Citat:
Ursprungligen postat av
kidnappadIRL
Ja du är fri att ha din åsikt men det kommer inte vara hållbart att inte inkludera en så stor del av befolkningen även om det är om så små symboliska saker. Röda dagar för eid kommer ske någon gång i framtiden. Antagligen på beskostnad av någon irrelevant högtid som pingst eller något. Alternativt kommer man ta bort röda dagar för religösa högtider och ha ett annat upplägg, det lovar jag. Sverige är nu ett mångkulturellt land och åt det hållet kommer landet oundvikligen också dra även om det kan ta tid. Personligen är det inget att vara rädd för tycker jag, på samma sätt som Sverige ändras långsamt kommer även minoritetsbefolkningen ändras.
Fast just för att det gäller en såpass relativt betydelselös sak som just namnsdagar gör att det blir ett ingrepp i svensk kultur bara för sakens skull.
Mohammed blir inte mer svensk bara för att han får en namnsdag. Han kommer aldrig att vara svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Känns lite skitsamma egentligen eftersom vansinnet med islamister inte nöjer sig med muslimska namnsdagar. Det är hela vår kristna kultur som ska bytas annars blir den evige kravställaren från mena aldrig nöjd.
Mig gör det inget om vi ger mena namnsdagarna i utbyte mot indragna bidrag och massutvisningar.
Haha ja hade det varit utbytet så är jag för det!