2023-07-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Biologiskt så är kvinnan bättre överlevare än män.

Haha! I en situation där civilisationen har kollapsat och det är tillbaks till naturen som gäller hade du som feminist och manshatare haft två val:

1. Överge din ideologi och söka dig till män som kan beskydda dig och därmed ha en chans till överlevnad
2. Stå fast vid din ideologi och tro att du som kvinna kan överleva utan mäns beskydd och garanterat dö väldigt fort

Ditt val.
Citera
2023-07-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Haha! I en situation där civilisationen har kollapsat och det är tillbaks till naturen som gäller hade du som feminist och manshatare haft två val:

1. Överge din ideologi och söka dig till män som kan beskydda dig och därmed ha en chans till överlevnad
2. Stå fast vid din ideologi och tro att du som kvinna kan överleva utan mäns beskydd och garanterat dö väldigt fort

Ditt val.

Beskydda mig från vad? kvinnor?
Citera
2023-07-14, 22:12
Medlem
Citat:
Beskydda mig från vad? kvinnor?

Beskydda dig mot allt möjligt som hotar din existens i en sådan situation, givetvis. Ska jag tolka det som att du väljer döden över att överge din verklighetsfrånvarande och manshatande ideologi? Aja, det är ju bara lite Darwinism och naturligt urval som sker så ingen större skada skedd om du av egen vilja väljer att ta bort dig själv ur genpoolen genom att förbli en manshatande feminist och inte söka skydd hos män.

Men, men, som med det mesta när det gäller er feminister så är ni stora i truten men små i handling. Vi vet ju båda två att om civilisationen verkligen hade kollapsat och det är tillbaks till naturen som gälller, så hade feminister som du rättat sig i ledet oerhört fort och intagit en klassisk könsroll och sökt er till män som kan beskydda er snabbare än ni kan säga "patriarkatet".
Citera
2023-07-14, 22:21
Medlem
Citat:
Beskydda dig mot allt möjligt som hotar din existens i en sådan situation, givetvis. Ska jag tolka det som att du väljer döden över att överge din verklighetsfrånvarande och manshatande ideologi? Aja, det är ju bara lite Darwinism och naturligt urval som sker så ingen större skada skedd om du av egen vilja väljer att ta bort dig själv ur genpoolen genom att förbli en manshatande feminist och inte söka skydd hos män.

Men, men, som med det mesta när det gäller er feminister så är ni stora i truten men små i handling. Vi vet ju båda två att om civilisationen verkligen hade kollapsat och det är tillbaks till naturen som gälller, så hade feminister som du rättat sig i ledet oerhört fort och intagit en klassisk könsroll och sökt er till män som kan beskydda er snabbare än ni kan säga "patriarkatet".

Det enda som hotar mig som kvinna är män.
Citera
2023-07-14, 22:33
Medlem
Citat:

Inte ens rabiat feminist och manshatare som du tror att det enda hotet i en överlevnadssituation är män, så du kan sluta trolla nu. Även om så vore fallet, så är du oavsett beroende av mäns skydd mot andra män.
Citera
2023-07-14, 22:45
Medlem
Citat:
Inte ens rabiat feminist och manshatare som du tror att det enda hotet i en överlevnadssituation är män, så du kan sluta trolla nu. Även om så vore fallet, så är du oavsett beroende av mäns skydd mot andra män.

jag upprepar,,, vilka exakt hotar mig i Sverige, som alltså män ska beskydda mig ifrån?
är det vargar, hotfulla björnar eller pissförbannade älgar?
Ingen varg har attackerat människa sen typ 1800 nångång...älgar och björnar, ja det har hänt, men extremt sällsynt och involverar då oftast en hund. Sluta lalla runt med hundar i skogen och du slipper detta.

Förutom en och annan huggorm finns det inget speciellt i Svea rikes natur som kan attackera och därför kräver beskydd...annat än människor, och då absolut oftast av manligt kön.¨

så jag behöver alltså män för att beskydda mig från män....då kan man ju stillsamt undra om man inte bara ska undvika män,
Citera
2023-07-14, 22:53
Medlem
Citat:
jag upprepar,,, vilka exakt hotar mig i Sverige, som alltså män ska beskydda mig ifrån?

Du vet mycket väl att vi pratar om en överlevnadssituation, där civilisationen har kollapsat och det är tillbaks till naturen. Det finns inget "Sverige" i en sån situation.

I en sådan situation så påstår du alltså att det ENDA hotet som finns mot din överlevnad är män. Detta är så klart en lögn, och du vet mycket väl att det finns mängder med andra hot i en sådan situation. Enda anledningen att drar en sådan uppenbar lögn är för att hela din existens är motiverad av manshat. En mycket sorglig och ynklig figur.

Citat:
så jag behöver alltså män för att beskydda mig från män....då kan man ju stillsamt undra om man inte bara ska undvika män,

Tack. Så du bekräftar återigen att du hellre väljer en garanterad död över att överge din verklighetsfrämmande ideologi i en sådan situation. Men, det är ju som sagt bara snack. Du hade sökt upp första bästa man du kan hitta för beskydd och överlevnad då det inte finns utrymme för något så privilegierat som "feminism" i en sådan situation.
Citera
2023-07-14, 23:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Du är så jävla dum i huvudet. Hur fan vågar man ens yttra sig om något man inte har en jävla aning om?

Läs detta jävligt noga: skulle du åka omkring i norrland vintertid utan bra utrustning i bilen samt varma kläder lovar jag dig, att du hade fått en lavett av en norrlänning. Jag skojar ta mig fan inte.
Kniv, har jag alltid på mig. Åker jag dit för knivlagen so be it. Då får jag väl sitta inne kanske och skaffa nya kontakter.

Fö kan JAG klara mig i många minusgrader utan att dö utan utrustning. Behöver inte ett skit för att lyckas överleva. Därför jag har hållit på med de här sakerna i DECENNIER och lärt mig av många misstag tex.

DU din idiot hade varit sämre än de kvinnorna i TS trådstart, ett typexempel.

Finns miljoner män som genomfört och överlevt din uppfunna säkra död.
https://youtu.be/EsJF1IZXoHc

Ditt jävla höns gå tillbaka till hönsgården nu du är jävligt pinsam om du inte visste det
Finns det verkligen miljoner män som genomfört en säker död? Självmord, mord eller halsbrytande tricks? Självklart är det så. Överlevt en säker död? Ja, miljoner av båda könen har gjort det under mänsklighetens historia. Om inga kvinnor och endast män överlevt en säker död? Ja du, då hade mänskligheten dött ut för länge sedan. Och du hade inte suttit här och fått svavelosande raseriutbrott i feministforumet.

Youtube-klippet visar ett vildmarksproffs med gedigna överlevnadskunskaper. Han representerar inte den manliga populationen, t ex revisorer, datanördar, industriarbetare och lärare som bor i tätorter med nära till alla faciliteter du kan tänka dig.

Hur gör ett vildmarksproffs som sitter med ena benet eller bägge benen ordentligt fastklämda i en kraschad bil som ligger djupt ner i en dalsänka mitt i ingenstans en kall januaridag och 20 grader kallt. Enda chansen att överleva är att nå eventuella verktyg (kniv, nycklar eller något annat vasst) i handskfacket. Från förarplatsen är det stört omöjligt att komma åt överlevnadsutrustningen (filt, spade, varma kläder, sovsäck, sågar, yxa, tändstål, torkad mat, energibars, vatten m m) i bagageluckan. Allt som du säger dig ha med dig i Norrland.

Tala nu om för mig hur du ska agera i en sådan knivig situation där du sitter lika fast som i en björnsax. Du kanske hittar ett YT-klipp där ett vildmarksproffs trollar sig loss ur bilvraket innan han hinner frysa ihjäl. Eller googla på nätet efter autentiska händelser där personer suttit fastklämda i kraschade fordon.

Du får hoppas att din lilla morakniv är tillräckligt vass för att skära loss dig. Såvida inte din skidåkande YT-vildmarkshjälte råkar få syn på din kraschade bil. Då kan du tacka din lyckliga stjärna för att du överlevt en säker död.
Citera
2023-07-15, 05:54
Avslutad
Citat:

..seriöst?

ALLA kvinnor är goda? ALLA kvinnor är dina systrar? INGEN kvinna hejjar på sina män som strider för resurser som kvinnor och barn behöver?

ALLA män strider av egoistiska (patriarkatets) skäl? ALLA män våldtar?

ALLA män är onda och ALLA kvinnor är goda?

Har jag förstått dig rätt?
Citera
2023-07-15, 06:50
Medlem
F.Hansens avatar
https://m.youtube.com/watch?v=073u84xczNI

Här är en logisk analys av det hela och Bear Grylls svarar på frågor som jag velat ställt till han. Man ser ju hur han verkligen anstränger sig för att vara pk.

Men nu till sanningen damer, när det kommer till att dö av ålder så lever kvinnor i snitt längre än män.
Det stämmer.
När det kommer till att inte dö av kärringsjukdomar, dvs att vara sjuk mer/en längre tid i sitt liv än män, men ändå ha en längre livslängd än män (som generellt är friskare när de lever).
Det stämmer.
Om en massa kvinnor och män skulle svälta till döds så skulle erat valrossfett och låga metabolism vara till er fördel.
Det stämmer, det är dock bättre att göra allt för att hitta mat så man slipper sitta på en sten och lipa.

Detta är de biologiska fördelarna som ni har och det enda som man kan säga att ni är ”bättre” på att överleva på än män. Om man nu kan kalla att leva några år extra som en skrupplig tant för överlevnad.

Förutom det jag skrev så är män i snitt bättre på ALLT annat. Det är ju helt uppenbart.
Och att ni skapar era fåniga modeller från, vi har minsan fett så det innebär att kvinnor är bäst på att överleva på alla sätt, kolla på bevisen!!!

Ni är teoretiker som fantiserar ihop skit. Det blir ju bara komiskt när folk skriver med er.
Ungefär som när folk pratar med religiösa som tror på en ”helig” text bokstavligen.
Senast redigerad av F.Hansen 2023-07-15 kl. 06:54.
Citera
2023-07-15, 07:24
Medlem
Lifestealers avatar
vilken rolig tråd enda kvinnor duger till är såkallat kvinnogöra som att laga mat och städa och ta hand om barn. ge en skruv till en kvinna och fråga om man skruvar mot eller med klockan för att få in skruven så kommer de flesta chansa medan män uteslutande vet till 100%.
Citera
2023-07-15, 07:41
Medlem
Homofants avatar
Detta är nog väldigt knutet till generation och land/kultur.

Tror just västerländska kvinnor som strävar mot feminism och är födda efter 1980 är de absolut mest överrepresenterade inom oduglighet utanför samhällets nät. Detta gäller nog för män men från 1990 och framåt.

För 100 år sedan bestod civilisationen till majoriteten av tänkare/skapare/utförare
För 50 år sedan var det ungefär samma men i takt med att tekniken som var tänkt att effektivisera oss kom, så skapades en ny grupp nämligen: användarna. (Users) en användare vet bara hur man använder saker.

Kan inte laga mat -> Foodora
Kan inte fixa avloppet -> VVSare
Kan inte byta däck -> Däckfirma

Listan kan göras oändlig.

Jag kan och har renoverat delar av min lägenhet helt själv (tog ju lite längre tid men det gick med böcker och videos), kan odla och jaga och framförallt stycka och slakta. Få saker som jag inte kan och heller inte vill göra själv. Jag gillar att gå för egen maskin så långt jag kan. Men dagens folk är pantade inte minst brudar/kvinnor.

Har en 25 åring i mitt jaktlag. Hon är jättebra skytt men rädd för blod. Så hon kan säkert fälla flera djur men kommer aldrig kunna utföra hela processen att få bytet på tallriken, hon kan däremot använda ngn annans arbete genom att betala. För så har hon blivit fostrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in