Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle
Det är det som är grejen. Ju mer friktion det är att tradea, desto mindre görs det. Då kan folk som verkligen vill göra det fortfarande göra det men det är besvärligare och du kan inte köpa ett helt set med gear på 10 sekunder på AH.
Sen har jag personligen inget emot ett AH. Tyckte RMAH i D3 var skitskoj, sålde för runt 6000 - 7000:- innan jag slutade spela. Att hitta en bra rare som var värd 500:- gjorde D3 endgame roligt trots att själva endgame loopen i D3 sög.
Har inget problem med det fast i så fall bör det göras ordentligt som en kille i panelen var inne på med riktiga restriktions som andra spel har, tyvärr är systemet i POE bara uselt och slösar bort spelarens tid genom att tvinga ut den ur spelet och skicka till bottar som inte svarar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sumialic
Något jag gillar med trading är att man måste interagera med andra spelare. Man måste kommunicera.
Nu förstår jag att det inte är mycket till interaction i POE genom den process som sker. Allting är streamlinat så man trycker på en knapp 50 gånger för att automatiskt skicka 50 meddelanden till folk, man tar första bästa invite, går till hideout, gör sin trade och säger tack.
MEN
Det här begränsade interagerandet är ändå något jag uppskattar så vill absolut inte ta bort det lilla vi har.
Trade är kul men inte i POE, man interagerar med bottar eller AFKs eller asiatiska spam. Det fungerade på gamla D2's tid för det skedde huvudsakligen inne i spelet som en del av världen, inte genom ett auktions hus på webb sidor.
Har uppskattat mycket med POE (ja innan Archnemesis) men trade var alltid akilleshälen, man gimpar sin gubbe oerhört genom SSF men vet att en anledning till att många spelade SSF var just för att slippa det usla trade systemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle
Först var det tänkt så, men nu fick vi reda på att PoE 2 kommer att vara ett helt nytt separat spel. PoE 1 kommer att vara kvar och det kommer olika nya ligor i båda spelen framöver efter PoE 2 släpps. Inte samtidigt förstås, utan de sprids ut.
Ok, då är det logiskt.
Men det är väl samma endgame och visst kan den gamla kampanjen väljas i 2? Fattar egentligen inte vitsen med att behålla POE(1) som ett separat spel.