2023-07-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ja det är lustigt att de först utmålas som eskalerande vapen som leder till tredje världskriget sedan är de plötsligt värdelösa precis som AT4 Javelin m777 CV90 osv...

Känns som Ukraina börjar koppla ett litet grepp på ryzzfan nu.
Bäst för alla vore om Ryzzland förstod att avancera bakåt i rask takt är bästa lösningen för alla inblandade (förutom putte då).
Innan F16 mm levereras.
Tror att när ryzzens artilleri börjar tystna sp kommer stridsmoralen kollapsa. Soldaterna i fält förstår att de är slagna.
Ukraina får fortsätta slå ut ammo/bränsledepåer, distributionskedjor och artilleri sp kommer ryzzfan krokna.
2023-07-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Känns som Ukraina börjar koppla ett litet grepp på ryzzfan nu.
Bäst för alla vore om Ryzzland förstod att avancera bakåt i rask takt är bästa lösningen för alla inblandade (förutom putte då).
Innan F16 mm levereras.
Tror att när ryzzens artilleri börjar tystna sp kommer stridsmoralen kollapsa. Soldaterna i fält förstår att de är slagna.
Ukraina får fortsätta slå ut ammo/bränsledepåer, distributionskedjor och artilleri sp kommer ryzzfan krokna.

Det här tror jag är nyckelfrågan i det här. Om eller när ukrainarna gör ett genombrott i försvarslinjen måste ryssen i området välja att antigen kämpa till döden eller fly. Om dom börjar fly och paniken sprider sig kommer det bli trångt på vägerna ut till Krim. Ligger dom kvar blir dom svåra att slå.
2023-07-26, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Otroliga siffror helt tagna ur luften.
Kanske har du rätt. Tycker dock det e oroande att så lite positiva nyheter förmedlas. Om det gick hyfsat bra för Ukraina borde detta märkas tydligare i rapporteringen.
2023-07-26, 06:04
Medlem
Trots bakslagen söder om Bakhmut fortsätter den ryska offensiven väster om Svatove och Zherebetsfloden. https://rybar.ru/piwigo/upload/2023/07/26/20230726000446-5d13e660.jpg

Ukrainarna har förmodligen plundrat denna sektor på reserver och ammunition i syfte att förstärka sina anfall vid Zaporizjzja och Bakhmut.
2023-07-26, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ivan, framstår det inte som en (mental) svaghet i er logik och resonemang att ni lort-orcher hela tiden måste revidera era lögner och felaktigheter...? Ironin i ditt försök till lite billig vranyo här är f.ö. slående! "2 more weeks"
Vatniken kommer i slutänden säga; ja, jag hade kanske fel, men det jag tror på är rätt ändå!
2023-07-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det här tror jag är nyckelfrågan i det här. Om eller när ukrainarna gör ett genombrott i försvarslinjen måste ryssen i området välja att antigen kämpa till döden eller fly. Om dom börjar fly och paniken sprider sig kommer det bli trångt på vägerna ut till Krim. Ligger dom kvar blir dom svåra att slå.
Det är lite svårt att retirera när man har egna dödspatruller som skjuter alla som försöker. Så dom kommer nog att ligga kvar tills dom blir köttfärs.
2023-07-26, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt Gregg är Andriivka befriat.

Snart är Bachmut åter i ukrainska händer.
Det där låter mer förhoppningsfullt än faktiskt. Men visst delar jag din förhoppning. Jag är dock skeptisk till allt som inte visas på Deepstatemap.
2023-07-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Kvittringen ifråga:

https://twitter.com/UkraineINtoucH/status/1683890934163943448

Videoklippen:

https://mega.nz/file/ldVEmBYL#TLasT-imlRMVnyhw7MRG9105_gQM6FFlgfEZ5BWyDYU

https://mega.nz/file/NEVHCR4a#1_vyATFHRxZg_VNBDRvIceaWU27YYUI1Om6vpa_Pu gA

Du kan länka till Nitter-instanser för dem, som inte har Twitter-konton:

https://nitter.lacontrevoie.fr/ChrisO_wiki/status/1683900912857645070

OK, tackar. Klippen var ju dock totalt meningslösa. Några överviktiga bondlurkar som springer runt och brölar på nån åker, samtidigt som det skjuts lite. Det andra klippet är lite vimmelbilder och nån ordergivning eller stabsgenomgång. Som vanligt ser flera av de påstådda "ukrainarna" på ordergivningen ut som svartmuskiga araber. (Vad är grejen med alla araber som bor i Ukraina?!).

Det hände kanske någonting på någon plats, och det var säkert massa människor som dog, eller nåt, men klippen visar eller bevisar ju absolut ingenting. Snacka om propagandistiska skräpinlägg. Någon här i tråden påstod att det var en erkänd bedragare som gjorde inläggen?
2023-07-26, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite svårt att retirera när man har egna dödspatruller som skjuter alla som försöker. Så dom kommer nog att ligga kvar tills dom blir köttfärs.

Finns det några bevis för att ryssarna skjuter egna reguljära soldater på detta vis? Att ukrainarna skjuter egna soldater som inte vill delta i självmordsanfall eller som vill kapitulera har många olika ukrainare och även utländska frivilliga på Ukrainas sida vittnat om. Det finns även drönarfilmer som har fångat när ukrainska styrkor avrättar egna soldater.
2023-07-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Trots bakslagen söder om Bakhmut fortsätter den ryska offensiven väster om Svatove och Zherebetsfloden. https://rybar.ru/piwigo/upload/2023/07/26/20230726000446-5d13e660.jpg

Ukrainarna har förmodligen plundrat denna sektor på reserver och ammunition i syfte att förstärka sina anfall vid Zaporizjzja och Bakhmut.

Hur går det till när Ukraina plundrar Ukraina som du skriver????

Att ryzzfan plundrar det vet vi men hur fan kan Ukraina göra det?
2023-07-26, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Vatniken kommer i slutänden säga; ja, jag hade kanske fel, men det jag tror på är rätt ändå!

Ungefär som Ukrainas judiske försvarsminister (presidenten och premiärministern i "Ukraina" är som bekant också judar) som nyligen sa nåt i stil med att "allt går enligt planen med motoffensiven, men planen är fördröjd".
2023-07-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Fullt medveten om det,var lite ironisk mot
Tumidanda som beskrev de som små handgranater för att förringa effekten av att Ukraina fått tillgång till klustergranater.

” Varje laddning har väl ungefär effekt som en liten handgranat”

Tyckte att han totalt förringade effekten av leveransen.

Jag visste inte att substridsdelarna var "dual purpose" med en rsv-laddning i nosen. Effekten kanske då kan jåmföras med dual purpose-granater till 40 mm granattillsats, snarare än med handgranater. De är därmed ganska farliga för BMP, BTR, MT-LB och dylika pansarfordon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in