2023-08-24, 20:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Personlig fråga: har du barn själv?

Oavsett skulle jag rädda hunden framför tusen foster i vecka 7-9 som låg i provrör om labbet började brinna.

Du skulle naturligtvis skitit i hunden och ta tusen provrör i en låda och sprungit ut med. Sen hade du en låda med..... tusen foster. Några tappade du på vägen ut för botten i lådan höll inte Fan inte lätt att vara abortmotståndare alltså och skilja på liv och liv.
Senast redigerad av Jenny9 2023-08-24 kl. 20:21.
Citera
2023-08-24, 20:13
Medlem
Citat:
Okej, fast nu handlar väl tråden om aborter och du pratar om efter ett barn är fött. Inte så relevant.

Vi bör hålla oss t.o.m. ett barn har kommit ur livmodern. Antingen via abort eller naturligt (kjesarsnitt eller vaginalt).

Är det rimligt?

Jag diskuterar aborter. och jag diskuterar hur man kan få bukt med många aborter.
Och då är det bästa svaret: genom att männen som gjort kvinnor gravida tar sitt ansvar och ser till att trygga kvinnorna i att föda deras gemensamma avkomma. Detta är det klart bästa receptet för att få ner abortantalen.
Citera
2023-08-24, 20:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oavsett skulle jag rädda hunden framför tusen foster i vecka 7-9 som låg i provrör om labbet började brinna.
Jag frågade för att ha ett barn själv kan förändra ens tankar radikalt.

Jag var 33 när jag fick första barnet. Jag var definitivt inte redo. Jag såg inget positivt med att ha barn. Men min hustru (som jag då hängt ihop med i 10 år) sade till mig ”nu kör vi”.

Hon hade bestämt sig att det var dags och visste vilken ”vel-Pelle” jag var i detta fall. För mig var det bara att ta ett djupt andetag och hoppa i det djupa vattnet. Det var läskigt kan jag som en kontrollfreak säga.

Men när vårt första barn föddes smälte mitt hjärta fullständigt. När hustrun ville ha fler barn var jag inte svårflörtad.

Nu har vi tre barn. Och det har varit fantastiskt och positivt hela vägen.

När man ser sin bebis på BB efter att sin kvinna blivit förlöst. Och när man som man få ta hand om den och lukta på bebisens lukt som påminner om smördeg. En söt lukt. Även Attilas och Gingis Khans hjärtan skulle smälta.

Ingen hund eller katt väger upp till detta
Citera
2023-08-24, 21:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag frågade för att ha ett barn själv kan förändra ens tankar radikalt.

Jag var 33 när jag fick första barnet. Jag var definitivt inte redo. Jag såg inget positivt med att ha barn. Men min hustru (som jag då hängt ihop med i 10 år) sade till mig ”nu kör vi”.

Hon hade bestämt sig att det var dags och visste vilken ”vel-Pelle” jag var i detta fall. För mig var det bara att ta ett djupt andetag och hoppa i det djupa vattnet. Det var läskigt kan jag som en kontrollfreak säga.

Men när vårt första barn föddes smälte mitt hjärta fullständigt. När hustrun ville ha fler barn var jag inte svårflörtad.

Nu har vi tre barn. Och det har varit fantastiskt och positivt hela vägen.

När man ser sin bebis på BB efter att sin kvinna blivit förlöst. Och när man som man få ta hand om den och lukta på bebisens lukt som påminner om smördeg. En söt lukt. Även Attilas och Gingis Khans hjärtan skulle smälta.

Ingen hund eller katt väger upp till detta

Fast nu är det inte ditt livs historia som exemplet handlar om.

Ett labb brinner. Du kan antingen rädda hunden eller tusen provrör med foster i vecka 7-9. Hunden är en jättefin rottweiler valp som ylar pga dödsångest. För att göra det ännu mer spännande så är hälften av fostren grisfoster och hälften människofoster. Alla fostren är framställda i labbet. Dessutom börjar valpen vifta på svansen när den får syn på dig för den vet att dens bästa vän kommer rädda den precis som den hade räddat sin bästa vän utan att tveka.
Senast redigerad av Jenny9 2023-08-24 kl. 21:17.
Citera
2023-08-24, 21:20
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Fast nu är det inte ditt livs historia som exemplet handlar om.

Ett labb brinner. Du kan antingen rädda hunden eller tusen provrör med foster i vecka 7-9. Hunden är en jättefin rottweiler valp som ylar pga dödsångest. För att göra det ännu mer spännande så är hälften av fostren grisfoster och hälften människofoster. Alla fostren är framställda i labbet. Dessutom börjar valpen vifta på svansen när den får syn på dig för den vet att dens bästa vän kommer rädda den precis som den hade räddat sin bästa vän utan att tveka.
Svarade inte jag på detta?

Människor går före sällskapsdjur.
Citera
2023-08-24, 21:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Svarade inte jag på detta?

Människor går före sällskapsdjur.

Ja ok.

För min del går människor och djur före 7-9 veckor gamla foster.
Citera
2023-08-24, 21:52
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ja ok.

För min del går människor och djur före 7-9 veckor gamla foster.
Jag vill inte sticka nålar i nått känsligt. Men har du inga barn och varit med om den resan så har jag inga svar för dig. Jag vill inte framstå som ett komplett arsel.

Men för trådens skull: Visst Jenny. Du skulle säkert vilja abortera ett barn efter du haft ett själv, och att du inte är en alkad raggarbrutta som blir påsatt varje helg i gengäld mot helgfyllan.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-08-24 kl. 21:54.
Citera
2023-08-24, 22:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag vill inte sticka nålar i nått känsligt. Men har du inga barn och varit med om den resan så har jag inga svar för dig. Jag vill inte framstå som ett komplett arsel.

Men för trådens skull: Visst Jenny. Du skulle säkert vilja abortera ett barn efter du haft ett själv, och att du inte är en alkad raggarbrutta som blir påsatt varje helg i gengäld mot helgfyllan.

Du verkar ha en aning svårt för att frikoppla ditt eget jag från en helt hypotetisk fråga ställd med ett uns humor och ett uns allvar.

Var det så du raggade upp din fru? Satte på henne i utbyte mot "en helgfylla"?
Citera
2023-08-24, 22:17
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du verkar ha en aning svårt för att frikoppla ditt eget jag från en helt hypotetisk fråga ställd med ett uns humor och ett uns allvar.

Var det så du raggade upp din fru? Satte på henne i utbyte mot "en helgfylla"?
Bra, att du förstod mitt meddelande.

Skit i vårt snack om att jag har barn och du inte har det.

Men det är ändå en viktig ingångsfaktor i ”abortfrågan”. Ingen som har barn kan glömma den faktorn.

Så vi kan återgå till diskussionen, men glöm inte den den fundamentala skillnaden i utgångspunkt.
Citera
2023-08-24, 22:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Bra, att du förstod mitt meddelande.

Skit i vårt snack om att jag har barn och du inte har det.

Men det är ändå en viktig ingångsfaktor i ”abortfrågan”. Ingen som har barn kan glömma den faktorn.

Så vi kan återgå till diskussionen, men glöm inte den den fundamentala skillnaden i utgångspunkt.

Så du vill förbjuda abort för att du har barn och för att det har varit en enbart positiv upplevelse för dig? Tänker du dig att omständigheterna som gäller i ditt liv och under vilka du skaffade barn gäller för alla människor?
Senast redigerad av Jenny9 2023-08-24 kl. 22:29.
Citera
2023-08-24, 22:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Så du vill förbjuda abort för att du har barn och för att det har varit en enbart positiv upplevelse för dig? Tänker du dig att omständigheterna som gäller i ditt liv och under vilka du skaffade barn gäller för alla människor?
Barn är vackra och underbara. Ingen av dem ska behöva dö på grund av kvinnors lättja.
Citera
2023-08-24, 22:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Sade jag inte tydligt att jag var beredd att skippa det faktum att du inte har barn medan jag har det?

I ditt första inlägg efter det tog du upp just det!

Ska jag inte har rätt att ta upp att du inte har barn hädanefter när du tog upp att jag har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in