Ber om ursäkt på förhand för att jag kommer låta som en förargad foliehatt i kommande inlägg:
Men det är fucking unfathomable, beyond comprehension - att Wolves inte får straffen igår. Jag kan inte se en enda förmildrande omständighet, något som talar emot att döma straff. I de flesta domslut finns alltid en avvägning, saker som talar för och saker som talar emot. Här fanns som jag ser det, absolut ingenting.
Onana är sent in i duellen och träffar bara spelare. Solklart. Om en försvarare gör det där är det straff alla dagar i veckan. Men tydligen har man frikort som målvakt.
Den enda rimliga, men konspiratoriska förklaring jag har till att straffen inte ges: Det är United, på Old Trafford, på övertid, med uddamålsledning. Då blir det inte straff för bortalaget. Möjligen om målvakten tar fram en pistol och skjuter ner sin motståndare. Och knappt då.
Ser att domarna bett Gary O'Neil om ursäkt, men det ger ju ingen poäng på bortaplan:
https://www.skysports.com/football/news/11667/12940254/andre-onana-wolves-boss-gary-oneil-says-pgmols-jon-moss-apologised-after-man-utd-goalkeepers-challen ge-was-blatant-penalty
Vi kan diskutera VAR tills vi blir gråhåriga. Problemet är att när domare gör sådana här domslut, som är clear as day en straff, så hjälper ingen teknik i världen. Det är helt ofattbart hur professionella domare kan ta sådana horribla beslut med stöd av video. Hur? Hur?