2023-08-18, 08:17
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Har den här höjningen av terrorhot något att göra med öppna era hjärtan och i mitt Sverige bygger man inga murar?

Vi har varit naiva. Men var inte rädda gott folk, det blir en vinst längre fram.
Citera
2023-08-18, 08:21
Medlem
Kommer vara försiktigare och undvika stora folkmassor så gott det går framöver. Har ställt in en del events jag skulle gått på, exempelvis kulturfestivalen nu i helgen. Man vill inte vika sig för terrorister men samtidigt känns det inte ens roligt att gå på sånt nu med rädslan att bli sprängd i bakhuvudet hela tiden. Känns dock som man måste hitta en balansgång och inte helt sluta leva, ingen vet hur länge detta kommer hålla på.
Citera
2023-08-18, 08:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Nej. Säpo meddelade i går att höjningen beror på att Sverige nu uppfattas som ett islamfientligt land - alltså motsatsen till raderna du citerar. Så nu får du tänka efter, vem och vilka har uttryckt sig fientligt mot islam och därmed förorsakat detta terrorhot? Klur, klur.

En irakisk invandrare som heter Salwan Momika?
Citera
2023-08-18, 08:23
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Sjukt är det.
SVT har sin egen agenda,"det är den som gäller"!
Citera
2023-08-18, 08:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Men nu riskerar vårt land också att förvandlas till en enda stor grusparkering, bara för att somliga känner ett behov av att grilla koraner och kränka andras religioner. Så jäkla onödigt och naturligtvis en konsekvens av att högerpartierna tog makten med hjälp av SD-nazzarna . Hoppas att alla som röstade för den här situationen är nöjda. Jag hoppas att sunt förnuft gör comeback snart.
Det är intressant hur ordet nazist börjar ändra betydelse...
Tidigare var någon nazist när någon hatade judar men nu verkar det vara tvärtom...

Angående Hamiltons reaktion på Jomshofs uttalande citerar jag Aftonbladet:
"...På en följdfråga sa han att gränsen går om SD hade sagt samma saker om judar som de nu säger om muslimer."
..."S-ledaren Magdalena Andersson reagerar starkt på Carl B Hamiltons uttalande, men även Liberalernas agerande i frågan.
– Sverigedemokraterna är ett parti med tydliga rötter i nazismen. Om gränsen går där bör man ta avstånd från Sverigedemokraterna här och nu, säger Magdalena Andersson."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BzB3m/efter-carl-b-hamiltons-uttalande-prata-inte-med-media

Alltså kan vi utläsa att den som kritiserar islam och inte kritiserar judarna enligt Socialdemokraterna därmed är nazist...
Citera
2023-08-18, 08:34
Medlem
Mest överanvända nonsens ord.....

- Hur ser det ut hos dig ?

- 17 Halshugna och okänt antal döda i bombdåd på Sysytemet Arninge

- Ok bra, då har vi samverkat och jag har din lägesbild
Citera
2023-08-18, 08:38
Medlem
Blondinss avatar
Sätter du koranen före svensk lag så har du inget här att göra.
Ezpz
Citera
2023-08-18, 08:39
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Du länka till generel öppen information, värdelös . Vi vet idag att kommunister och muslimer är hotet emot svenska folket.
Jag har inte länkat till något i det här fallet.
Jag ifrågasätter din trovärdighet.
Dra inte upp en annan källas trovärdighet när din egen trovärdighet är noll och ingenting.

Frågan är fortfarande obesvarad.
Vem har högre trovärdighet?
Du, en rando.på flashback?
eller. ..
SÄPO?

Bevisa att du har en bättre källa än SÄPO
Citera
2023-08-18, 08:47
Bannlyst
Var den senaste som begick terrordåd i Sverige Theodor Engström? 🫡✊🏿
Citera
2023-08-18, 08:48
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En irakisk invandrare som heter Salwan Momika?

Ja, som är stolt medlem i SD.
Citera
2023-08-18, 08:49
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetaas
Var den senaste som begick terrordåd i Sverige Theodor Engström? 🫡✊🏿

Nej det lär ha varit en muslim, det har ju skjutits och sprängts en hel del sedan Teddy gick loss med kniven.
Citera
2023-08-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Nej det lär ha varit en muslim, det har ju skjutits och sprängts en hel del sedan Teddy gick loss med kniven.

Nej, det har det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in