2023-07-12, 20:09
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytomta
Varför är det så segt på N1. Har varit så i flera dagar. Det tar en evighet innan portalen laddas. Och sedan när man kommer in så tar det en 30 sekunder innan bilden kommer när man byter kanal.
Samma här.
Inga bildomslag på filmer osv heller.
Citera
2023-07-13, 15:44
Medlem
Ser att ni diskuterar hur lätt det är att säga upp abonnemanget. Möjligt att andra har upplevt det lätt. Det tyckte jag också förut, när jag enbart hade streamingtjänsten. För ett tag sedan skulle jag beställa nåt från Amazon, och fick en månad på Prime gratis. Det sade jag fick upp rätt snabbt, för jag ville inte fortsätta efter en månad. Det verkade som om det blev avslutat och klart. Sedan när månaden var slut så fick jag plötsligt mail om betalningsproblem. De kunde inte dra pengar från kortet, och om jag inte löste det inom 7 dagar så skulle det sägas upp. Fick flera påminnelser. Dag sju fick jag nytt mail om att det var uppsagt.

Har aldrig råkat ut för något liknande tidigare, och jag är helt säker på att jag sade upp tjänsten korrekt. Men detta gör mig osäker på att eventuellt skaffa Prime enstaka månader igen.
Citera
2023-07-13, 17:14
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Ser att ni diskuterar hur lätt det är att säga upp abonnemanget. Möjligt att andra har upplevt det lätt. Det tyckte jag också förut, när jag enbart hade streamingtjänsten. För ett tag sedan skulle jag beställa nåt från Amazon, och fick en månad på Prime gratis. Det sade jag fick upp rätt snabbt, för jag ville inte fortsätta efter en månad. Det verkade som om det blev avslutat och klart. Sedan när månaden var slut så fick jag plötsligt mail om betalningsproblem. De kunde inte dra pengar från kortet, och om jag inte löste det inom 7 dagar så skulle det sägas upp. Fick flera påminnelser. Dag sju fick jag nytt mail om att det var uppsagt.

Har aldrig råkat ut för något liknande tidigare, och jag är helt säker på att jag sade upp tjänsten korrekt. Men detta gör mig osäker på att eventuellt skaffa Prime enstaka månader igen.

Är du säker på att det ens var ett mail från Prime? Jag har fått dylika mail flera gånger och det har varit fishing och scam. Mailen har sett riktiga ut, det enda som inte stämt har varit tidpunkten för förnyelse och beloppet "de" skulle dra. Meddelandet såg exakt ut som Primes som de skickar ut om man behöver förnya kortuppgifterna. Men om man loggade in på Amazon Prime istället för följa länken kunde man lätt se att det inte kom därifrån. Fast med det sagt; Amazon är också kroknästa skojare och dylikt trams är förmodligen inte omöjligt.
Citera
2023-07-14, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Är du säker på att det ens var ett mail från Prime? Jag har fått dylika mail flera gånger och det har varit fishing och scam. Mailen har sett riktiga ut, det enda som inte stämt har varit tidpunkten för förnyelse och beloppet "de" skulle dra. Meddelandet såg exakt ut som Primes som de skickar ut om man behöver förnya kortuppgifterna. Men om man loggade in på Amazon Prime istället för följa länken kunde man lätt se att det inte kom därifrån. Fast med det sagt; Amazon är också kroknästa skojare och dylikt trams är förmodligen inte omöjligt.

Det såg åtminstone ut som om det kom från Amazon. Datum för när pengar skulle dras och belopp stämde också. Klickar man på kommer jag till amazon.se. Osv.

Detta med betalningsuppgifter reagerade jag inte ens på. Jag hade Prime för flera år sedan. Det kortet gick ut, och jag fick ett nytt. Använde det nya för att beställa på Amazon.se, och fick en månad Prime på köpet. Av någon anledning så finns mitt gamla kort registrerat på prime, så det är inte konstigt att de inte kunde dra pengar. Jag uppdaterade inte kortuppgifter eftersom jag inte ville förlänga abonnemanget denna gången.

Men jag är säker på jag avslutade Prime korrekt, så jag tycker ändå hela situationen är konstig. Hade inte detta problemet för några år sedan, och då hade jag Prime enstaka månader som jag sade upp efter varje månad.
Citera
2023-07-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Samma här.
Inga bildomslag på filmer osv heller.

+1
Och FHD funkat dåligt länge nu...
Citera
2023-07-14, 22:43
Medlem
Cruachans avatar
HJÄLP! Använder iptv extreme pro på teven ihop med nordvpn. Nu fungerar dock inga kanaler med VPN påslaget.

När jag startar iptv:n står det "no VPN profile selected" - men ingenstans om hur jag väljer VPN-profil. Någon som vet?

Allt funkar bra med VPN avslaget, hade dock helst kört med det på. Någon som sitter på en lösning?
Citera
2023-07-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
+1
+1 inte värt pengarna

har backup abonnemang för 350kr 1 år som är tom stabilare..
Citera
2023-07-15, 10:17
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TE66
+1
Ja FHD har inte varit bra på flera månader. De går ofta inte att titta mer än några minuter innan de hackar eller fryser.
Är nästan omöjligt att hitta en film att se också utan omslag och i informationen är 9 av 10 filmer 1 min långa
Igår var det även segt som sirap att byta kanal eller få igång film osv. igen.
Citera
2023-07-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin
+1 inte värt pengarna

har backup abonnemang för 350kr 1 år som är tom stabilare..

Leta lite till så ser du att den finns för $23 per år. Jag kör den också, funkar helt OK faktist.
Citera
2023-07-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Leta lite till så ser du att den finns för $23 per år. Jag kör den också, funkar helt OK faktist.

Yes hittade nu för 23 dollar , sjukt prisvärt betalning med paypal
Citera
2023-07-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin
Yes hittade nu för 23 dollar , sjukt prisvärt betalning med paypal

Köp inte via paypal eller något annat än bitcoins, det är inte en smart idé.
Citera
2023-07-15, 13:47
Medlem
Vilka butiker i Stockholm län säljer iptv boxar??? Nån som vet? Har varit i en butik i tensta men dom säljer plast boxar som inte kan processera nåt alls.

All tips tas emot tacksamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in