2023-08-09, 06:28
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
En undersökning i USA visar att bara 60% av unga kvinnor är heterosexuella. Det är en ganska normal fördelning att 50% är lesbiska.

Det är därför som vi måste föda fler flickor för att kompensera för den höga andelen lesbiska. Vi skulle minst behöva att det föds 60% flickor.
Är det månne en självuppskattnings-undersökning från ett vänstercollege?
Citera
2023-08-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Är det månne en självuppskattnings-undersökning från ett vänstercollege?

Nej det är myndigheternas undersökning från highschool.

Alltså det är inte konstigt över 50% av landslaget är lesbiska.
Citera
2023-08-09, 08:50
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Nej det är myndigheternas undersökning från highschool.

Alltså det är inte konstigt över 50% av landslaget är lesbiska.
Kan du länka? Och igen,handlade det om självuppskattning? Att då svara efter vad som är önskvärt är inte konstigt.

Men så hög andel tjejer ute i samhällena är liksom inte lesbiska... Landslaget representerar såklart inte kvinnan i stort.
Citera
2023-08-09, 10:49
Medlem
Citat:
Kan du länka? Och igen,handlade det om självuppskattning? Att då svara efter vad som är önskvärt är inte konstigt.

Men så hög andel tjejer ute i samhällena är liksom inte lesbiska... Landslaget representerar såklart inte kvinnan i stort.

https://www.cdc.gov/healthyyouth/dat...l_identity.htm

61,6 heterosexuella.

https://www.youtube.com/watch?v=AbqRY_oP_YY

40% of Gen Z personer gay.

Dessa lesbiska fotbollsspelare blir förebilder för unga kvinnor ,så vi har snart ett samhälle med mycket fler lesbiska. Därav är det helt onödigt lägga ner energi på att föda upp pojkar. Bättre se till att föda flickor , dels kommer de vara mer populära och dels kommer de fortplanta.
Citera
2023-08-09, 16:54
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
I damfotbollens början så gav det inga pluspoäng bland snubbarna att spela fotboll. Jag spelade själv på 90-talet och Jösses vad fördomar och nedlåtande kommentarer man fick stå ut med. Jag såg själv många talangfulla tjejer som slutade pga detta.

Självklart var det lättare för unga tjejer som inte var beroende av killarnas uppskattning att stå ut med alla dumheter. För 20-25 år sedan var sporten helt dominerad av hb-tjejer, åtminstone på elitnivå.

Idag ser det annorlunda ut. Hånet mot unga tjejer som spelar fotboll finns inte på samma sätt och föräldrar stöttar sina flickor på samma sätt som pojkarna.

Visst många tjejer är fortfarande gay i landslaget men jag tror antalet hetero är fler idag. Sen så bryr jag mig föga om vilka tjejer som är lesbiska inom fotbollen eller vilka av killarna i innebandy andslaget som är bögar. Idag borde det inte vara ett issue.
Fast då borde det ju vara tvärtom idag? Att det är fler lesbiska idag än för 25år sen. Vilket också verkar vara fallet. På 90-talet slutade flera hetero precis som du skriver och det utvecklade sig till att det idag är fler lesbiska som fortsätter spela.

Kan hålla med om att det är rätt ointressant vad andra föredrar sexuellt (så länge det inte är nåt sjukt och olagligt) men om det är så att det finns en press på att vara lesbisk eller att det är svårare för hetero-tjejer så är det ju ett problem.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-08-09 kl. 16:57.
Citera
2023-08-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Fridolina Rolfö är också straight.

Mobbad för att man är straight.. Vår samtid är minst sagt speciell.
Ja sidär ja nya tider man känner nätt och jämt igen sig längre .
Citera
2023-08-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Jo, så enkelt är det, hockey är liksom ingenting som faller en i smaken när man sitter och funderar på vilka musikaler som kommer upp i höst eller läser inredningsmagasin (stöld från Charlie S från 2 1/2 män - erkännes) - även om damlandslaget genom åren haft en del gosegrisar till lebbor som varit allt annat än butchiga - hon adopterade asiatiskan vars namn jag glömt t ex.

För mig får de gärna vara flator till 100 % så länge de kör över jänkarna med 3-0!
Håller med
Citera
2023-08-10, 09:22
Medlem
Incendios avatar
Citat:
https://www.cdc.gov/healthyyouth/dat...l_identity.htm

61,6 heterosexuella.

https://www.youtube.com/watch?v=AbqRY_oP_YY

40% of Gen Z personer gay.

Dessa lesbiska fotbollsspelare blir förebilder för unga kvinnor ,så vi har snart ett samhälle med mycket fler lesbiska. Därav är det helt onödigt lägga ner energi på att föda upp pojkar. Bättre se till att föda flickor , dels kommer de vara mer populära och dels kommer de fortplanta.
Självuppskattning.... Precis som varför vi plötsligt har unga som identifierar sig som fåglar, men vi hade inte det förr.
Citera
2023-08-10, 09:48
Medlem
Citat:
Självuppskattning.... Precis som varför vi plötsligt har unga som identifierar sig som fåglar, men vi hade inte det förr.

Jo , det är något som ligger i kulturen och det påverkar kvinnor ,inte män ,det är ung. lika mycket män som är heterosexuella över tiden.

https://theconversation.com/feminism...xuality-159023

På bara 8 år för kvinnor i college har de som praktiserar sam-sex ökat från 8,8 till 17,6 % en fördubbling. För män har det snarare sjunkit till 8,9%

Det är alltså påverkan som gör kvinnor lesbiska. Kvinnor som kommer in i fotbollsvärlden blir mycket påverkade av den lesbiska kulturen och blir själva lesbiska mycket lätt. Det har alltså mycket lite att göra med hormoner och kemikalier

Män blir inte homosexuella eftersom vi har en mycket stabilare heterosexualitet. Frågan är hur långt kommer detta gå hur stor procent kommer bli lesbiska. Ifall 50% av kvinnorna lesbiska tycker jag att vi måste öka andelen kvinnor i befolkningen för att ge män större möjlighet att få relationer ,detta med tanke på kommande generationer.
Citera
2023-08-10, 10:07
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Jo , det är något som ligger i kulturen och det påverkar kvinnor ,inte män ,det är ung. lika mycket män som är heterosexuella över tiden.

På bara 8 år för kvinnor i college har de som praktiserar sam-sex ökat från 8,8 till 17,6 % en fördubbling. För män har det snarare sjunkit till 8,9%

Det är alltså påverkan som gör kvinnor lesbiska. Kvinnor som kommer in i fotbollsvärlden blir mycket påverkade av den lesbiska kulturen och blir själva lesbiska mycket lätt. Det har alltså mycket lite att göra med hormoner och kemikalier

Män blir inte homosexuella eftersom vi har en mycket stabilare heterosexualitet. Frågan är hur långt kommer detta gå hur stor procent kommer bli lesbiska. Ifall 50% av kvinnorna lesbiska tycker jag att vi måste öka andelen kvinnor i befolkningen för att ge män större möjlighet att få relationer ,detta med tanke på kommande generationer.
50% av kvinnorna var inte homosexuella. Enligt den CDC enkät du själv länkade till vara homosexualitet 2,4% och 3,7% för män resp kvinnor. Diffen mellan heterosexualitet utgörs av att fler kvinnor sade sig vara bi eller other. Jag är inte övertygad om att just detta måste ses som ett framtida demografiskt hot.
Citera
2023-08-10, 10:15
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Ja, det är ju jag säger - folk självuppskattar i dessa undersökningar och uppger vad som socialt och kulturellt är önskvärt. Social ingenjörskonst . Frågar man på ett vänster-college blir effekten såklart extra tydlig. Sedan är verkligheten en annan. Propagandan riktar främst in sig på kvinnor och därför syns effekten mest där. Biologin har inte ändrats för det.
Själv har jag inte mindre än tre lesbiska bekanta som tycker att det är hopplöst att försöka dejta eftersom att så många kvinnor idag säger sig bara "queer" fast att de bara haft män, bara vill ha män, är klassiskt kvinnliga och så vidare. Med de låtsas bara "queer" för att ha något coolt att skriva i sina bios, för att godhetssignalera och göra ett statement. Verkligheten förändras inte för det.
Sedan gällande just fotbollslandslaget så samlas fler lesbiska där för att lesbiska i högre grad besitter förmågor som krävs för att göra något så extremt som att vara elitidrottare inom en kontaktsport.
Citera
2023-08-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis
Olivia S och Ilestedt saknas så minst 10 av 23 då.

ilested har ju pojkvän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in