2023-07-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Ethiopian-..Emirates och Qatar Air flyger skytteltrafik mellan Arlanda och Mogadishu flera gånger varje dygn så det finns gott om resenärer..

Jaså? Jag hittar ö h t inga direktflyg till Mogadishu.
Citera
2023-07-18, 21:30
Medlem
Jag tror att de har i inkomster från hemländerna från olika verksamheter. Jag tror inte att de har råd att leva lyxliv på de bidrag de får

Sen kan det vara så att uppehället är gratis det är bara resorna som kostar pengar.
Citera
2023-07-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Men hur kan de få bidrag om de har pengar?

Man får ju inte bidrag om man har pengar.

I Danmark kräver myndigheterna att flyktingar säljer sin smycken lyxklockor.
Citera
2023-07-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Om du har 2-3 identiteter och uppbär bidrag på varje så är den invandrades ekonomi mycket bättre jämfört med medelsvenskens ekonomi.
Och som lök på laxen har du möjlighet att svartjobba.

Men så vill vi ha det eftersom ingen säger ifrån.

Det kan mycket väl vara så.
Citera
2023-07-18, 22:09
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Var det inte krig i Somalia, Balkan, Irak, Syrien, afghanistan, lybien?
Varför ska ni vara kvar bara för att ni inte kan hålla fred i era skitländer?
Citera
2023-07-18, 22:11
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Jag tror att de har i inkomster från hemländerna från olika verksamheter. Jag tror inte att de har råd att leva lyxliv på de bidrag de får

Sen kan det vara så att uppehället är gratis det är bara resorna som kostar pengar.

En hög med flerbarnstillägg är värt oerhört mycket pengar i Somalia och de har råd att köpa hus där.
Citera
2023-07-18, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Jaså? Jag hittar ö h t inga direktflyg till Mogadishu.

Njaa, du får flyga m mellan landning i Addis Abeba ca 13 timmar totalt per väg. Runt 10 papp t o r.
Citera
2023-07-18, 22:32
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Hoppas verkligen du trollar.
Majoriteten av invandrarna Sverige tagit emot blir ALDRIG självförsörjande i Sverige(källa svenskt näringsliv), varje invandrare kostar oss över 70 000 per ÅR de befinner sig här. Så ditt påstående om att de flesta skulle jobba är rent hittepå.

Och av det skälet får inte de som vill semestra, och har medlen för det, göra det?
Citera
2023-07-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Varför ska ni vara kvar bara för att ni inte kan hålla fred i era skitländer?
Det usa som startade krigen!
Citera
2023-07-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Dom är en stor del av er blattar. Men ni tar ej avstånd från dom. Se hur fan det ser ut i era smutsiga orter, hade det vart nån ordning på er andra blattar hade ni gått ner på torget och kölhalat dessa blöjgangsters.

Ni gör inte ett drit.
Soppa först framför din dörr Hells Angels, alla knarkare, alkoholister, wt som tjuvar allt de kan!
Citera
2023-07-18, 22:44
Medlem
Jag är blatte och har varit i hemlandet ett par ggr. Farsan kom till Sverige på tidigt 80 tal och åkte hem för första gången 2002 om jag minns rätt. Inte nyanländ direkt men men.

Flygen är ofta väldigt mycket dyrare än exempelvis en typisk svenne resa till Italien dock så elimineras kostnaden för boende då vi har eget hus och släkt där nere vilket jag skulle gissa på nästan alla har samt att maten och nöje är väldigt billigt.

Mina föräldrar hyr ut huset och därför har vi pengar där så behöver inte heller ta med några extra pengar ifrån Sverige.
Priset landar dock på ca 30.000 för 4 personer oftast vilket också är anledningen till varför invandrare alltid är borta i 1 månad+

Skulle inte gissa på att en stor del av nyanlända åker ner som du beskriver det dock så känner jag inte några nyanlända flyktingar
Citera
2023-07-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Somalia vet jag sällan att folk reser till men ja många syrier och irakier har lyckats bra i Sverige, Irakier är överrepresenterade som apotekare, optiker m.m. Varför ska svenskar alltid leva efter jante och ifrågasätta när folk lever livet?
Håller med om Somalia. Har aldrig träffat en somalier som regelbundet åker till somalia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in