2023-08-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tror nog Ukraina får det problemet före Ryssland, alltså brist på män. Det har dött ca 35 000 ukrainare bara sedan vår/sommaroffensiven drog igång, lägg till skadade på det också, åtminstonde enligt de källlor jag tar del av. Ukraina släpper ju inte sina siiffror utan leker tysta leken 🤫🤫🤫 i sina videos (man kan fråga sig varför).

Ja, självklart har också ryska soldater dött men de som anfaller, vilket ukraina påstås göra, har i regel högre förluster i soldater/utrustning.

Skulle nog vänta med att tro på dessa siffror. Dessa kommer från Ryssland och de kan inte räkna.
Citera
2023-08-09, 04:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Jag hade tyckt synd om dem, om de inte varit ryssar.

Field Wife': Officers Make Life Hell For Women In Russia's Military, A Female Medic Says
https://www.rferl.org/a/women-russian-military-field-wife/32342221.html

Female Russian soldiers are reportedly being subjected to sexual abuse and violence by male soldiers, and being pressured into becoming the "field wives" of officers, according to an account published by Radio Free Europe (RFE).
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1647674534475038721
Citera
2023-08-09, 04:20
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Lite lik Ukraina då.
Zisk kunde inte ukrainska heller när han tog över Ukraina 2014.
Han kunde ryska och engelska...
Zlinski har åtminstone ett av sitt hus uthyrt åt ryssar.
Zelensky vann valet 2019.
Citat:
Tyvärr en finlandssvensk som bor i Finland.
Inte en chans att du är hurri. Du förstår ju inte vad du själv skriver på svenska.
Citat:
Finlands svensk. Google auto!
Finlandssvenskar har svenska som förstaspråk. Du har inte svenska som tredjespråk ens.
Citat:
Utan nato och usa så helt klart.
Usa förde in vapen i Ukraina i december 2022 för 900 miljoner dollar bara i december före kriget började.
December 2022 hade kriget hållit på i tio månader... Eller sedan 8 år.
Citera
2023-08-09, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Har du överhuvudtaget funderat på att skadade ryssar även vårdas på sjukhusen. Du är så inne i din ryska propaganda att du inte fattar ett dugg om hur civiliserade samhällen fungerar, även under krigstid.
Enligt krigslagar är det förbjudet att attackera civila mål, ändå mer förbjudet att attackera sjukvård. Så varje gång ryssarna skjuter på civila och sjukhus så är det ett krigsbrott, även om patienterna bär uniform, oavsett om dom är ryska eller Ukrainska.
Måste man vara proryss bara för att man talar om vad dom har sagt på nyheterna?
I detta fallet på Al Jazeera igår.
Dom sa att ryssarna har underättelse var ukrainska soldater, och politiker och annat viktigt folk bor och hållet hus.
Citera
2023-08-09, 04:59
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Putins tal den 22 februari 2022 som annonserade Rysslands erkännande av de ukrainska republikerna Donetsk och Luhansk. I detta tal gick Putin till rasande angrepp på oktoberrevolutionen 1917 och särskilt mot Lenin, som hade skänkt bort historisk rysk mark till den konstruerade staten Ukraina.

”Ukraina är ett resultat av bolsjevikisk politik och borde därför rätteligen kallas Vladimir Lenins Ukraina”
Kalla det vad du vill din landsförrädare! Oavsett så är Ukraina en suverän stat med internationellt erkända gränser som olagligt attackerats av Ryssland!
Citera
2023-08-09, 05:44
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Aha? Det är vad många här i tråden har skrivit sedan krigets start. Ryssland är ett jävla skithål till land, när dom invaderar andra länder så blir det bara misär och elände. Så det enkla och logiska vore att Ryssland skulle sluta att invadera närliggande länder?

Se där, en till person jag håller med. Så om Ryssland lämnar Ukraina så blir allting bättre!

Jag gjorde ett inlägg där jag citerade källor från svt, jag bifogade även en del av texten som citat i mitt inlägg samt angav källor.

Det enda du och många andra zeleynskyj 🐑 kan svara och som verkar vara ert standardsvar är dra in massa känsloargument för att sedan komma med " Så om Ryssland lämnar Ukraina så blir allting bättre!"

Till er säger jag bara att ni kan glömma och drömma att Ryssland lämnar. Zeleynskyj och väst borde inte ha lekt med elden.
Citera
2023-08-09, 05:45
Avslutad
En artikel om att su-57 inte har så bra stealth som f22/f35

Och sämre än gripen

https://www.globaldefensecorp.com/2023/08/03/su-57-has-the-highest-rcs-amongst-sukhoi-aircraft-russian-propaganda-still-claimed-its-stealth-aircr aft/

Men jag kollade på oryx hur många su-57 som skjutits ner…det var 0 st. Så är den kanske osynlig trots allt?
Citera
2023-08-09, 05:53
Medlem
BombaMoskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumsKalle81
En artikel om att su-57 inte har så bra stealth som f22/f35

Och sämre än gripen

https://www.globaldefensecorp.com/2023/08/03/su-57-has-the-highest-rcs-amongst-sukhoi-aircraft-russian-propaganda-still-claimed-its-stealth-aircr aft/

Men jag kollade på oryx hur många su-57 som skjutits ner…det var 0 st. Så är den kanske osynlig trots allt?
Kalle, balle dumskalle.
Citat:
The first prototype aircraft flew in 2010, but the program experienced a protracted development due to various structural and technical issues that emerged during trials, including the destruction of the first production aircraft in a crash before its delivery. After repeated delays, the first Su-57 entered service with the Russian Aerospace Forces (VKS)[N 2] in December 2020.[7] Not counting prototype test aircraft, a total of 11 had been produced as of December 2022.[3]
Det finns alltså 11st totalt i världen inklusive prototyper. Tveksamt om de ens fungerar precis som T-14 Armata.
Antagligen inte. Saknas nog databrickor.

Går inte att skjuta ner något som inte flyger.

Citat:
On 19 October 2022, Russian army general Sergey Surovikin, then commander of all Russian Armed Forces in Ukraine, claimed that the Su-57 has been used both in air-to-air and air-to-ground role during the war in Ukraine and that it has scored kills in both roles.[186] Subsequently, some Russian sources claimed the Su-57 shot down a Ukrainian Su-27 with a long-range R-37 missile.[187] However, while some Su-57s are based in Lipetsk and Akhtubinsk air bases for development and trials, no hard evidence for claims of combat have surfaced.[188][189] Commercial satellite imagery from late December 2022 shows five Su-57s deployed at Akhtubinsk air base, some 500 km from Ukraine; British Defence Intelligence stated that these aircraft operate solely in Russian airspace to avoid reputational damage from combat losses and compromise of sensitive technology.[190][191]
Vågar alltså inte flyga över Ukraina, fega lögnaktiga ryssar.
Senast redigerad av BombaMoskva 2023-08-09 kl. 05:59.
Citera
2023-08-09, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Inledningsvis? Offensiven är väl i princip avslutad för Ukraina. Borde väl tillhöra en av modern tids mest misslyckade offensiver.

Nä, den titeln går till Ryssarnas vinteroffensiv. Skillnaden mellan denna och ryssarnas var att ryssarna inte behövde vada igenom världens största minfält.
Citera
2023-08-09, 07:12
Avslutad
Nu är det 2 cv90 på oryx, dels den tidigare tillfångatagna och sen den vi såg som beskjuten för några dagar sen

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html?m=1
Citera
2023-08-09, 07:50
Medlem
Citat:
Så du medger det här är usa krig.

Nej, Ukraina beväpnade dig för att kunna försvara sig mot framtida ryska anfall.
Och det visade sig ju vara en klok åtgärd.
Kriget är rysslands och ingen annans.
Citera
2023-08-09, 07:52
Medlem
Citat:
Okej.
Hur ser det ut i Polen och Tyskland.
Finns det något stöd för Ryssland där?
Vad jag har förstått så håller länderna på att splittras. Sök på demonstrationer i Polen och Tyskland och England.
Inget du får se svt eller aftonbladet.

Du känner ingen polack, antar jag.

Ryssar och allt ryskt är avskytt till tusen i Polen. Polacker gillar inte ukrainare heller, men efter det att ukrainarna stod upp mot ryssen blev ukrainarna plötsligt populära i Polen. Alla som är emot Ryssland är polackernas vänner nämligen. Så avskytt är Ryssland i Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in