Citat:
Ursprungligen postat av
23-07-23
Merparten är lek. Sen att det ändå finns en mindre grupp som använder scooters som enbart det mest passande transportmedlet för just sina behov förtar inte den generella irritationen mot fenomenet scooter.
Jag har samma "problem" med vattenscooters. Det ska enligt vad jag känner inte finnas utrymme för trams och vuxenlek i samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
För mig är alla nya märkliga små elfordon och myndigheternas totala slapphet inför dom ytterligare en i raden av symboler för hur olika man agererar beroende på vilken grupp i samhället som berörs.
Medans polisen bedriver hetsjakt på a-traktorer, mopeder och allt annat som går på bensin så är det ingen som helst ordning på medelklassen och akademikernas leksaker.
Parkerade högt och lågt, inga registeringar eller försäkringar krävs. Ingen har hjälm. En del kryssar bokstavligt talat runt dyngraka mitt framför polisbilar utan att ett finger lyfts.
Olycksstatistiken skenar men helt utan reaktion.
Personligen så tycker jag att mopedbilar är betydligt värre.
Ställer till med mer allvarliga dödsolyckor, och dessutom extremt bullriga/högjudda, spyr ut mycket dåliga avgaser (10 x en normal modern bensinbil), och dessutom som blockerar trafik extremt mycket.
Vill man föra något för trafiken, säkerheten och miljön så är det just att plocka bort dessa idiotiska mopedbilar som översvämmar trafiken i tid och otid.