping, sex, droger, alkohol och spel.
Citera
2023-08-31, 21:32
Medlem
Cameltotems avatar
Har råd och råd.

Hur många har egentligen råd med dessa aktiviteter? Bröllop i Italien? Säg de går på 200-300k?

Är det rimligt att lägga om man tjänar 40k? 50k? 60k?

De enda som kan rättfärdiga ett sådant bröllop tjänar långt över 100k eller driver företag. Det är alldeles för mycket pengar för en löneslav.

Det jag syftar på är att många konsumerar LÅNGT utanför vad de bör göra. De sparas för lite.
Citera
2023-08-31, 21:35
Medlem
Mikaelias avatar
Medelklassen har haft det alldeles för bra under lång lång tid medans arbetarklassen har halkat efter ekonomiskt. Speciellt lönen där skillnaden är större än vad den var på det glada 80-talet. Nu kommer konsekvenserna av medelklassens frosseri där man belånat sig på flera miljoner utan någon vidare ränta. Radhus och villor för flera miljoner, leasing av elbilar eller ett köp av en ny Volvo på avbetalning. Har en vän som köpt ett radhus på 70 kvm precis utanför stan brevid en stor väg för 5 miljoner, det är för mig totalt obegripligt.
Hur ska man hålla uppe fasaden? Jo genom att belåna sig ytterligare och bli rövknullad av bankerna som äger deras liv i det mörka hamsterhjulet.
Citera
2023-08-31, 21:51
Medlem
Citat:
"De bara handlar på för att det är bekvämt "

Vad fan betyder det? De handlar för att fylla något i deras tråkiga liv, det är ett beroende.

Nej, det är för att du inte förstår dig på kvinnor. De är sociala varelser och gör saker till sociala aktiviteter.

Kvinnor har inte tråkiga liv. De har bara andra liv än män.
Citera
2023-08-31, 22:43
Medlem
Fyran vad jag avskyr människor innerst inne.

Jag är man på 30 år och driver ett bolag som omsätter 100 Mill men vardagen är korv och makaroner och Netflix i mjukisbrallor. Matlåda från frugan är en självklarhet och missas det kör jag två korvar på Willys.
På helgen blir det tacos och några burkar Norrlands eller något glas vin.
Det enda riktigt dyra jag äger är en riktigt dyr bil.
Vad fan är det för fel i dagens samhälle? Det ENDA människor bryr sig om är att försöka framstå som bättre än andra.

Läste någon tråd nyss där en arbetslös pojkspoling såg ner på folk med lågavlönade yrken. Själv brukar jag alltid ta våra städerskor i hand på kontoret och berömma hur fint det blir. Överhörde i våras att en av tjejerna på kundtjänst (ensamstående morsa) hade strul att betala en av sina räkningar på 4k så gav henne en hemlig bonus på samma belopp och har nog aldrig sett en gladare människa. Lyckas vår ekonomiavdelning spara in på något men att vi kan hålla samma service mot kund får de en viss % på beloppet. Hela min verksamhet är uppbyggd på respekt, hårt jobb, lojalitet och ärlighet.

Inte en enda människa verkar ens förstå vad dom orden betyder idag. Härmed avslutar jag mitt bittra alldeles för långa utlägg.
Citera
2023-08-31, 23:10
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Fyran vad jag avskyr människor innerst inne.

Jag är man på 30 år och driver ett bolag som omsätter 100 Mill men vardagen är korv och makaroner och Netflix i mjukisbrallor. Matlåda från frugan är en självklarhet och missas det kör jag två korvar på Willys.
På helgen blir det tacos och några burkar Norrlands eller något glas vin.
Det enda riktigt dyra jag äger är en riktigt dyr bil.
Vad fan är det för fel i dagens samhälle? Det ENDA människor bryr sig om är att försöka framstå som bättre än andra.

Läste någon tråd nyss där en arbetslös pojkspoling såg ner på folk med lågavlönade yrken. Själv brukar jag alltid ta våra städerskor i hand på kontoret och berömma hur fint det blir. Överhörde i våras att en av tjejerna på kundtjänst (ensamstående morsa) hade strul att betala en av sina räkningar på 4k så gav henne en hemlig bonus på samma belopp och har nog aldrig sett en gladare människa. Lyckas vår ekonomiavdelning spara in på något men att vi kan hålla samma service mot kund får de en viss % på beloppet. Hela min verksamhet är uppbyggd på respekt, hårt jobb, lojalitet och ärlighet.

Inte en enda människa verkar ens förstå vad dom orden betyder idag. Härmed avslutar jag mitt bittra alldeles för långa utlägg.
Jag tycker att du både har rätt och fel. Du har helt rätt i att lyxkonsumtion inte automatiskt gör dig lyckligare. Enkla vanor kan vara vägen till ett bra liv. Men du som företagare måste ändå uppskatta värdet av välriktad konsumtion. Om jag som medeklass väljer att köpa varor från producenter som jag gillar (lokala grisbonden, det lilla ekologiska bageriet på hörnet, bryggeriet som producerar god öl i mindre volym) så kostar det mig betydligt mer än om jag väljer de billigaste massproducerade alternativen. Fördelen rent samhällsekonomiskt är dock att jag gör det möjligt för andra aktörer än "de stora drakarna" att överleva på marknaden. Jag vill inte leva i en värld där allting är typ biltema och lidl.
Citera
2023-08-31, 23:37
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Problemet är att de har tittat på för mycket serier och vill leva i fantasin att de är något mer än sina tråkiga 9-5 jobb.
Håller med, säkerligen den typ av kvinnor som är besatt av tv-serien Vänner eller How I Met Your Mother.
Svårt att känna sympati för denna människor, som lever hela sina liv över Facebook/Instagram.
Lägg ner telefonen, stäng av iPaden, logga ut från Netflix och kliv ut i solen för omväxlingsskull.
Citera
2023-08-31, 23:45
Moderator
VitKallas avatar
Det är ju inget nytt? Kanske att kretsen man jämför sig med och hetsar sig mot ökat iom sociala medier, men folk i alla tider har ju alltid försökt bräcka varandra i utseende och konsumtion. Fräsigaste bilen, snyggaste klänningen, nyaste frissan, tuffaste stereon.

Bör ju bara ses som ett sundhetstecken om man väljer att inte gå in i skuldfälla för att följa flocken, men i vårt konsumtionssamhälle ses det naturligtvis som ett samhällsproblem. Jo jo.
Citera
2023-09-01, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
ÅHH HERREGUD VILKA ÄNSGLISA OCH FÅNIGA KONFORMISTER!!!! Dessa fåntrattar man ser ratta runt i Teslor eller bilar med någon företags logga får alltså inte behålla sina fjantiga vänner för att det inte har råd att åka på bröllop till Italien??

Detta hade aldrig hänt bland oss WTN - vi håller ihop i vått och torrt. TILL ALLA ER MEDELKLASSMÄNNISKOR SOM LÄSER DETTA! Ni är varmt välkomna till oss längst ner på samhällstegen! Danser och fester med träskor, HB och Eddie Meduza i bruksorter utan framtid är nu ert nya och spännande liv!

Exakt! Kunde inte sagt det bättre själv. Och det roliga är att tom överklassen hellre umgås med oss wt än den där ångestladdade medelklassen/övre medelklassen (akademikerna)

Helt obegripligt att man både anser sig vara välutbildad och intelligent men samtidigt bara låter livet, det enda man har, rinna mellan fingrarna genom att gå runt och låtsas och spela charader.
Citera
2023-09-01, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Håller med, säkerligen den typ av kvinnor som är besatt av tv-serien Vänner eller How I Met Your Mother.
Svårt att känna sympati för denna människor, som lever hela sina liv över Facebook/Instagram.
Lägg ner telefonen, stäng av iPaden, logga ut från Netflix och kliv ut i solen för omväxlingsskull.

Fast du satt väl själv och höll på exakt likadant här om kvällen i tråden om kvarterspizzeriorna om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in