Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-07-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semla98
Har riktiga, allvarliga rädslor för björnar, vildsvin, vargar, rävar, ormar, ja allt. Och litar inte på ”meh det finns Inge Björn där”. Tror dock att jag skulle må bra av att vara mer i naturen men skulle hellre kissa på mig än att stanna bredvid en skog för att kissas pga rädsla för djur. Så det är liksom ingen hälsosam rädsla. Såvida gör man? Var åker man?
Jaja, du är i alla fall inte rädd för att bli tältmördad. Alltid något. Googla nu inte på "Tältmorden i Appojaure "...
Citera
2023-07-13, 23:26
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Har riktiga, allvarliga rädslor för björnar, vildsvin, vargar, rävar, ormar, ja allt. Och litar inte på ”meh det finns Inge Björn där”. Tror dock att jag skulle må bra av att vara mer i naturen men skulle hellre kissa på mig än att stanna bredvid en skog för att kissas pga rädsla för djur. Så det är liksom ingen hälsosam rädsla. Såvida gör man? Var åker man?

Var som helst går bra. Extremt sällan man träffar på några djur på vandringar. Annars är ju tipset fjällen, ju högre upp på fjället, desto mindre med djur finns det. Någon ren kan man se, men de brukar ofta sårnga iväg långt innan man kommer nära.
Citera
2023-07-14, 01:29
Medlem
GulfLundells avatar
Hockeytuta. Få djur lär du få se om du drar ett tut i halvtimmen.
Citera
2023-07-14, 02:18
Moderator
yz44s avatar
TS bör nog börja lite försiktigt med en camping för att först vänja sig vid tältande.
Citera
2023-07-14, 02:36
Medlem
Det djuret som utgör det allra största hotet mot dig är andra människor. Djuren håller sig på behörigt avstånd då dom förstår att människor inte är att lita på.

I övrigt kan du ju köpa en hängmatta gjord för camping, den kan du sätta högt upp, fritt från alla djur.

Jag har varit ute och traskat i både gris och björntäta skogar många gånger och det har hänt en gång att jag kommit obekvämt nära ett vildsvin. Det enda som hände var att vi stod och tittade på varandra en stund på några meters håll innan han vände om och traskade iväg för att aldrig synas till igen.

Sen finns det ju även djur som bara är trevliga att stöta på, som tex räv.
Citera
2023-07-14, 02:59
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:

Gotland, Öland. Överhuvudtaget södra Sverige typ från Sthlm och neråt, finns det knappt alls de djur du talar om, definitivt inga farliga större djur som Björn och varg iaf.

Möjligen att du kan stöta på en räv eller orm, möjligen, men risken är extremt liten ändå. Tror jag har sett typ en räv på 20 år..

Djur är väldigt bra på att hålla sig undan människor, de hör/ser/luktar oss på håll, osv.

Men inga förnufts-argument jag säger kommer bita på dig.

Mitt tips är verkligen att du går typ KBT-terapi för fobi, du tycks verkligen ha en fobi för djur. Det är ju mkt sorgligt, eftersom naturen är väldigt vacker om man väl kommer ut i skog och mark. Så hoppas du tar steget.

I annat fall, om du inte gör det, så kan du ju alltid gå till typ en stadspark, även om det är lite tristare.

Åker du förbi New York finns ju Central Park som är fin och där kan man spankulera runt en halv dag typ. Eller Versailles trädgård utanför Paris. Det är ändå rätt mkt naturkänsla även om det är anlagda parker. Lycka till!
Citera
2023-07-14, 04:30
Medlem
Din balkong alt. Trädgård
Citera
2023-07-14, 04:35
Medlem
Jahbrahs avatar
Vardagsrummet
Citera
2023-07-16, 11:07
Medlem
OdlarSparriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ormar var han väl inte rädd för? Dom finns dessutom inte i skogen
Såklart finns det ormar även i skogen.
Till TS: finns få platser utan djur. Du får behandla din rädsla först och främst. Ge dig ut vintertid, då ser du iallafall inte ormar.
Citera
2023-07-16, 16:02
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Haha ormar finns inte i skogen, den var lite gullig!

OnT: nått slags inhängnat område kanske vore ett bra trappsteg?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback