2022-01-19, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
typiskt svenne banan att hata på flintastek. i bbqens hemland USA är flintasteken omåttligt populär, den är nästan större än rib eye.

Flintstone steak är inte samma sak som flintastek.
Citera
2022-01-19, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
min slaktare säger att han kan fixa detta så jag kommer köpa en till helgen eller nästa. jävlar vad det ska grillas.

Kul!
Återkom om hur det blev.
Citera
2023-07-15, 22:41
Bannlyst
Bra att det fanns tråd om den här

,

Är det bara jag som tycker Flintastek är vidrigt?

Aldrig gillat det. Ätit ibland när det bjudits. Annars äter jag all kött.
När jag fick reda på att det är rester ifrån förra året. Julskinorna.
Då blev jag äcklad som fan. 10år sedan blev det förbjudet för mig. Smakar fan inte bra heller, BLÄ.

Alla som känner mig vet att det är förbjudet grilla Flintastek om jag är närvarande.
Har förklarat vad skitet är. Många har börjat bojkotta det med sedan som jag gör.

Fler här som bojkottar White Trash Flintasteken? Det sämsta och billigaste man kan grilla.

Älskar gris. Fläskkottletter med ben. Fläskfile. Fläskytterfile så jävla gott.
Bacon med. Mussarna går miste om mycket gott måste jag tala om.

Det var en riktig glädjedödare när man såg någon ta fram Flintastek när det vankades grillning.
Äkta White Trash tänkte jag
Fyfan vad snålt tänkte jag, och inte gott ens. Men sedan jag fick reda på vad skitet är så är det BOJKOTT 100%

Julskinkan blir flintastek på sommaren

https://www.gp.se/kultur/mat-dryck/m...maren-1.218488

Mat Sommartid är lika med grilltid för många svenskar. Men vad slänger vi egentligen på glöden?
GP ringde en köttexpert för att prata om produkter som grillspjut, flintastek och pichana.

Tydligen är Flintastek ifrån Småland ifrån början. Och hette RYSSstek 60år sedan
HAHAha den borde hetat så fortfarande.
Citera
2023-07-16, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Enbart barbarer äter något så vidrigt som flintastek!!!

Jag såg på när några riktiga WT grillade flintastek en gång. Dom vände skiten minst 10 gånger och pressade riktig ordentligt så att absolut all vätska försvann innan det var klart att äta....

Det kommer aldrig att passera någon flintastek ned i min strupe!!

.

Du beter dig mer wt än de du beskriver, varför neka sig själv något som är gott och billigt av diffusa anledningar för framställa dig som överlägsen? Det är väl ett trashigt beteende om något.

Sedan ska man vända på köttet ofta, för undvika att bränna den.

Du är väl en sådan som även gillar rött kött, ska du i sådana fall verkligen anklaga andra för vara barbarer?
Citera
2023-07-16, 04:23
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Du beter dig mer wt än de du beskriver, varför neka sig själv något som är gott och billigt av diffusa anledningar för framställa dig som överlägsen? Det är väl ett trashigt beteende om något.

Sedan ska man vända på köttet ofta, för undvika att bränna den.

Du är väl en sådan som även gillar rött kött, ska du i sådana fall verkligen anklaga andra för vara barbarer?

Begåvat att svara på ett 14 år gammalt inlägg! Där bekräftades min aning gällande Dunning-Kruger-effekten!
Citera
2023-07-16, 04:47
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Bra att det fanns tråd om den här

,

Är det bara jag som tycker Flintastek är vidrigt?

Aldrig gillat det. Ätit ibland när det bjudits. Annars äter jag all kött.
När jag fick reda på att det är rester ifrån förra året. Julskinorna.
Då blev jag äcklad som fan. 10år sedan blev det förbjudet för mig. Smakar fan inte bra heller, BLÄ.

Alla som känner mig vet att det är förbjudet grilla Flintastek om jag är närvarande.
Har förklarat vad skitet är. Många har börjat bojkotta det med sedan som jag gör.

Fler här som bojkottar White Trash Flintasteken? Det sämsta och billigaste man kan grilla.

Älskar gris. Fläskkottletter med ben. Fläskfile. Fläskytterfile så jävla gott.
Bacon med. Mussarna går miste om mycket gott måste jag tala om.

Det var en riktig glädjedödare när man såg någon ta fram Flintastek när det vankades grillning.
Äkta White Trash tänkte jag
Fyfan vad snålt tänkte jag, och inte gott ens. Men sedan jag fick reda på vad skitet är så är det BOJKOTT 100%

Julskinkan blir flintastek på sommaren

https://www.gp.se/kultur/mat-dryck/m...maren-1.218488

Mat Sommartid är lika med grilltid för många svenskar. Men vad slänger vi egentligen på glöden?
GP ringde en köttexpert för att prata om produkter som grillspjut, flintastek och pichana.

Tydligen är Flintastek ifrån Småland ifrån början. Och hette RYSSstek 60år sedan
HAHAha den borde hetat så fortfarande.

Det är inte gammal julskinka, däremot var det ett sätt att sälja skinka på.

Men håller med om att det inte precis är förstahandsvalet vid grillning.
Citera
2023-07-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Begåvat att svara på ett 14 år gammalt inlägg! Där bekräftades min aning gällande Dunning-Kruger-effekten!

Aha gör det? Kan experten utveckla?
Citera
2023-07-16, 10:45
Kapar tråden och frågar huruvida en flintastek duger som grytbitar? Man tar flintasteken, sköljer av marinaden och torkar av med papper. Och sen skär upp i bitar och gör en gryta. Funkar det?
Citera
2023-07-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Kapar tråden och frågar huruvida en flintastek duger som grytbitar? Man tar flintasteken, sköljer av marinaden och torkar av med papper. Och sen skär upp i bitar och gör en gryta. Funkar det?
Klart det gör! Trimmar du dessutom bort allt skit man inte vill ha i en gryta så har du riktigt fint kött.
Risken är väl att marinaden satt sin prägel på köttet redan, så även om du vill ha grönpeppar eller rosé så kan fortfarande KajP's BBQ göra sig påmind.
Citera
2023-07-16, 11:28
Medlem
Har svårt för att den alltid är så jävla hårt rimmad. Dessutom smakar marinaden oftast inte särskilt bra. Sen vet jag inte heller om jag tycker att skinka är det bästa att grilla. Det finns trots allt både karré, kotletter och filé som är mycket godare.
Citera
2023-07-16, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Klart det gör! Trimmar du dessutom bort allt skit man inte vill ha i en gryta så har du riktigt fint kött.
Risken är väl att marinaden satt sin prägel på köttet redan, så även om du vill ha grönpeppar eller rosé så kan fortfarande KajP's BBQ göra sig påmind.

Det var just det jag var rädd för, att marinaden finns kvar där som en äcklig eftersmak.
Citera
2023-07-16, 12:13
Medlem
Hackenbush55s avatar
färdigmarinerad flintastek är inte så god, köper man den färsk och kryddar den själv blir det lite bättre.
Jag föredrar karré, entrocote, kotletter om jag skall grilla kött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in