2023-08-17, 19:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Ska vi fortsätta och ha en yttrandefrihet eller inte?
Ja, men annat folkslag måste upplysas om vad yttrandefrihet innebär.
Dom tror att polisen och politiker tycker att bokbrännare gör någonting bra och att alla har samma åsikter som bokbrännaren.
Mer upplysning och utbildning alltså.
Citera
2023-08-17, 19:14
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Tror du som du skriver, och tillämpar det i din tillvaro, så kvalificerar du för en uttalad social NPF eller personlighetsstörning, for real. Dvs avsevärda svårigheter i att förstå och klara av att hantera tillvaron på ett sätt alla behöver.

Vill inte tro att det är så. Tror att du bara känner dig kränkt pga jag är fri att yttra mig, och vill påverka detta, för att ditt känslopaket gjorde ont av min frihet att yttra mig.

Så jag har en personlighetsstörning för att jag inte är en neandertalare som ser det som fullt rimligt att slå någon på käften för en bränd lag-flagga?

Hahahah! Du är bra jävla otrolig.

Du vill strama åt svensk yttrandefrihet och sitter och kallar folk som inte håller med för personlighetsstörda.
Citera
2023-08-17, 19:15
Avslutad
Varför är det inte okej att vara rädd? Statsministern Nils-Karlsson pyssling står där och säger åt oss att leva som vanligt. Okej, och vad är egentligen vanligt i ett läge som detta? Ska man fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att det regnar? Folk är bra på det, och sen lägger de huvudet på sned och säger ”det kommer aldrig hända något”. Sen forsätter man skratta och festa som ingenting. Det stör mig!!

Jag är rädd!! Kan inte folk bara acceptera det? Eller ska Malena Töntman komma fram ur sin vrå och sjunga en fin sång tillsammans med svenska folket som gör handhjärtan i luften? Sen kommer Magnus ”Sverige har aldrig varit tryggare” Betnér och håller ett lugnande tal? Förmodligen skrämmer det slag på terroristerna (not!!).
Citera
2023-08-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Så jag har en personlighetsstörning för att jag inte är en neandertalare som ser det som fullt rimligt att slå någon på käften för en bränd lag-flagga?

Hahahah! Du är bra jävla otrolig.

Du vill strama åt svensk yttrandefrihet och sitter och kallar folk som inte håller med för personlighetsstörda.

Att bränna svenska flaggan har sårat mig mycket. Låt oss kasta ut alla invandrare från länder där de bränner den svenska flaggan! De drar oss alla över en kam, JAG drar alla de över en kam.
Citera
2023-08-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Hahah. Så.. Vi har en lag som tillåter oss att bränna papper.
Men om vi nyttjar vår rätt enligt svensk lag, så är vi dumma i huvudet enligt dig?
Och det är grundat på att folks känslopaket blir sårade.

Du projicerar något extremt. Vi som står upp för svensk yttrandefrihet, osm är grundlagsskyddad - det är vi som har något bakom pannebent. Du vill begränsa detta. Jävla bakåtsträvare.

Du bidrar till att risken för terrorattacker ökar drastiskt. På så vis dör fler svenskar i onödan, vårt land förlorar flertalet miljarder kronor som en konsekvens samt diskussionen om att ändra på våra lagar ökar.

Ingen pratade om att ändra på lagen innan ni började bränna böcker. Det är NI som har orsakat detta, ingen annan.

Om ni väcker den björn som sover så får ni skylla er själva om ni sen blir slaktade.

Gör oss alla en tjänst - Tänk (vet att du har problem med just detta) till i mer än 10 sekunder, försök att tänka rationellt, lovar att det hjälper.

Lycka till med ditt paranoida tänk i din mammas källare i Sölvesborg. Oroa dig inte, du är säker från folk där. Ligg där och kurra ihop dig, drick din avslagna Pepsi och raljera på ett onlineforum. Få utlopp för dina känslor och för ditt hat.

Gör dig sedd och hörd online, för irl så finns det nog inte många som uppmärksammar din tragiska existens.

Hoppas att du mår bättre lillgrabben.

P.s hjälp till lite i hushållet, din mamma är gammal och sliten. Du som lever på bidrag och som bor gratis nere i källaren kan åtminstone ta hand om hemmet hennes.
Senast redigerad av DazeHereToAmaze91 2023-08-17 kl. 19:19.
Citera
Medlem
Jävligt märkligt hur många reagerar, säkerhetsnivån höjs till en 4a, dags att bli rädd. Samtidigt så skjuts de på öppen gata, de sprängs nästan varje dag. Oskyldiga mördas. Men nu ska man bli rädd. Jag skäms
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är bara trams. Det förstår du väl?

Aldrig förr har någon yttrat vikten av att få bränna en koran som offentlig sammankomst och ställa sig framför ambassaden och moskén enbart för att trigga igång en serie av motreaktioner, och ingen har ansett att det på något sätt är viktigt att få genomföra en sådan demonstrativt fientlig handling. Det är ju uppenbarligen enbart för att trigga igång en motreaktion.

Faktum är att man kan föra kritik mot islam på betydligt bättre sätt. Det görs hela tiden i andra länder och så har man även gjort i Sverige tills Paludan började med sin resandecirkus, och nu den irakiska duon som jag gissar agerar i främmande intressen.

Att det på något sätt är livsnödvändigt för den s k svenska "yttrandefriheten" () att folk ska få bränna koranen varje vecka med pressen närvarande är förstås inte försvarbart i längden när detta bevisligen även medför omfattande problem för Sverige och nu också rikets säkerhet.

Uppenbarligen klarade vi oss utan detta innan, och klarar oss utan det framöver också.

Dessutom spelar det ju ingen roll hur reaktionerna blir, eller om de helt uteblir, eftersom koranbränningarna aldrig upphör ändå. Oavsett så är det koranbrännarna som är konfliktuppviglarna, det är uppenbart.

Och vad tror du extrrmisterna tänker när vi viker oss?

"Öööy grabbar! Sverige förbjöd koranbränningar för vi hotade om terrordåd! Finns det något mer vi skulle vilja kräva??"

Livsfarlig dörr att öppna.
Citera
2023-08-17, 19:18
Medlem
Maulcas avatar
Hela det svenska samhället kommer vara skitnödiga nu på grund av att terrorhotet ökat. När ska vi fega svenska medborgare ställa oss upp och slå tillbaka? Vågar vi ens resa oss ur våra sittande ställningar och göra en motoffensiv?
Citera
2023-08-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Varför är det inte okej att vara rädd? Statsministern Nils-Karlsson pyssling står där och säger åt oss att leva som vanligt. Okej, och vad är egentligen vanligt i ett läge som detta? Ska man fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att det regnar? Folk är bra på det, och sen lägger de huvudet på sned och säger ”det kommer aldrig hända något”. Sen forsätter man skratta och festa som ingenting. Det stör mig!!

Jag är rädd!! Kan inte folk bara acceptera det? Eller ska Malena Töntman komma fram ur sin vrå och sjunga en fin sång tillsammans med svenska folket som gör handhjärtan i luften? Sen kommer Magnus ”Sverige har aldrig varit tryggare” Betnér och håller ett lugnande tal? Förmodligen skrämmer det slag på terroristerna (not!!).

De sade även att kriminaliteten inte var ett problem då det inte drabbade oskyldiga. Sen dess har massor av oskydliga drabbats.

Citat från Morgan Johansson (dvärgen i socialdemokraterna) :

”liten risk att oskyldiga drabbas”

Citera
2023-08-17, 19:19
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Du bidrar till att risken för terrorattacker ökar drastiskt. På så vis dör fler svenskar i onödan, vårt land förlorar flertalet miljarder kronor som en konsekvens samt diskussionen om ändra våra lagar ökar.

Ingen pratade om att ändra lagen innan ni började bränna böcker. Det är NI som har orsakat detta, ingen annan.

Om ni väcker den björn som sover så får ni skylla er själva om ni sen blir slaktade.

Gör oss alla en tjänst - Tänk (vet att du har problem med just detta) till i mer än 10 sekunder, försök att tänka rationellt, lovar att det hjälper.

Lycka till med ditt paranoida tänk i din mammas källare i Sölvesborg. Oroa dig inte, du är säker från folk där. Ligg där och kurra ihop dig, drick din avslagna Pepsi och raljera på ett onlineforum. Få utlopp för dina känslor och för ditt hat.

Gör dig sedd och hörd online, för irl så finns det nog inte många som uppmärksammar din tragiska existens.

Hoppas att du mår bättre lillgrabben.

P.s hjälp till lite i hushållet, din mamma är gammal och sliten. Du som lever på bidrag och som bor gratis nere i källaren kan åtminstone ta hand om hemmet hennes.

Satan vad du projicerar.

Jag är den som gladeligen fortsätter livet som vanligt. Jag tänker inte låta hot om våld begränsa min vardag.
Det är ju du som uttryckt oro i flera av dina inlägg i tråden. Inte jag.

Jävla nolla.
Citera
2023-08-17, 19:19
Medlem
Ryktas om att dom avstyrde ett terrordåd idag ca 3tim innan säpos pressmeddelande om att trappa upp till en 4a nån som hört samma? Eller har en källa?
Citera
2023-08-17, 19:20
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Ni kan ju lita på Skräpo nu efter att man tillåter koran bränningar trots att det varnas hit och dit.

Ändå så ges det tillstånd utanför ambassader, inte konstigt att terrorgrupper utnyttjar läget! Vad händer nu om 1000 pers dör på ett attentat, era nära och kära! avad det värt eran jävla hets mot folkgrupps bränningar som ni anser är yttrande frihet jävla rassist muppar.

Du framstår inte direkt som en kärleksfull människa själv.

Du har inte funderat på att du själv spyr ut hat emot människor, förstår du att "rasister" också är människor?

Kanske gör du någon "rasist" upprörd just nu med din hatretorik emot oliktänkande och med din logik så bör "rasister" således gå ut och hämnas människor som dig, eller?

Ne, just det. Enbart hudfärgshandikappade har den rätten
Senast redigerad av Framtyr 2023-08-17 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in