Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Har sett samma när jag tankat i Danmark, men inte så mycket som 30% men ca10-15%.
Och då har den långa sträckan varit identisk förutom riktningen.
Jag skulle säga att de beror på att svensk diesel är uppblandat med nåt icke petroleum baserat bränsle.
Det gör också att priset blir högre.
Att du ser så mycket som 30% handlar nog om att du gjort fler längre körningar med jämt tempo jämfört med din normala körning.
Men ur rent drivmedelperpektiv är den rena dieseln bättre, men kanske inte för miljön.
Citat:
Ursprungligen postat av
carlydeveloper
Jag kör bensin, när jag tankar fullt står det 70 mil. Kör ECO läge, kommer 40-50 mil som max. Lurade är vad vi är. Du har helt rätt.
Jag har har tidigare ägt en gård, och haft flera företag.
Ja, vi är lurade.
Och inte bara lurade, utan REJÄLT lurade, för det går igen inom så många områden.
Alltifrån kinapuffar till bekämpningsmedel till färger till dammsugarmotorer försvinner, eller skall vattnas ur.
Antingen får man skatta mer för dom ”bra grejjorna” till skattelättnader för dom ”ekologiska”..
Ändå sitter det fullkomliga aubergine-hjärnor här på forumet och inte bara intalar sig själva, utan gör allt för att övertyga alla andra om hur bra allting är.
Problemet är att det går så fort att växla en generation, så dom yngre VET helt enkelt inte bättre.