Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-07-15, 22:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Det är en bra produkt som lämpar sig för personer som sover oroligt och dåligt. Använder det själv under vinterhalvåret och tycker jag sover bättre med det. Dock så blir det svårare att bädda, men man kan ju lägga det ovanpå ett vanligt täcke för samma effekt.

Eftersom de reas ut antar jag att marknaden inte riktigt förstod sig på denna produkt. Men det är ingen bluffprodukt på något sätt.
Citera
2023-07-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
jag har ett 20 kilos täcke som jag kompletterar med viktskivor á 10kg 3 st välfördelade över kroppen.
Hehe.....
Jag har inte något speciellt täcke, men kan säga att en viss tyngd på täcket gör skillnad.
Exempelvis sover jag uselt med bara lakan som täcke på sommaren jag föredrar då hellre ett lite tyngre "sommartäcke"
Citera
2023-07-15, 23:26
Medlem
Aurochss avatar
Köpte ett i en matbutik för mindre än en femhundring. Funkar umärkt på vintern, speciellt om man dragit ner värmen p.g.a elpriserns. Det ligger helt tätt runt kroppen så man vaknar aldrig av att det drar kallt eller för att man råkat sparka av sig täcket. Sen har det bra termiskt massa, svalt och skönt när man lägger sig och perfekt värme när man vaknar. På sommaren kör jag ett lättare täcke eller bara ett lakan, blir för varmt annars.

10kg tror jag det var, skulle valt ett lättare om jag köpt ett idag. Några kg räcker nog för uppnå det jag gillar med det. Att bädda är helt klart drygare men man ska väl röra sig och lyfta saker iaf så det är bara en bonus.
Citera
2023-07-16, 02:46
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
jag har ett 20 kilos täcke som jag kompletterar med viktskivor á 10kg 3 st välfördelade över kroppen.

Jag vänder på hela sängen och klämmer mig under, får andnöd och somnar direkt.
Vaknar aldrig längre, fantastiskt skönt!
Citera
2023-07-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du får gärna berätta mer, vilket märke? Vilken modell? Hittar på amazon men knte min favoritbutik.
Min sambo har migrän ibland.
2-3 kg låter mycket. Tror han menar en yogakudde, ögonkudde eller migränkudde.....
Citera
2023-07-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Gratis?? Vi som betalar skatt får betala menar du?

Ja precis. Jag betalar också skatt men har som måtto att se till att skatten jag betalar inte överstiger vad jag får ut av samhället.
Citera
2023-07-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enannanen
Fördelen: skön omfamnande känsla.
Nackdelarna: träningsvärk efter en natt i benen pga lyfter flera kilo varje gång man rör på sig. Otroligt svårt att sätta på påslakanet. Går inte att tvätta i tvättmaskinen.
En otrolig nackdel att de inte kan tvättas, skulle ju bara kännas äckligt att ligga under efter ett tags användning.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback