2023-08-15, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag han såg verkligen inte ut att vara på hugget denna match, såg slö och riktigt på humör.
Rashford i ett nötskal. Han kommer ha en eller två riktigt bra månader senare under säsongen där han står för ett par avgörande mål, och kommer i vanlig ordning utropas till en av världens bästa anfallare av United-fansen. Sen kommer dippen och han återgår till normalstadiet, där han bara dribblar rakt in i motståndare eller försvinner helt ur matcherna.

Jag tyckte att Sancho såg relativt okej ut i går. Garnacho stod däremot för en av de sämsta individuella prestationerna jag någonsin sett. Helt under isen. Borde således vara ett självklart val att peta ut Rashford till sin bästa position till vänster.
Citera
2023-08-15, 07:06
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Rashford i ett nötskal. Han kommer ha en eller två riktigt bra månader senare under säsongen där han står för ett par avgörande mål, och kommer i vanlig ordning utropas till en av världens bästa anfallare av United-fansen. Sen kommer dippen och han återgår till normalstadiet, där han bara dribblar rakt in i motståndare eller försvinner helt ur matcherna.

Jag tyckte att Sancho såg relativt okej ut i går. Garnacho stod däremot för en av de sämsta individuella prestationerna jag någonsin sett. Helt under isen. Borde således vara ett självklart val att peta ut Rashford till sin bästa position till vänster.

Det finns flera spelare som är frustrerade, Rashford och Garnacho är två av dom. Talangen finns där men det är många medelmåttiga prestationer för varje bra. Garnacho hade flera bra inhopp förra säsongen men det känns som att när han får starta så klickar det inte. Hoppas verkligen att Hojlund blir bra. Kanske inte att han själv gör 30 mål, men att han även skapar rum så att Rashford, Antony, Sancho, Garnacho med flera gör mål också.
Citera
2023-08-15, 07:34
Medlem
jontepsgs avatar
1 omgång och domarförbundet har redan behövt be om ursäkt till en tränare för att dom missat "a clear and obvious foul". Återigen visar dom att VAR är inte problemet i sig, utan personerna som sköter skiten.
Citera
2023-08-15, 07:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ber om ursäkt på förhand för att jag kommer låta som en förargad foliehatt i kommande inlägg:

Men det är fucking unfathomable, beyond comprehension - att Wolves inte får straffen igår. Jag kan inte se en enda förmildrande omständighet, något som talar emot att döma straff. I de flesta domslut finns alltid en avvägning, saker som talar för och saker som talar emot. Här fanns som jag ser det, absolut ingenting.

Onana är sent in i duellen och träffar bara spelare. Solklart. Om en försvarare gör det där är det straff alla dagar i veckan. Men tydligen har man frikort som målvakt.

Den enda rimliga, men konspiratoriska förklaring jag har till att straffen inte ges: Det är United, på Old Trafford, på övertid, med uddamålsledning. Då blir det inte straff för bortalaget. Möjligen om målvakten tar fram en pistol och skjuter ner sin motståndare. Och knappt då.

Ser att domarna bett Gary O'Neil om ursäkt, men det ger ju ingen poäng på bortaplan: https://www.skysports.com/football/news/11667/12940254/andre-onana-wolves-boss-gary-oneil-says-pgmols-jon-moss-apologised-after-man-utd-goalkeepers-challen ge-was-blatant-penalty

Vi kan diskutera VAR tills vi blir gråhåriga. Problemet är att när domare gör sådana här domslut, som är clear as day en straff, så hjälper ingen teknik i världen. Det är helt ofattbart hur professionella domare kan ta sådana horribla beslut med stöd av video. Hur? Hur?
Citera
2023-08-15, 08:47
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ber om ursäkt på förhand för att jag kommer låta som en förargad foliehatt i kommande inlägg:

Men det är fucking unfathomable, beyond comprehension - att Wolves inte får straffen igår. Jag kan inte se en enda förmildrande omständighet, något som talar emot att döma straff. I de flesta domslut finns alltid en avvägning, saker som talar för och saker som talar emot. Här fanns som jag ser det, absolut ingenting.

Onana är sent in i duellen och träffar bara spelare. Solklart. Om en försvarare gör det där är det straff alla dagar i veckan. Men tydligen har man frikort som målvakt.

Den enda rimliga, men konspiratoriska förklaring jag har till att straffen inte ges: Det är United, på Old Trafford, på övertid, med uddamålsledning. Då blir det inte straff för bortalaget. Möjligen om målvakten tar fram en pistol och skjuter ner sin motståndare. Och knappt då.

Ser att domarna bett Gary O'Neil om ursäkt, men det ger ju ingen poäng på bortaplan: https://www.skysports.com/football/news/11667/12940254/andre-onana-wolves-boss-gary-oneil-says-pgmols-jon-moss-apologised-after-man-utd-goalkeepers-challen ge-was-blatant-penalty

Vi kan diskutera VAR tills vi blir gråhåriga. Problemet är att när domare gör sådana här domslut, som är clear as day en straff, så hjälper ingen teknik i världen. Det är helt ofattbart hur professionella domare kan ta sådana horribla beslut med stöd av video. Hur? Hur?

Enda sättet att lösa detta är att utesluta Manchester United ur FA. Ett äckligt lag som alltid fått fördelar av domarkåren, VAR hjälper ju uppenbarligen inte ett dugg.
Citera
2023-08-15, 09:53
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Det där med straffar brukar väl jämna ut sig över en säsong. Gissar att nästa gång Utd har en tveksam straffsituation mot sig, då har dom inte samma tur som igår kväll.....
Citera
2023-08-15, 09:58
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Det där med straffar brukar väl jämna ut sig över en säsong. Gissar att nästa gång Utd har en tveksam straffsituation mot sig, då har dom inte samma tur som igår kväll.....

Så är det. Jag hade inte blivit förvånad eller klagat om felaktigt beslut ifall domaren hade blåst straff, samtidigt har jag sett både Alisson och Eftersom t.ex. göra liknande saker och ingen straff. Det stora problemet är ju att man aldrig vet och att två identiska situationer i olika matcher kan få två olika domslut. Dock håller jag med om att det brukar jämna ut sig över en säsong.
Citera
2023-08-15, 10:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Enda sättet att lösa detta är att utesluta Manchester United ur FA. Ett äckligt lag som alltid fått fördelar av domarkåren, VAR hjälper ju uppenbarligen inte ett dugg.

Vi behöver ju inte gå full retard, men det borde sättas ner fötter mot domare och utredas hur fan det kan gå till så här. Det får inte ske.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Så är det. Jag hade inte blivit förvånad eller klagat om felaktigt beslut ifall domaren hade blåst straff, samtidigt har jag sett både Alisson och Eftersom t.ex. göra liknande saker och ingen straff. Det stora problemet är ju att man aldrig vet och att två identiska situationer i olika matcher kan få två olika domslut. Dock håller jag med om att det brukar jämna ut sig över en säsong.

Det är väl just det som det inte gör? Storlagen har fördelar sett över tid, att de får domslut av den typen igår med sig oftare än mindre lag? Hinner inte leta källa nu, men vet att jag läst några artiklar med stats i ämnet.

Kan inte minnas lika uppenbara situationer som igår när Alisson eller Ederson varit insyltade. Har du några exempel så tar jag gärna dem.

Jag fattar att målvakter har större benutrymme för dumheter i sin box, men gårdagens situation var bisarr. Kristallklar straff, och ingenting. Ofattbart.
Citera
2023-08-15, 12:06
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Ett av problemen är ju VAR-reglerna som kretsar fullständigt kring begreppet ”clear and obvious error”. Det sätter en social press på VAR-domarna i och med att varje ingripande i princip blir som att säga inför hela världen att deras polare begick ett grovt och solklart misstag.

Visst, det ska inte spela någon roll på papperet, men i praktiken gör det det. Precis som att alla inom rättsväsendet brukar hålla varann om ryggen och fria varandra. Att fela är mänskligt – med en lägre ribba för VAR-ingripanden hade de grova missarna troligen minskat.
Citera
2023-08-15, 12:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Här håller jag 260% med dig, Lilla Frysen. Solklar straff till Wolves, inget snack om den saken. Men United hade (som alltid) domaren på sin sida.

Man Utd & Liverpool är de två klubbarna som får klart mest fördelar från den engelska domarkåren, och som rent allmänt favoriseras av the FA.
Citera
2023-08-15, 14:58
Medlem
Drickbacks avatar
Gårdagens domare avstängda i helgen.

https://twitter.com/SkySportsPL/status/1691388129582669824
Citera
2023-08-15, 15:42
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Raya-lånedealen på plats....

https://www.premierleague.com/news/3628273