Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Fast den lägenheten som hyrdes för ändamålet då?
Det var inte den aktuella.
Inte hundra på vad du menar, men anar att vi ”pratar” om olika tillfällen.
I den stora VNT-domen döms ju flera personer, inklusive Ilija J, för långt gående planer och förberedelser i april -20. Den gången klarar sig MY (troligtvis) för att han hade frihetsberövats. Då var det en annan lägenhet som användes.(Och även ”annan kusin” om jag minns rätt.)
Den lägenhet jag syftar på här, och som jag kunde varit tydligare med, är de nya förberedelserna med start i juni -20 som Ilija J döms för i ett senare skede när polisen även kommit åt SkyECC-chattar.
(FB) Ilija Jurkovic åtalas för mordförberedelser mot Maykil Yokhanna Stockholm, 2022-10-19
Där även Shiras I för att delta i jakten på MY från augusti. (Bland annat genom att försöka få Rawa M/Kurdiske räven att hjälpa till med ny lägenhet och skyttar.)
Lägger upp den domen här inklusive HR-dom då Shiras där dömdes för stämpling istället för förberedelse.
I TR-domen omtalas den adress som är aktuell i denna tråd:
I samband med dessa chattar skickade M3BE9D ett foto på en handskriven papperslapp med texten "osman l trappa u p p Karlfeldsgatan 3 8 B " . I chattarna nämns också "Bror d e osman hans kusin lägenhet". I chattarna nämns även en person "Farre”….
https://gofile.io/d/ZaVbhR