Citat:
Ursprungligen postat av
Serialfreak
Spelar du bara i highsec är det tyvärr sättet man får spela på. Gå med i ett corp och stick ut till null. Där tjänar man mer pengar lättare och får vara med och skjuta och få sitt skepp ersatt.
Själv spelade jag i flera år i high och bara gjorde missions men tog klivet ut och har aldrig kollat tillbaka.
Jag flög enbart haulers eller miners, eftersom jag föredrog civil verksamhet istället för att griefa mig till framgång.
Att bli gankad i en hauler var förståeligt då det betydde att man bar på alltför värdefull last, och man rörde sig ju i en trafikerad led.
Att bli gankad i en miner däremot var bara drygt, eftersom spelet förväntar sig att man ska spendera upp till en timme eller två att mina tills skeppet (i mitt fall Hulk) var fylld och jag kunde återvända.
Att sitta och stirra på skärmen i en timme medans skeppet minar är bara efterblivet, men det var vad som krävdes.
Och även om man var aktiv så gick det inte att undkomma gankers när de väl upptäckt en.
Det fanns ingen möjlighet att mina säkert och jag blev pank och orkade inte samla ihop pengar till en till Hulk.
Fanns andra spel som inte krävde så mycket tid och som stal allt jag tjänat ihop under flera dygn, så valet var enkelt.
Att det är så enkelt att ganka i high sec. är enligt mig en brist i spelets balans.
Du och andra som säkert spelat det i åratal sitter på mycket ISK och har inga problem att skydda er, eller så sysslar ni helt enkelt inte med transport eller mining.
Helt annorlunda för en newbie som jobbat hårt för att samla ihop till sin Hulk.