Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Han var nära att säga det i någon video. Han hejdade sig själv i sista stund. "Det kommer bli en bra bit över.... Nej jag borde inte säga det där". Så givetvis kan han inte hålla sånt där för sig själv. Han var en millisekund från att berätta det för sina följare. Hade det inte varit för Flashback och diskussionen här hade han gjort det, men han har lärt sig den hårda vägen att folk synar allt han gör.
Som sagt, vi borde få reda på det när som helst.
Jag undrar om han blir sur eller glad när vi drar fram uppgifterna, han fick ju ett narcissistiskt utbrott utan dess like när vi blottade hans skämt till inkomster och familjens skulder..
Detta är positivt för honom så gissar att han blir glad. Tycker att Alf borde skrivit någon klausul om att Ludde förvaltar hans pengar och för över månadsvis. Alf visste ju att Carl-Fredrik inte kan hantera pengar då han aldrig haft en egen ekonomi att tala om. Att ge en sån människa en halv, en miljon eller en och en halv mille kommer förstås sluta i fullständig katastrof.
Jag har vänner som är som Rask, inte personlighetsstörda för såna avskräden tillåter jag inte i min närhet utan såna personer som inte kan hantera pengar. Vuxna människor som springer och kastar iväg stålarna på en massa onödig dynga.
Sensmoralen av den historien är att dessa personer i regel aldrig har nog med pengar till att köpa en impulsresa eller en ny tv cash om den gamla går sönder. Buffert vad är det liksom? Och utan en inkomst som landar på kontot 25e varje månad så kommer dessa pengar att vara slut inom max ett par år, troligtvis redan innan 2024 har nått vägs ände.