2023-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
* Som USA alltid gjort.

Men håller med dig. Ryssland har gjort bra mycket jävligt och fel. Det är de dock inte ensamma om, något du vägrar erkänna. Orsak och verkan.

Är tyvärr inte ryss, men märker att känslorna börjar ta över. Ta ett djupt andetag, gubben.

Trist för dig då att du inte är ryss då du önskar det. Nåväl, var glad för det så du slipper bli gödsel i Ukraina.
Och att andra länder gör eller gjort fel genom åren ursäktar absolut inte ett skit vad gäller uralnegrernas illdåd i Ukraina.
Citera
2023-07-11, 21:12
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Visa gärna hur mkt andra producerar.
Nej och orsaken är att du alltid i syrien tråden sa att jag ska skaffa ett liv och tack och hej. Vi vet alla vem du är politiskt och etniskt. Nu får du tillbaka med samma mynt...
Citera
2023-07-11, 21:12
Medlem
Citat:
Yes, jag märker hur du och dina psyksjuka gelikar skriver likadant och hoppar på varandras bandwagon. Riktigt jävla sjukt. Nej, USA och väst vädjade ingenting. Däremot vägrade de sitta ner diplomatiskt i 20 års tid. Du snurrar till det lite.

Har för mig att Macron försökte sitta vid ett vääääääldigt långt bord precis innan 'specialoperationen'. Det gick inget vidare med den diplomatin då ryssens ord inte är vatten värda.
Citera
2023-07-11, 21:14
Medlem
Citat:
Yes, jag märker hur du och dina psyksjuka gelikar skriver likadant och hoppar på varandras bandwagon. Riktigt jävla sjukt. Nej, USA och väst vädjade ingenting. Däremot vägrade de sitta ner diplomatiskt i 20 års tid. Du snurrar till det lite.

Tar det emot när vi hånar din patetiska ryska offermentalitet? Kommer det ännu mera tårar nu?
Som när USA tvingade er att att bedriva folkmordet Holodomor, eller hur NATO forcerade er att etniskt rensa Tjetjenien och ersätta dem med etniska ryssar, med tusentals döda som konsekvens.
Citera
2023-07-11, 21:14
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Har för mig att Macron försökte sitta vid ett vääääääldigt långt bord precis innan 'specialoperationen'. Det gick inget vidare med den diplomatin då ryssens ord inte är vatten värda.
Han ringde putin si sådär 70 ggr enligt Polens Utrikesminister och han frågade Macron, Vad fick du ut av det?
Citera
2023-07-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Nej och orsaken är att du alltid i syrien tråden sa att jag ska skaffa ett liv och tack och hej. Vi vet alla vem du är politiskt och etniskt. Nu får du tillbaka med samma mynt...

Du vet inte med andra ord.
Citera
2023-07-11, 21:17
Medlem
Drozds avatar
Scott Ritter har producerat en utomordentligt välresearchad dokumentär - "Agent Zelensky" - om Zelenskyjs synnerligen märkliga väg till rollen som presidentlajvare.

https://www.bitchute.com/video/JPpSH4s6mAaI/

Mycket sevärd, ca. 30 min, första delen (kommer uppenbarligen fler delar). Det märks att Ritter har en bakgrund som underrättelseofficer och författare av historiska böcker - han håller sig stenhårt till objektivt verifierbara fakta och undviker spekulationer.

Helt sinnessjuka saker Ritter presenterar, inte undra på att han står på SBU:s dödslista...

(Den som inte har kollat dokumentären i fråga behöver inte bemöda sig att svara på detta inlägg)
Senast redigerad av Drozd 2023-07-11 kl. 21:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Duger det här?

https://edition.cnn.com/2023/04/19/europe/russia-weapons-production-report-intl-hnk-ml/index.html

Som sagt, dagens Usain Bolt är inte snabbare idag trots mer erfarenhet.
Man renoverar nu äldre vapensystem med sämre reservdelar än man hade tidigare pga sanktioner mm.
Bokstavligen halva artikeln pekar på att ryssarnas stridsvagnar framöver kommer bli färre, äldre och av sämre kvalité i dubbel bemärkelse.

I artikeln skriver man bl.a:
“They’re going backwards in terms of equipment,”

"One tank plant, UralVagonZavod, can make about 20 tanks a month. But Russia loses, on average, almost 150 tanks of all types in Ukraine each month, it says."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag står inte på ryssen sida och jag står inte på nato sida.
Jag vill ha fred.

Jag är inte en sämre man än att jag ändrar mig om jag har fel.
Så kan inte du höja nivån lite då och visa mig GoPro filmer om just klusterbomber i Ukraina ?
Jag nöjer mig inte med att BBC skriver något. Skrämmande att så många av er gör det

Måste dom vara filmade av en Gopro-kamera?

Det finns mängder av filmer på när ryssland använder sig av sin odugliga klusterammo och om du har tillgång till internet så kommer du hitta det snabbt som ögat.

Det är beklagligt att en ung, men vuxen människa kräver att skedmatas. Förstår att du inte mår särskilt bra med din oförmåga att ta hand om dig själv.

Nu får iaf dina ryska hjältar smaka på sin egen medicin, är väl bra om dom kanske lär sig något av det?
Citera
2023-07-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej. Ok att Ukraina har ammo-brist.., men det har även Ryssland. Prigozin själv käftade om detta återkommande..

Men problemen sträcker sig inte dit för Ryssland. Utan det finns ju mycket mer problem. Moral, korruption, undermålig utrustning, vården efter sina sårade.., totalt sett en "skita i" attityd till de man har lyckats lura ut i fält..

Eller är du utav den uppfattningen att Kreml tar hand om, och ger de bästa förutsättningarna för de egna soldaterna i fält ?
Såg en artikel från någon ryss med inblick i det hela att omkring 100,000 ryssar faktsikt hade överlevt om man haft adekvat sjukvård, rätt utbildning inom sjukvård på fältet och rätt resurser att hjälpa skadade. Nu ser ju Kreml dom mer som boskap man kan offra men det straffar sig ju i längden då både moral, motivation och erfarenhet av att strida försvinner saka men säkert. Putin har ju faktiskt ställt till med ett blodbad även på sin egen armé. Så frågan kanske blir, Haag eller Moskva för Putins sista framträdande. Tror han skulle föredra Haag faktiskt.
Citera
2023-07-11, 21:18
Medlem
Citat:

Jo , västledare åkte i skytteltrafik till Putinkräket veckorna innan 24/2-22 och försökte stoppa invasionen .

Det vet du och alla övriga ryssdjävlar.
Allt du skriver ökar rysshatet , vi vet att du ljuger o vi vet att du vet att du ljuger .

Sådant som du gör slår tillbaka , vänta får du se . Instant karma

Inflation 65% !!!, rubel värdelös !!?,,,har raset redan börjat?
Citera
2023-07-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Som sagt, dagens Usain Bolt är inte snabbare idag trots mer erfarenhet.
Man renoverar nu äldre vapensystem med sämre reservdelar än man hade tidigare pga sanktioner mm.
Bokstavligen halva artikeln pekar på att ryssarnas stridsvagnar framöver kommer bli färre, äldre och av sämre kvalité i dubbel bemärkelse.

I artikeln skriver man bl.a:
“They’re going backwards in terms of equipment,”

"One tank plant, UralVagonZavod, can make about 20 tanks a month. But Russia loses, on average, almost 150 tanks of all types in Ukraine each month, it says."

Yes, men ukraina har ju inget att kontra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in