Citat:
Ursprungligen postat av
brasnyggman
Klart det inte är en Scam. Kolla in ivato och dess företrädare Nicklas Bauer och dennes företag!
Hmm? Är detta sarkasm eller på allvar?
Min gissning, obs gissning, är att det är en mindre aktör som vill prova en affärside. Det kan vara helt korrekt och lagligt men det finns varningssignaler. Mycket handlar om hur lönsamt det är för företaget -- mycket lönsamt (= hög månadskostnad) så kommer affären finnas kvar -- dålig lönsamet så kommer företaget tvingas sälja huset och då åker du troligen ut.
Oavsett så ser jag följande frågetecken:
- företaget Ivato finns men har inte någon särskilt stor omsättning och det är oklart för mig var kapital kommer från. Mindre företag lånar vanligen till högre ränta än privatpersoner. Det gäller att kolla månadskostnaden och exakt vad som står i kontraktet.
- det finns ett problem med att hyra enfamiljshus (exempel villa), du har inte besittningsskydd om ägaren säljer fastigheten. Om, tänkbart scenario, Ivato får lite strul med bankerna så att de säger upp lånen (vilket banker gör då och då för företag) så kommer de tvingas sälja huset. Jag gissar att en ny ägare inte vill att du bor kvar.