Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-31, 08:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Varför är det så många som behöver gissa och skriva det de gissar? Helt onödigt i varenda tråd. Den som vet nåt skriver. Resten håller käften.
Vem avgör om det som den som "vet" stämmer?
Tråden gnuggar på framåt ganska bra tycker jag.
Citera
2023-07-31, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandspartisanen
Hon hette Karroum som ogift.
Marockanska.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2023-07-31 kl. 08:59.
Citera
2023-07-31, 08:57
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Han är från Syrien eller annat MENA-land, va?

https://se.linkedin.com/in/karlos-hanna-05787815

Syrian eller assyrier, dvs kristna.
Citera
2023-07-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Syrian eller assyrier, dvs kristna.

Född i Libanon, liksom modern
Citera
2023-07-31, 09:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Precis. Södertäljenätverket/restaurangkonflikt/penningtvätt eller liknande tippar jag på.

Karlos snurrar ju en del pengar i sina bolag så kan tänka mig att det finns t ex syrianska nätverk som tycker att de ska vara med och dela på kakan. Kanske med visst beskydd som motprestation.
Eller en 'investerare' som tycker att han inte fått tillräcklig avkastning på sin investering, och inte vill lyssna på corporate bullshit om att det ibland går bra och ibland mindre bra; och som struntar i att det kan vara svårt att tömma bolagets kassa bara sådär?
Kan förstås också vara hårt belånad och med stigande räntor kanske han varit tvungen att låna pengar utanför den traditionella banksektorn. Av långivare som tycker att det är viktigare att de får sina pengar innan skatteverket och banken får sina.
Citera
2023-07-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nybyggt hus med steril (äcklig) tomt. Gamla huset med trädgård rivet för inte länge sedan.

K*rlos H*nn* (a, a,a), "affärsängel" 41 år.

Jag promenerar där ibland och det huset inkl tomt skiljer ut sig mot övriga på samma gata. (Förvisso gör Pirellis det oxå men på ett annat sätt).

Helgevägen 10 har sett rätt övergivet ut under våren.

Kan de gått under jorden? Skulder?

Släkt med någon som har något otalt med Greken/Räven?
Citera
2023-07-31, 09:19
Medlem
disquss avatar
För att ge lite mer bakgrund så är mannen VD för ett marknadsföringsbolag med ca 400 anställda med 10 kontor i norden. Bolaget hade en omsättning på 90 miljoner i Sverige och vinst på 22 miljoner år 2021. Utöver det har han gjort en ängelinvestering på 6 miljoner i bolaget Samtrygg. Jag såg precis reklam för Samtrygg på TV4 och googlade upp bolaget som har fått några låga recensioner på senaste; folk som blivit vräkta… Säkert en slump men kan ju också finnas någon som hyser agg mot företaget.
Citera
2023-07-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Marockanska.

Du menar marockanska född i Syrien av syriska föräldrar?
Citera
2023-07-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Född i Libanon, liksom modern
KH och hans mor är alltså födda i Libanon. Hur är det med hans far? Jag antar att han bär sin fars efternamn.

Det finns en 18-åring med samma namn som KH. Han står utan adress. Är det en son till denne KH?
Citera
2023-07-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Precis. Södertäljenätverket/restaurangkonflikt/penningtvätt eller liknande tippar jag på.

Har inte med restaurangkonflikt att göra utan penningtvätt för Bandidos och en familj i Södertälje.
Citera
2023-07-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Du menar marockanska född i Syrien av syriska föräldrar?
Kollade efternamnet och det visade på Marocko. 👀 Låter dock troligare att han skulle vara gift med en från Syrien, som vi då antar också deklarerar sig kristen.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2023-07-31 kl. 09:26.
Citera
2023-07-31, 09:25
Medlem
Krickedixans avatar
Nu har Syrianerna hittat till Danderyd och börjar bomba även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in