2023-08-31, 12:21
Medlem
rillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Pengar är inte allt.
Men jag unnar henne detta.
Men jag förstår inte vem som vill runka till Linda Skugge?

Men slutet gott allting gott antar jag då eftersom cashen rullar in?

Fatta och vara hennes barn alltså... Pinsamt haha.

Om du missförstod mig så ser jag det som ett mänskligt förfall att prostituering har blivit en folk syssla. Det är pinsamt.

Pengar är verkligen inte allt.

Nä, pengar är inte allt, det var inte det jag menade, men det blir bakvänt när du uttrycker en form av ”skadeglädje” åt någon som själva inte har gett uttryck för att hon har tagit skada. Som att säga ”Haha! Rätt åt juden att 100 nazister dog! Karma, det har juden förtjänat”. Gör man anspråk för att tala för juden då, eller vad gör man egentligen? Det ger ett förvirrat intryck att uttrycka sig så, minst sagt.
Senast redigerad av rillian 2023-08-31 kl. 12:24.
Citera
2023-08-31, 12:22
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillian
Det jag menade var att det är ganska tragiska profiler som inte kan avstå från att sticka ut näsan i sina försök att placera sig själva moraliskt överlägsna andra, t.ex. som exempelvis Linda Skugge nu när hon har gjort något uppseendeväckande. Det är profiler som tycks spendera sina dagar på att leta upp andra som enligt dem själva är lägre stående personer, som de har ett behov av att klanka ned på, medan det egentliga behovet som är så tydligt att de försöker tillfredsställa är att hävda sig själva på bekostnad av andra.

Jaha. Det är det som är grejen. Inte att Linda Skugge blivit pervers på gamla dagar. Gått från att vara feministisk ikon till att bli pissad på, piskad blodig och kn_llad i stjärten på Internet. Nej, varför skulle någon reagera på detta? Folk ska hålla käften om offentliga personers karriärbyten, det är min paroll.
Citera
2023-08-31, 12:26
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Nä, pengar är inte allt, det var inte det jag menade, men det blir bakvänt när du uttrycker en form av ”skadeglädje” åt någon som själva inte har gett uttryck för att hon har tagit skada. Som att säga ”Haha! Rätt åt juden att 100 nazister dog! Karma, det har juden förtjänat”.
Jag tycker det är förnedrande pinsamt att tycka och tänka en sak och anklaga andra för att sen göra det själv. Att stoltsera med något så enkelt som att klä av sig för att känna någon sorts personlig vinst är för mig genomskinligt. Ingen vill knulla eller höra på henne så hon ordnar upp det själv likt den attentionhore hon är.

Jag personligen har inget agg mot Linda men som sagt jag fnissar på hennes bekostnad.
Hon tycker ju själv att hon är helskön och skiter nog i vad jag tycker.

Onlyfans är en sjukdom.
Det är äckligt.
Plastikoperationer, surrogat mödrar och sånt skit! "Anständigt" folk som viker ut sig och knullar främlingar för att köpa materiella nöjes saker är skräp i min mening. Vilsna själar som lika gärna kan vara döda för dom tror ändå inte på något. Porr skadar människor på riktigt. Gamla porrstjärnor är vrak och många tar sina liv vi äldre ålder då ingen vill ha att göra med dom.
Dämpar ångesten med droger.
Vilket jävla liv.

Runkar ska man kunna göra utan porr.
Man får ha lite fantasi.
Porr skadar samhället.
Det skadar våra barn.
Ju mer det normaliseras ju mer normalt kommer barnen anse om det.
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-08-31 kl. 12:28.
Citera
2023-08-31, 12:28
Medlem
rillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Jaha. Det är det som är grejen. Inte att Linda Skugge blivit pervers på gamla dagar. Gått från att vara feministisk ikon till att bli pissad på, piskad blodig och kn_llad i stjärten på Internet. Nej, varför skulle någon reagera på detta? Folk ska hålla käften om offentliga personers karriärbyten, det är min paroll.

Njae, man behöver inte ”hålla käften”. Man kan vädra sina åsikter om OF, porr och annat hur mycket man vill. Det jag framhåller som avslöjande är de tragiska profilerna som fokuserar på Linda Skugges person istället för på sakfrågor. Som att man helt och hållet saknar den abstraktionsförmågan att diskutera saker utan att samtidigt hånfullt klanka ner på enskilda personer? Det är en viss sorts människor jag syftar på, som skvallrar om och trycker ned LS ena dagen pch nästa dag är det någon annan de hittat som de maniskt måste trycka ned på alla tänkbara sätt. En motbjudande blandning av moraltanter och skvallerkärringar, som följer ett tydligt mönster i vad de gör om dagarna.
Senast redigerad av rillian 2023-08-31 kl. 12:32.
Citera
2023-08-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nu har ju Linda Skugge själv haft väldigt bestämda (minst sagt) åsikter själv genom åren om just kvinnor som visar lite hud* i media.

Åsikter som hon dessutom har kunnat uttrycka och förmedla till hela svenska folket via sitt jobb på Expressen/Aftonbladet och dylikt.

Så varför skulle hon då plötsligt inte få ifrågasättas när hon själv tidigare varit den som kastat inte bara första stenen utan hela jäkla grustaget?

* varken Wahlgren eller Rosings bilder var i närheten av dom bilder Skugge själv lägger ut på nätet nu.

Hon är en socialt växelvarm ödla, en kameleont..

Hon vill höra till, men är en avart. Det betingar hennes existens, för hon är annorlunda, det har hon alltid varit.

Hon tänker inte som du eller jag, den konsekventa inkonsekvent, är mer ett rättesnöre.

Skillnaden mellan att höra till, eller stötas ut, måste diffuseras, till den Lutzendimma, där vi äntligen kan mötas som likar, via gemener och versaler..
Citera
2023-08-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadmium99
Någon som har bilder på denna sexiga kvinna från onliefan

Ett axplock från DS.
https://ibb.co/qCsbx1D
Citera
2023-08-31, 12:41
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jallajallabro
Hon är en socialt växelvarm ödla, en kameleont..

Hon vill höra till, men är en avart. Det betingar hennes existens, för hon är annorlunda, det har hon alltid varit.

Hon tänker inte som du eller jag, den konsekventa inkonsekvent, är mer ett rättesnöre.

Skillnaden mellan att höra till, eller stötas ut, måste diffuseras, till den Lutzendimma, där vi äntligen kan mötas som likar, via gemener och versaler..
Egentligen skiter jag i Linda Skugges vara eller icke OF.
Att media hjälper till att normalisera deltagandet i porr är skadligt.
Vem vill få veta att sin dotter på 16-18 år har vikt ut sig till folk för att köpa dyra kläder?
Vem vill vara den flickan som trodde det var normalt och ett lätt sätt att få in pengar när skammen tillkommer.
Varför är det okej att vika ut sig men fel att sälja sin kropp till män eller kvinnor som verkligen behöver närhet?
Varför detta sjuka mindset?

Allt bakom en skärm är ok? Det kan inte skada? Svensken lever och dör bakom skärmen.
Citera
2023-08-31, 12:44
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Vet inte om det bara är jag, men hennes yttre framtoning verkar riktigt skrika "Jag är rebell i samhället!". Jag vet inte hur länge hon haft den framtoningen, men större delen av tiden minns jag att hon hade mer konservativ utstyrsel snarare än så uppenbar "Fuck you!"-stil.
Den har hon haft sedan 1994 då hon var chefredaktör på Ultra.

Att man bär mer normala kläder för sin ålder är inte nödvändigtvis ett tecken på att man är konservativ utan bara att man inte behöver känna sig som en tonåring.
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Att som etablerad och i flera ställen respekterad kulturpersonlighet som fått tillgång till de finare mediakanalerna är det minst sagt anmärkningsvärt att plötsligt "go all in" på inte bara råporr, utan tom kvinnoförnedrande BDSM-porr av grövre sorten.
Jösses, den är verkligen inte av ”den grövre” sorten och om den är ”kvinnoförnedrande” är väl precis vad debatten och diskussionerna handlar om.
Citera
2023-08-31, 14:07
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Den har hon haft sedan 1994 då hon var chefredaktör på Ultra.

Att man bär mer normala kläder för sin ålder är inte nödvändigtvis ett tecken på att man är konservativ utan bara att man inte behöver känna sig som en tonåring.

Provokativ har hon varit från dag ett, men då med sina texter och inte med yttre framtoning som var betydligt mer återhållsam. Sedan att folk som gillar provokativ utstyrsel inte längre klär sig så i högre ålder är ofta just för att de är medvetna om att åldern har en viss förväntad dress-code där man kan förlora trovärdighet, snarare än att man inte längre känner så.

När vi talar om LS så talar vi alltså om en person som tidigare visst haft stor fobi att göra bort sig från att råka kräkas offentligt, så det är knappast så att hon varit avslappnad hela tiden.

Det är nog ingen slump att de med mer provokativt yttre antingen befinner sig på samhällets nedre skikt, alternativt den högre då båda fallen inte bryr sig/behöver lika mycket vad folk tycker.

Citat:
Jösses, den är verkligen inte av ”den grövre” sorten och om den är ”kvinnoförnedrande” är väl precis vad debatten och diskussionerna handlar om.

Jag är fullständigt övertygad om att det finns betydligt grövre porr än så, och säger väl betydligt mer om porren att det faktiskt finns än att det som LS gör inte är av grövre variant.

Det är nog inte enbart att jag inte blivit så avtrubbad som vissa personer blivit, men för en bra fingervisning om vad mainstream porr är idag kan man undersöka sin spam-box efter porr-annonser som hamnat där. De kanske kan vara explicita, men brukar inte vara av den typ som LS producerar, utan något man (än så länge) aktivt får söka på alternative/bizarre.
Citera
2023-08-31, 16:22
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Njae, man behöver inte ”hålla käften”. Man kan vädra sina åsikter om OF, porr och annat hur mycket man vill. Det jag framhåller som avslöjande är de tragiska profilerna som fokuserar på Linda Skugges person istället för på sakfrågor. Som att man helt och hållet saknar den abstraktionsförmågan att diskutera saker utan att samtidigt hånfullt klanka ner på enskilda personer? Det är en viss sorts människor jag syftar på, som skvallrar om och trycker ned LS ena dagen pch nästa dag är det någon annan de hittat som de maniskt måste trycka ned på alla tänkbara sätt. En motbjudande blandning av moraltanter och skvallerkärringar, som följer ett tydligt mönster i vad de gör om dagarna.

Skugges grej genom hela sin karriär har varit att hånfullt klanka ned på enskilda personer. Kan och vet allt och har inte dragit sig för peka ut och kritisera enskilda. Eller hur?

Hon är en kontroversiell och stridbar person. Dessutom en kändis.
Det hade varit otroligt märkligt om folk inte höjde på ögonbrynen när hon plötsligt flexar sitt illaluktande anus på nätet. Och skryter om sin reptilartade "killer body".

Försök förstå att Skugge är en illa omtyckt person.
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-08-31 kl. 16:26.
Citera
2023-08-31, 16:56
Medlem
Ingen kan övertyga mig om att detta är friskt iaf. En femtioårig mamma på insta, vars döttrar har internet /insta, frågar vilken som är den bästa buttpluggen.

Bilder på samma ställe idag, där hon zoomar upp mellan bena och krälar runt..

Fascinerande underhållande, men sorgligt.
Citera
2023-08-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Varför är det okej att vika ut sig men fel att sälja sin kropp till män eller kvinnor som verkligen behöver närhet?
Spot on
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in