Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Jobb och Utvecklingsgarantin kan i princip förlängas hur länge som helst så länge du följer det AF säger och begär. Visst kan man konstra, men då ska man ha på fötterna med läkarintyg och verifierade diagnoser. Till slut kommer AF anse att de "uttömt sina resurser" att hjälpa dig och du skrivs ut ur jobb och utvecklingsgarantin, men inte från arbetsförmedlingen. Dock förlorar du ditt Aktivitetsstöd.
Det där med att perioder löper ut, när det nalkas - sisådär en månad innan, så är det läge att börja jaga sin handläggare om förlängning om JOB för att inte förlora sitt aktivitetsstöd.
Jag skall följa det du skriver och fortsätta att vara på god hand med Af.
jag har kontakter där som är välvilligt inställda, därför att jag öppet redovisar att jag studerat i ett år med aktivitetsstöd samt att då olika leverantörer av RM krånglar så går jag till Af. coh säger till, vvilket d uppkattar, om de t är en period då och då, inte så att man blir ett problem i sig, men att man förvarar sitt revir...leverantrerna av RM är ofta bara ute efter pengar och det riktiga grundarbetet för mig; att hitta finansiering till studier etc, det vet det inte ett dyft om...tyvärr får man inte sköta dett "solo", utan jag får väl finna mig att ha en RM-levntantör. men kom ihåg
varje 3e år kan du beviljas studier i 12 månader med aktivitetstöd, oavsett nivå, bara det är studier och med viss relevans, det är ju helt individuellt, 2021 läste jag 75 poäng på universitet, en väldigt bra för mitt CV! Jag beviljades aktivitetstöd för detta för VT 21 och kan därför söka igen för VT 2024...
Jag tror många inte känner till detta; inga studiemedel, bata fortsätta med aktivitetstöd och rätt att ha extrainkomster på kvällar och helger iaf from 17 enligt min nuvarande RM leverantör samt lö/sö
Betydligt bättre än A-kassa, och mycket bättre än CSN.
Kolla gärna efter olika stipendier, själv laggar jag här, har sökt en gång till en lokal men rik stiftelse där jag borde kunna få, fick tidigare då jag var "vanlig student", men måste gå igenom och ja, det är ett hästjobb, sen vet jag inte hur det räknas som inkomst eller ja...