Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-31, 00:08
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Allt väl filosofiskt men det enda problemet är att de motsäger det som redan finns i spelet, POE har i praktiken redan ett AH, skillnaden är att det ligger på webben och inte inne spelet. Det vore bara att förbättra det genom att placera det i världen så man slipper alt-tab ut ur spelet för att genomföra transaktionen.

Så det uppnår samma sak (köpa allt gear via AH med ett par klick som du påstod) fast ett par extra klick när man behöver gå igenom listan med AFK som inte svarar. Ska det ändå leda till samma resultat är det bättre att inte gå igenom en lista med AFK och bottar, massor med loot baserade spel där ute har implementerad AH framgångsrikt så det är uppenbarligen inte problemet.

I POE går också det mesta att trada så det hela om att göra trade ''restrictive'' blir ännu märkligare att lyssna till (om det inte är något annan specifik förändring jag missat med POE2).

Så nej de förklarade inte varför AH inte borde finnas.

Ok, skaparna av de bästa och mest prisbelönta ARPG spelen senaste 25 åren (Diablo 1 och 2, PoE, Torchlight, Fate etc) tycker en och samma sak, att AH skulle vara dåligt för spelen. Sen får du tycka vad du vill givetvis, men AH i ett stort online ARPG kommer det inte att bli.

Tillbaka till PoE 2 med mer videos. Här kommer PoE 2 Q&A:
https://www.youtube.com/live/XE3MAFG...=share&t=14318
Citera
2023-07-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Där har du något som faktiskt stör mig. Att man måste "lira om" (2 rundor på samma kartor) kampanjen 2 gånger innan man kan börja köra maps och man måste göra det igen om man vill ha en till karaktär den ligan - det är något jag hoppas de ändrar i PoE2.

Låt oss lira kampanjen en gång med en gubbe, sen inför varje ny liga låt oss bara hoppa på mapping.

Edit: En knapp - "do you want to skip campaign?". Boost till level 50 och alla gem/skill points rewards.
Med tanke på att POE2 (därför kallar jag det hellre för 4.0 än en uppföljare (2) för det där handlar mer om marknadsföring) är en ny kampanj och grafik, ändringar som skill gems utanför gearet och lite nya klasser så vore det konstigt om man kunde skippa den nya kampanjen , men absolut håller jag med dig. ... är väldigt less på att behöva göra om kampanjen varje ny liga och det tror jag majoriteten håller med om.

Så hur skulle dock alternativet se ut, hoppa direkt in i maps med lvl 1 ? (direkt till lvl 50 känns lite väl WoW-ish vill att gubben levlar )
Citera
2023-07-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Ok, skaparna av de bästa och mest prisbelönta ARPG spelen senaste 25 åren (Diablo 1 och 2, PoE, Torchlight, Fate etc) tycker en och samma sak, att AH skulle vara dåligt för spelen. Sen får du tycka vad du vill givetvis, men AH i ett stort online ARPG kommer det inte att bli.

Tillbaka till PoE 2 med mer videos. Här kommer PoE 2 Q&A:
https://www.youtube.com/live/XE3MAFG...=share&t=14318
Fast det blir ironiskt när man är emot något som sedan uppmuntras i spelet... bara i ett sämre webb format.
Citera
2023-07-31, 01:52
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Fast det blir ironiskt när man är emot något som sedan uppmuntras i spelet... bara i ett sämre webb format.

Det är det som är grejen. Ju mer friktion det är att tradea, desto mindre görs det. Då kan folk som verkligen vill göra det fortfarande göra det men det är besvärligare och du kan inte köpa ett helt set med gear på 10 sekunder på AH.

Sen har jag personligen inget emot ett AH. Tyckte RMAH i D3 var skitskoj, sålde för runt 6000 - 7000:- innan jag slutade spela. Att hitta en bra rare som var värd 500:- gjorde D3 endgame roligt trots att själva endgame loopen i D3 sög.
Citera
2023-07-31, 01:54
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Med tanke på att POE2 (därför kallar jag det hellre för 4.0 än en uppföljare (2) för det där handlar mer om marknadsföring) är en ny kampanj och grafik, ändringar som skill gems utanför gearet och lite nya klasser så vore det konstigt om man kunde skippa den nya kampanjen , men absolut håller jag med dig. ... är väldigt less på att behöva göra om kampanjen varje ny liga och det tror jag majoriteten håller med om.

Så hur skulle dock alternativet se ut, hoppa direkt in i maps med lvl 1 ? (direkt till lvl 50 känns lite väl WoW-ish vill att gubben levlar )

Först var det tänkt så, men nu fick vi reda på att PoE 2 kommer att vara ett helt nytt separat spel. PoE 1 kommer att vara kvar och det kommer olika nya ligor i båda spelen framöver efter PoE 2 släpps. Inte samtidigt förstås, utan de sprids ut.
Senast redigerad av rallykalle 2023-07-31 kl. 02:00.
Citera
2023-07-31, 16:28
Medlem
Något jag gillar med trading är att man måste interagera med andra spelare. Man måste kommunicera.

Nu förstår jag att det inte är mycket till interaction i POE genom den process som sker. Allting är streamlinat så man trycker på en knapp 50 gånger för att automatiskt skicka 50 meddelanden till folk, man tar första bästa invite, går till hideout, gör sin trade och säger tack.

MEN

Det här begränsade interagerandet är ändå något jag uppskattar så vill absolut inte ta bort det lilla vi har.
Citera
2023-07-31, 18:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Något jag gillar med trading är att man måste interagera med andra spelare. Man måste kommunicera.

Nu förstår jag att det inte är mycket till interaction i POE genom den process som sker. Allting är streamlinat så man trycker på en knapp 50 gånger för att automatiskt skicka 50 meddelanden till folk, man tar första bästa invite, går till hideout, gör sin trade och säger tack.

MEN

Det här begränsade interagerandet är ändå något jag uppskattar så vill absolut inte ta bort det lilla vi har.

Jag har aldrig använt mig av bottar när jag sålt/köpt grejer och har uppskattat de gånger man snackat lite skit med folk medans man gjort affärer.

En AH är så sterilt och trist, visst det är enklare och går snabbare ofta, men själva personliga touchen försvinner.
Citera
2023-07-31, 21:48
Medlem
Opilus5500s avatar
Kripparian spelar poe2 =)

https://www.youtube.com/watch?v=h2IINXrLJKA

Det verkligen snyggt, jag gillar verkligen kartan i högre hörnet! den är genomskinlig, inte som D4 som brunsvart och känns som den hör till ett annat spel "skratt". Dessutom tyckte jag inventoryet såg väldigt fint ut och items på ens figur också otroligt snyggt!! känndes som en framtidsversion ifrån diablo2 =) helt rätt GGG att sakerna tar olika slots baserat på om det är en 2 hands yxa eller armor så ska den ta mer plats ens inventory!! detta skapar en variation i spelet som gör att spelarna verkligen tittar på vad man ska spara vad som går sälja! jämförelse med D4 allting är bara en smet av 2 slots på allting gör sakerna så ointressanta!
Senast redigerad av Opilus5500 2023-07-31 kl. 22:04.
Citera
2023-08-01, 08:51
Medlem
Citat:
Det är det som är grejen. Ju mer friktion det är att tradea, desto mindre görs det. Då kan folk som verkligen vill göra det fortfarande göra det men det är besvärligare och du kan inte köpa ett helt set med gear på 10 sekunder på AH.

Sen har jag personligen inget emot ett AH. Tyckte RMAH i D3 var skitskoj, sålde för runt 6000 - 7000:- innan jag slutade spela. Att hitta en bra rare som var värd 500:- gjorde D3 endgame roligt trots att själva endgame loopen i D3 sög.
Har inget problem med det fast i så fall bör det göras ordentligt som en kille i panelen var inne på med riktiga restriktions som andra spel har, tyvärr är systemet i POE bara uselt och slösar bort spelarens tid genom att tvinga ut den ur spelet och skicka till bottar som inte svarar.

Citat:
Ursprungligen postat av sumialic

MEN

Trade är kul men inte i POE, man interagerar med bottar eller AFKs eller asiatiska spam. Det fungerade på gamla D2's tid för det skedde huvudsakligen inne i spelet som en del av världen, inte genom ett auktions hus på webb sidor.

Har uppskattat mycket med POE (ja innan Archnemesis) men trade var alltid akilleshälen, man gimpar sin gubbe oerhört genom SSF men vet att en anledning till att många spelade SSF var just för att slippa det usla trade systemet.

Citat:
Först var det tänkt så, men nu fick vi reda på att PoE 2 kommer att vara ett helt nytt separat spel. PoE 1 kommer att vara kvar och det kommer olika nya ligor i båda spelen framöver efter PoE 2 släpps. Inte samtidigt förstås, utan de sprids ut.
Ok, då är det logiskt.

Men det är väl samma endgame och visst kan den gamla kampanjen väljas i 2? Fattar egentligen inte vitsen med att behålla POE(1) som ett separat spel.
Citera
2023-08-01, 11:02
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ok, då är det logiskt.

Men det är väl samma endgame och visst kan den gamla kampanjen väljas i 2? Fattar egentligen inte vitsen med att behålla POE(1) som ett separat spel.

Nej, PoE 1 och 2 blir helt separata spel. Inte samma endgame, du kan inte välja kampanj eller någonting utan helt separat från varandra. Det enda är att allt du köpt, tex stash tabs och cosmetics i PoE 1 kommer du att ha i PoE 2 också, så du förlorar inget.
Senast redigerad av rallykalle 2023-08-01 kl. 11:04.
Citera
2023-08-01, 12:14
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Nej, PoE 1 och 2 blir helt separata spel. Inte samma endgame, du kan inte välja kampanj eller någonting utan helt separat från varandra. Det enda är att allt du köpt, tex stash tabs och cosmetics i PoE 1 kommer du att ha i PoE 2 också, så du förlorar inget.

Minns presentation när Jonathan sa separata games, nervösa åhörare som
satt som förstenade först! Många där på exil com ödslat tusentals pengar på stash / cosmatic! Men så kom uttalandet efter, att allting hänger med till poe2 en lättnadsuck hördes ifrån publiken.
Citera
2023-08-01, 12:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Minns presentation när Jonathan sa separata games, nervösa åhörare som
satt som förstenade först! Många där på exil com ödslat tusentals pengar på stash / cosmatic! Men så kom uttalandet efter, att allting hänger med till poe2 en lättnadsuck hördes ifrån publiken.

Det är inte många studios som skulle göra så, många skulle bara se pengarna de kan tjäna när de säljer alla saker en gång till i det nya spelet.

Har väl själv lagt $200 eller något på spelet i form av stash och cosmetics.

Edit: Kollade igenom mina kvitton jag fått skickade, och var visst drygt $400.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in