• 1
  • 2
2023-08-14, 17:36
Medlem
Som ni säkert sett så kränger Lidl kläder, lite verktyg, plastpinaler mm, bland alla wienerkorvar och sauerkrauten.
En hel del av det där blir inte sålt. Vart tar de osålda varorna vägen ?
Någon här som knegar på Lidl som vet ?
Citera
2023-08-14, 17:40
Medlem
Raytheons avatar
Är vanligt i klädindustrin att skiten eldas upp om det inte går att sälja

Citat:
H&M bränner tonvis med nya kläder

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...med-nya-klader

Hur just Lidl gör vet jag inte. Gissar på ett värmeverk i Tyskland.
Senast redigerad av Raytheon 2023-08-14 kl. 17:42.
Citera
2023-08-14, 17:44
Medlem
Säljs nog i ett annat land i en Lidl butik…
Citera
2023-08-14, 17:50
Medlem
Det stora problemet med kläder i Lidl-butikerna är alla äldre damer i hucklen som öppnar varje paket och sedan slänger tillbaka de uppackade kläder de inte vill ha i en hög.
Svinnet måste vara enormt! Har själv observerat när gäng av dessa damer raid-ar Lidl-butiken. Förstår inte vad dom säger, för dom pratar ingen svenska, men det kanske är: "Den här kanske jag kan skicka till Abdullah i födelsedagspresent! Och dom här kan Alis lille grabb ha. Men nä, inte den färgen. Jag kollar på den här istället! Men, usch! Dom här har ju fel kragsnibbar! Jag kollade inte på paketet innan jag öppnade! Äh! Jag skall nog inte ha något! Släng tillbaka dom där andra grejorna också! Vi drar o dricker the eller nå't!"

För övrigt var matvarorna på Lidl bättre innan dom började med svenska produkter. Men det är ändå kul att gå till Lidl! Personalen är arbetsam! Positiv upplevelse, förutom klientelet!
Citera
2023-08-14, 17:52
Medlem
VoktorDodkas avatar
Kläder och andra NonFoodvaror som inte säljs hamnar i en realåda på mitt Lidl.
Citera
2023-08-14, 18:45
Medlem
Holden.Caulfields avatar
De skickas förmodligen tillbaka till ett centrallager och skickas ut till butikerna igen för en ny kampanj några veckor senare. Samma borde gälla för matvarorna som ingår i temaveckorna, vilka kommer i ett rullande flöde.
Citera
2023-08-14, 19:17
Medlem
shaktas avatar
Tycker mig alltid se ett huckle och hennes man stå och gräva bland de där kläderna.
Det säljs nog, men de fyller på med mer, så för ett otränad öga kanske det ser ut som att det alltid ligger kläder där som förblir osålda.

Men det som inte blir sålt, säljs nog vidare till ett U-land. Sen fylls det på med Lidls nya modekollektion.
Citera
2023-08-14, 19:27
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
De skickas förmodligen tillbaka till ett centrallager och skickas ut till butikerna igen för en ny kampanj några veckor senare. Samma borde gälla för matvarorna som ingår i temaveckorna, vilka kommer i ett rullande flöde.

Absolut för det låter extremt ekonomiskt..

Sakerna prissänks. Har du sett deras realådor lite här och var för kolonialvaror och non-food?
Lite som på samma sätt som de prissänker tex färskvaror från temaveckor med sänkt prislappar.
Citera
2023-08-14, 19:33
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Absolut för det låter extremt ekonomiskt..

Sakerna prissänks. Har du sett deras realådor lite här och var för kolonialvaror och non-food?
Lite som på samma sätt som de prissänker tex färskvaror från temaveckor med sänkt prislappar.

Det är mer ekonomiskt än att slänga varorna och köpa in nya när samma varor ska ut till försäljning igen. De har leveranser varje vecka, det borde inte medföra någon merkostnad om lastbilen tar med sig överblivna varor tillbaka igen. I rea-lådorna på mina lokala Lidl-butiker ligger det inga större mängder produkter, oftast är det sådant med kort utgångsdatum, men jag har svårt att tänka mig att så gott som alla kampanjvaror faktiskt blir sålda.
Citera
2023-08-14, 19:49
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Det är mer ekonomiskt än att slänga varorna och köpa in nya när samma varor ska ut till försäljning igen. De har leveranser varje vecka, det borde inte medföra någon merkostnad om lastbilen tar med sig överblivna varor tillbaka igen. I rea-lådorna på mina lokala Lidl-butiker ligger det inga större mängder produkter, oftast är det sådant med kort utgångsdatum, men jag har svårt att tänka mig att så gott som alla kampanjvaror faktiskt blir sålda.

Antingen trollar du eller så är du svagbegåvad.
Jag har förklarat för dig hur det går till.
Varor som kolonialvaror eller non-food prissänks på samma sätt som frys och färskvaror.
Om du har svårt att förstå vad jag säger så ska du få ett tips.
Vår hjälpsamma Kundtjänst finns tillgängliga för dig helgfri Måndag-Fredag mellan 8:00-19:00 på telefonnummer 020-190 80 70.
Fråga där så får du svar.
Citera
2023-08-14, 20:28
Medlem
Symptms avatar
köpte självklart ett par Lidl strumpor idag hehe
Citera
2023-08-14, 20:50
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Antingen trollar du eller så är du svagbegåvad.
Jag har förklarat för dig hur det går till.
Varor som kolonialvaror eller non-food prissänks på samma sätt som frys och färskvaror.
Om du har svårt att förstå vad jag säger så ska du få ett tips.
Vår hjälpsamma Kundtjänst finns tillgängliga för dig helgfri Måndag-Fredag mellan 8:00-19:00 på telefonnummer 020-190 80 70.
Fråga där så får du svar.

Det är du som är korkad om du tror att de får sålt alla varor som butiken tar in inför en kampanj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in