2023-08-19, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Har Rask gått ut med hur stort hans del av arvet kommer bli?

Chrippa snackar om en halv kanin. Kan det stämma?

Inget han kommit it med vad jag vet.

Fan vad avundsjuk Mr. Skuldberg är 😂
Citera
2023-08-19, 14:01
Vem är det Rask ska ärva?
Citera
2023-08-19, 14:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Vem är det Rask ska ärva?
Den människa som försörjt honom hela livet, farfar Alf (R.I.P old man), gick bort hastigt i våras.
Citera
2023-08-19, 14:09
Medlem
Citat:
Har Rask gått ut med hur stort hans del av arvet kommer bli?

Chrippa snackar om en halv kanin. Kan det stämma?

Bouppteckningen är inte offentlig än, så det är inget som går att säkerställa. Att Bajsmannen skulle delge hur mycket han får från arvet till Chrille känns tveksamt.

Å andra sidan har Bajsmannen en chattgrupp med Jocke och Anjo *stolt kille*, och där har han ju säkert berättat om det. Så att informationen kommit till Chrille den vägen skulle inte förvåna mig. Carl-Fredrik har ju fått för sig att han och Jocke är bästa kompisar. Så är förstås inte fallet, utan Jocke sitter förstås och fnissar instämmande åt Chrilles pikar om Bajsmannen, som alla som har någon koll på vem Carl-Fredrik är skulle gjort.
Citera
2023-08-19, 14:11
Citat:
Den människa som försörjt honom hela livet, farfar Alf (R.I.P old man), gick bort hastigt i våras.

Hur mycket pengar hade karln och hur många ska ärva?
Citera
2023-08-19, 14:21
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Bouppteckningen är inte offentlig än, så det är inget som går att säkerställa. Att Bajsmannen skulle delge hur mycket han får från arvet till Chrille känns tveksamt.

Å andra sidan har Bajsmannen en chattgrupp med Jocke och Anjo *stolt kille*, och där har han ju säkert berättat om det. Så att informationen kommit till Chrille den vägen skulle inte förvåna mig. Carl-Fredrik har ju fått för sig att han och Jocke är bästa kompisar. Så är förstås inte fallet, utan Jocke sitter förstås och fnissar instämmande åt Chrilles pikar om Bajsmannen, som alla som har någon koll på vem Carl-Fredrik är skulle gjort.
Hmm, så skulle det givetvis kunna vara och så är troligtvis också fallet. Vi alla vet ju att Rask har inte kan behålla en hemlighet, hur mycket pengar han ska få är givetvis något glappkäften bara måste delge sin låtsasbästis Jockeboy.

Vi får väl se vad bouppteckningen säger när den väl blivit en offentlig handling. Men är det så lite som en halv miljon tycker jag fan i mig synd om honom. Då kommer det bara att räcka till Therese skulder och en halvdan bil.

Det skulle ju kunna vara en halv kanin i likvider + stugan. Det låter lite mer rimligt, men time will tell.
Citat:
Han var en vanlig pensionär, inget mer och inget mindre. Bodde i en liten br och bodde i husvagn i Kroatien på vintrarna så särskilt mycket pengar hade han knappast.

Nu har han ju fått försörja två förlorade generationer i 20 år också och betalat en jävla massa skulder, böter och skattesmällar till dessa oduglingar också.
Citera
2023-08-19, 14:25
Medlem
Citat:

Svårt att svara på. Det enda vi med säkerhet vet är att han hade en bostadsrätt i centrala Nyköping, som enligt Hitta.se uppskattas vara värd 1 miljon. Säkerligen avbetald sedan länge. Sedan hade han en sommarstuga, vad den är värd är svårt att svara på. Men jag skulle uppskatta den att vara värd runt 2 efter att ha kollat på liknande stugor i området. Skatt tillkommer på vinsten vid försäljning. Sedan hade han ett par fordon, varav den dyraste är mercan som AMG-mannen kan ses åka runt i i hans senaste videor. Den är värd 100-200 tusen kronor. En husvagn och lite sådant. Vad som fanns på börsen och banken är oklart.

Enligt Skithögen är det hans brorsa och han som får dela på allt sedan faderns skulder betalats av. Vad de uppgick till är oklart det också.

Om det stämmer att Rask får 500 000 kronor är det ju ingenting man lutar sig tillbaka med direkt. Det är pengar som en vanlig arbetare kan dra ihop på ett helt år. Då får vi tänka på att Skithögen inte drar in någonting, och det kostar att leva. Förr i tiden var det farfar som finansierade allt som Skithögen och hans barn behöver, nu ska Skithögen göra det själv. Han och hans fru är två personer som stått med stora skulder hos kronofogden. De är kredittorskar som inte har något ekonomiskt sinne att tala om. Det kan gå fort innan man bränt av alla kulorna. Inte minst har Therese skulder på 300 k. Om Skithögen håller vad han lovat så ska han betala av skulderna. Då är det inte mycket slantar kvar.

EDIT

Man kan också tänka sig att mycket av pengarna räknats av som förskott på arv för Baronens del. S500 kostade 140, knappast är den avbetalad. Han har fått skatteskulder betalda, han har säkerligen fått åtskilliga hundratusen kronor utbetalat för levnadskostnaderna.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-08-19 kl. 14:32.
Citera
2023-08-19, 14:28
Medlem
Citat:
Hmm, så skulle det givetvis kunna vara och så är troligtvis också fallet. Vi alla vet ju att Rask har inte kan behålla en hemlighet, hur mycket pengar han ska få är givetvis något glappkäften bara måste delge sin låtsasbästis Jockeboy.

Vi får väl se vad bouppteckningen säger när den väl blivit en offentlig handling. Men är det så lite som en halv miljon tycker jag fan i mig synd om honom. Då kommer det bara att räcka till Therese skulder och en halvdan bil.

Det skulle ju kunna vara en halv kanin i likvider + stugan. Det låter lite mer rimligt, men time will tell.

Han var en vanlig pensionär, inget mer och inget mindre. Bodde i en liten br och bodde i husvagn i Kroatien på vintrarna så särskilt mycket pengar hade han knappast.

Nu har han ju fått försörja två förlorade generationer i 20 år också och betalat en jävla massa skulder, böter och skattesmällar till dessa oduglingar också.

Han var nära att säga det i någon video. Han hejdade sig själv i sista stund. "Det kommer bli en bra bit över.... Nej jag borde inte säga det där". Så givetvis kan han inte hålla sånt där för sig själv. Han var en millisekund från att berätta det för sina följare. Hade det inte varit för Flashback och diskussionen här hade han gjort det, men han har lärt sig den hårda vägen att folk synar allt han gör.
Citera
2023-08-19, 16:26
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han var nära att säga det i någon video. Han hejdade sig själv i sista stund. "Det kommer bli en bra bit över.... Nej jag borde inte säga det där". Så givetvis kan han inte hålla sånt där för sig själv. Han var en millisekund från att berätta det för sina följare. Hade det inte varit för Flashback och diskussionen här hade han gjort det, men han har lärt sig den hårda vägen att folk synar allt han gör.
Som sagt, vi borde få reda på det när som helst.

Jag undrar om han blir sur eller glad när vi drar fram uppgifterna, han fick ju ett narcissistiskt utbrott utan dess like när vi blottade hans skämt till inkomster och familjens skulder..

Detta är positivt för honom så gissar att han blir glad. Tycker att Alf borde skrivit någon klausul om att Ludde förvaltar hans pengar och för över månadsvis. Alf visste ju att Carl-Fredrik inte kan hantera pengar då han aldrig haft en egen ekonomi att tala om. Att ge en sån människa en halv, en miljon eller en och en halv mille kommer förstås sluta i fullständig katastrof.

Jag har vänner som är som Rask, inte personlighetsstörda för såna avskräden tillåter jag inte i min närhet utan såna personer som inte kan hantera pengar. Vuxna människor som springer och kastar iväg stålarna på en massa onödig dynga.

Sensmoralen av den historien är att dessa personer i regel aldrig har nog med pengar till att köpa en impulsresa eller en ny tv cash om den gamla går sönder. Buffert vad är det liksom? Och utan en inkomst som landar på kontot 25e varje månad så kommer dessa pengar att vara slut inom max ett par år, troligtvis redan innan 2024 har nått vägs ände.
Citera
2023-08-19, 16:59
Medlem
Citat:
Som sagt, vi borde få reda på det när som helst.

Jag undrar om han blir sur eller glad när vi drar fram uppgifterna, han fick ju ett narcissistiskt utbrott utan dess like när vi blottade hans skämt till inkomster och familjens skulder..

Detta är positivt för honom så gissar att han blir glad. Tycker att Alf borde skrivit någon klausul om att Ludde förvaltar hans pengar och för över månadsvis. Alf visste ju att Carl-Fredrik inte kan hantera pengar då han aldrig haft en egen ekonomi att tala om. Att ge en sån människa en halv, en miljon eller en och en halv mille kommer förstås sluta i fullständig katastrof.

Jag har vänner som är som Rask, inte personlighetsstörda för såna avskräden tillåter jag inte i min närhet utan såna personer som inte kan hantera pengar. Vuxna människor som springer och kastar iväg stålarna på en massa onödig dynga.

Sensmoralen av den historien är att dessa personer i regel aldrig har nog med pengar till att köpa en impulsresa eller en ny tv cash om den gamla går sönder. Buffert vad är det liksom? Och utan en inkomst som landar på kontot 25e varje månad så kommer dessa pengar att vara slut inom max ett par år, troligtvis redan innan 2024 har nått vägs ände.

Han tycker nog som det är, larvigt no life beteende att hålla på och ringa in och be om uppgifter. Detsamma gäller Chrippas uppgifter och alla andras. Visst är det uppgifter vem som kan ta del av, men underligt. Tror inte det är något någon med familj sysslar med. ”Vänta älskling, ska bara be om uppgifterna om Rasks deklaration och posta det på Flashback, sen få ryggdunkar och må bra av det”
Citera
2023-08-19, 17:32
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Han tycker nog som det är, larvigt no life beteende att hålla på och ringa in och be om uppgifter. Detsamma gäller Chrippas uppgifter och alla andras. Visst är det uppgifter vem som kan ta del av, men underligt. Tror inte det är något någon med familj sysslar med. ”Vänta älskling, ska bara be om uppgifterna om Rasks deklaration och posta det på Flashback, sen få ryggdunkar och må bra av det”
Tror du verkligen en människa som catfishat ett mongo i en månads tid tycker det?

Om inte Rask vore ett sånt hycklande, two faced piece of shit skulle såna uppgifter aldrig komma fram i ljuset. Glöm aldrig att Rask faktiskt fick denna tråden låst, han vet vad som krävs för att sätta på låset igen men i Rasks weird world så är all bekräftelse, både positiv och negativ bättre än ingen sådan.

Att tråden påverkar hans närmaste är ingenting som rör honom i ryggen, för han är inte konstruerad att kunna känna medkänsla till andra personer även om han försöker låtsas som det.
Citera
2023-08-19, 17:50
Medlem
Nakszynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Belägget att han fick tråden låst?

Var det inte så att tråden låstes för att han sålde sin kanal. Han kunde dock inte hålla sig borta från YT så han använde någon av sina andra kanaler istället och tråden öppnades igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in