2023-07-17, 14:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Den här Azov-videon ser mäktig ut och den hade jag missat.
Vad är på gång tror ni? Ska råskinnen och terroristerna från Kreml äntligen få betala för sin terror i Ukraina? Lite coolare än z-konserten med urusel rapp och den töntigaste publiken som skakar rumpa och sjunger om att nuka USA.

https://twitter.com/region776/status/1680644626838097920

The Commanders is back and something big is coming 🫡🔥🔥

Snö på marken. Filmen kan inte vara jätteny. Men snygg blinkning till inledningen av Gladiator.
Citera
2023-07-17, 14:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, det gör det? Du inser att Ukraina nu garanterat förlorar två till regioner, Odessa och Nikolaev eftersom man inte kan ha ukrainarna i Svarta Havet i framtiden. Sen rycker nog Kharkov och Sumy med, åtminstonde som som buffertzoner eftersom man inte kan sluta att granatbeskjuta civila i städer precis som i Donbas. Där har ryssarna nu samlat 160 000 man och en mängd erfarna generaler utöver att det påstås att 60 000 Wagnersoldater snart är redo i Belarus så frågan är vad dom har för tankar .

Kievregimen är det mest utvecklingstörda jag sett. Man leker stormakt med USA:s och EU:s pengar och vapen och har noll koll på framtiden utan förstör det man kan förstöra inklusive sitt eget land, typiskt råskinnstänk.

Terrorism är allt Kievregimen har kvar nu då offensiven misslyckats och det kommer att öka i omfattning. Det är ju ryssarna vana med att hantera efter Tjetjenienkriget så det tar dom bara man avmilitariserar hotet Ukraina. Vi får hoppas att inte terrorismen sprider sig till övriga Europa då besvikelsen blir för stor hos Kievregimens råskinn då pengar och vapen sinar. Återigen råsinnstänk där man biter handen som föder.

Vi får se vad den direkta responsen från ryssarna blir då Kievregimen återigen angrep bron, sist blev det 60 missiler och jag har en känsla att det blir värre denna gång i avskräckande syfte. Trist för civilbefolkningen men många jublar ju så dom får väl skylla sig själva och ta skydd då larmen ljuder och ge Zelensky och company en tanke och tycka att det var värt det.
Rysslands våldskapital börjar vara förbrukat, medan Ukraina utrustas med mer och mer. Det hjälper inte att du gläfser på ett anonymt nätforum så att du blir röd i fejset. Det är bara att packa ihop balalajkan, mosin nagant och saltgurkan och lämna Ukraina och Europa.

Ajöss med er, Europa kommer inte att sakna er.
Citera
2023-07-17, 14:43
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Herre jösses, jag kippar efter andan när jag ser de här krigarna, vilka män alltså! Och sån disciplin och ordning i leden, snygga uniformer och allvarliga miner - ingen som vinglar omkring med en pava brännvin där inte. Skillnaden är ju helt otrolig mellan Ukraina och homofederationen!

Ja verkligen. Ukraina kan konsten att iscensätta ett skådespel som ser både mäktigt ut och är tilltalande.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Snö på marken. Filmen kan inte vara jätteny. Men snygg blinkning till inledningen av Gladiator.
Ja möjligt men den ser väldigt välproducerad ut och verkar ha släppts nu?
Citera
2023-07-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ett äkta par ska visst ha dött på bron och efterlämnat en dotter som överlevde.
Ett riktigt z-par som älskade Rysslands erövringskrig.

https://twitter.com/region776/status/1680869019623243776

Ansvaret för dessa civila dödsfall ligger helt på den dokumenterade krigsförbrytaren som själv fegt trycker nere i sin bunker och som startade det olagliga angreppskriget på Ukraina. Korkat att tillåta civil trafik på sådan strategisk infrastruktur, men krigsförbrytaren vill ju inte erkänna att kriget går dåligt och medför risker för vanliga ryssar. Men nu fick han åter dvärgbyxorna nerdragna inför hela världen, lär dröja ett tag nu innan han kan köra mercedes över bron som efter förra attacken. Ska bli spännande att se vad det väljs för mål när kreml ska försöka hämnas, skolor? sjukhus? ålderdomshem?
Citera
2023-07-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trots allt? Pågår det en debatt?

Tekniskt sett gäller väl inte artikel 5 om det är ett natoland som inleder strider? Nato är ju till syvende och sist en försvarsallians.

Det stämmer. Om ryzzland skulle attackera turkiska fartyg när de befinner sig på Ukrainskt eller internationellt vatten så gäller inte heller artikel fem, som jag har förstått det. Ryzzland måste attackera NATO-territorium. Då smäller det på riktigt.
Citera
2023-07-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Jag svarar på du utan vidare antar något utan någon form av stöd.

Du har helt rätt.
Jag kan inte länka någon statistik på hur omfattande fusket är eller har varit historiskt.
Däremot vet vi att korruption och fusk är en genomgående faktor i hela Ryzzland.

Likt jordbävningen i Turkiet avslöjade deras fusk med att följa byggstandarden.
Jag ifrågasätter ditt svar som var kategoriskt och missvisande.
Citera
2023-07-17, 14:57
Medlem
Citat:

Översättningskrångel ?
Russia strongk.
Citera
2023-07-17, 15:00
Medlem
Citat:
Jaså, det gör det? Du inser att Ukraina nu garanterat förlorar två till regioner, Odessa och Nikolaev eftersom man inte kan ha ukrainarna i Svarta Havet i framtiden. Sen rycker nog Kharkov och Sumy med, åtminstonde som som buffertzoner eftersom man inte kan sluta att granatbeskjuta civila i städer precis som i Donbas. Där har ryssarna nu samlat 160 000 man och en mängd erfarna generaler utöver att det påstås att 60 000 Wagnersoldater snart är redo i Belarus så frågan är vad dom har för tankar .

Kievregimen är det mest utvecklingstörda jag sett. Man leker stormakt med USA:s och EU:s pengar och vapen och har noll koll på framtiden utan förstör det man kan förstöra inklusive sitt eget land, typiskt råskinnstänk.

Terrorism är allt Kievregimen har kvar nu då offensiven misslyckats och det kommer att öka i omfattning. Det är ju ryssarna vana med att hantera efter Tjetjenienkriget så det tar dom bara man avmilitariserar hotet Ukraina. Vi får hoppas att inte terrorismen sprider sig till övriga Europa då besvikelsen blir för stor hos Kievregimens råskinn då pengar och vapen sinar. Återigen råsinnstänk där man biter handen som föder.

Vi får se vad den direkta responsen från ryssarna blir då Kievregimen återigen angrep bron, sist blev det 60 missiler och jag har en känsla att det blir värre denna gång i avskräckande syfte. Trist för civilbefolkningen men många jublar ju så dom får väl skylla sig själva och ta skydd då larmen ljuder och ge Zelensky och company en tanke och tycka att det var värt det.

Anar jag en mer hatisk/hämndlysten inställning ifrån dig?
Vad tycker du om sidan som nu är tänkt ska straffa civilbefolkningen i avskräckande syfte? Det är väl bokstavligen definitionen av terrorism, statlig sådan. Sånt är väl inte bra och hör väl inte hemma i en civiliserad värld?
Citera
2023-07-17, 15:01
Medlem
Citat:

Översättningskrångel igen , skärpning!!
Inga rubel för sådana inlägg //Chefen
Citera
2023-07-17, 15:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Ryssland är bekymrat över att Nato spänner musklerna.
https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1680841998230585345
Citera
2023-07-17, 15:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryskt stridsflyg störtar helt av sig själv som det ser ut. Står Su-25 och de är ju ruskigt gamla så inte så konstigt ändå.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1680924972892528641
Citera
2023-07-17, 15:04
Medlem
Citat:

Du hävdar att allt Kiev har kvar är begå terrordåd för att sedan i nästa stycke tycka det är helt okej att terrorbomba civilbefolkningen som svar? Hur fan är du funtad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in