Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-28, 22:40
Medlem
Kanske värt att pröva igen...har en tre gubbar över 120m skillpoints….

Hur är lagget nuförtiden vid större battles?
Citera
2019-07-20, 20:33
Medlem
oxycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Kanske värt att pröva igen...har en tre gubbar över 120m skillpoints….

Hur är lagget nuförtiden vid större battles?

Med tidi så funkar det bra. Dom senaste jag varit med i har varit lite laggiga men inte alls som "back in the days"
Citera
2019-07-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxycon
Med tidi så funkar det bra. Dom senaste jag varit med i har varit lite laggiga men inte alls som "back in the days"

Körde en hel del när TiDi kom...och visst underlättade det...men fan va segt det va när gunnsen cyclade i flera minuter istället för 10 sekunder :P
Citera
2019-07-29, 20:07
Medlem
oxycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Körde en hel del när TiDi kom...och visst underlättade det...men fan va segt det va när gunnsen cyclade i flera minuter istället för 10 sekunder :P

Om du vill börja igen så kör jag hisec ganks scams warfare och lite piratande. Heter samma sak i eve som på flashback, bara skicka ett pm om du vill komma igång igen.
Citera
2023-02-17, 04:20
Medlem
Nyligen tagit upp detta spel... väldigt bra spel, minns att jag försökte spela 2011 men det kändes överväldigande men nu när jag testade igen så fick jag gå igenom en tutorial som gjorde att man kom in i det hela på ett bättre sätt.

Väldigt omständigt och väldigt aktiva spelare, verkar som ett spel som man inte slutar med utan fastnar för evigt när man väl kommit igång med det, hamnat med i corporation(guild) där det finns 3000 spelare och den har hållit sig i 20 år, väldigt seriös och väldigt många som äldre lirar och lirat spelet sedan det kom ut.

Lite skrämmande att komma in som newbie utan vänner eller någon som kan lära en om spelet men det gick bra när man väl kan läsa wiki samt hoppa med en corporation som är bra.

Rekommenderar alla att kika igenom vad för corporations det finns och sedan gå med. Gör klart tutorial för dig själv och därefter sök dig vidare till community och corporations!

Inte hittat någon Svensk community än men får se med tiden om man hittar någon =)
Citera
2023-02-28, 20:36
Medlem
Hörde talas om detta spel i en youtube video
https://www.youtube.com/watch?v=aTXnjx7Lem0

Vart rätt nyfiken. Vet att det är gratis eller man kan betala men är det viktigt att betala för att få full "experience"?

Sen är det så krångligt och avancerat som det låter och kan man bli framgångsrik ensam eller kräver det att man spelar med fler?
Citera
2023-02-28, 20:50
Medlem
kato85s avatar
Var kul ett tag, innan man blev suicide ganked, vilket såklart förstörde hela spelupplevelsen.
Citera
2023-07-10, 20:33
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Var kul ett tag, innan man blev suicide ganked, vilket såklart förstörde hela spelupplevelsen.

Har du inte råd att förlora vad du flyger gör du det fel. Allt är en del av spelet.
Citera
2023-07-11, 00:32
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Har du inte råd att förlora vad du flyger gör du det fel. Allt är en del av spelet.
Visst är det så, men det tvingar en alltså till att inte investera i bra skepp eftersom man alltid måste utgå från att dessa kommer bli förlorade, eftersom dyra skepp ger bra loot.
Slutsatsen blir att alla åker omkring på självmordsuppdrag, vilket enligt mig inte ger en bra spelupplevelser, och därför inte heller gjorde spelet längre intressant att investera tid i.
Citera
2023-07-11, 17:44
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Visst är det så, men det tvingar en alltså till att inte investera i bra skepp eftersom man alltid måste utgå från att dessa kommer bli förlorade, eftersom dyra skepp ger bra loot.
Slutsatsen blir att alla åker omkring på självmordsuppdrag, vilket enligt mig inte ger en bra spelupplevelser, och därför inte heller gjorde spelet längre intressant att investera tid i.
Spelar du bara i highsec är det tyvärr sättet man får spela på. Gå med i ett corp och stick ut till null. Där tjänar man mer pengar lättare och får vara med och skjuta och få sitt skepp ersatt.
Själv spelade jag i flera år i high och bara gjorde missions men tog klivet ut och har aldrig kollat tillbaka.
Citera
2023-07-11, 18:48
Medlem
Citat:

Slogan har alltid varit; flyg inte i skepp du inte har råd med. Det blir inga självmordsuppdrag, om du nu inte är en pirat som gankar folk i highsec. Dyra skepp ger inte heller alltid bra loot.

De "bästa" skeppen som folk kör PVP med är billiga frigatter, just för att de är billiga. Ingen åker runt med "capitals" om du inte har vänner eller vet med dig att ditt område är säkert.

Citat:
Spelar du bara i highsec är det tyvärr sättet man får spela på. Gå med i ett corp och stick ut till null. Där tjänar man mer pengar lättare och får vara med och skjuta och få sitt skepp ersatt.
Själv spelade jag i flera år i high och bara gjorde missions men tog klivet ut och har aldrig kollat tillbaka.

Jag har aldrig fattat glorifieringen av Null och den politik du har där. Givetivs lever man i C2 eller C3 med en C4 static om man är solo. WH är det mest ultimata du kan leva i. Sedan har du givetvis en karaktär där du kan köra Marauders i LvL4 för basinkomst när du inte kan göra saker i ditt WH.
Senast redigerad av Methos 2023-07-11 kl. 18:51.
Citera
2023-07-11, 21:24
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag flög enbart haulers eller miners, eftersom jag föredrog civil verksamhet istället för att griefa mig till framgång.
Att bli gankad i en hauler var förståeligt då det betydde att man bar på alltför värdefull last, och man rörde sig ju i en trafikerad led.
Att bli gankad i en miner däremot var bara drygt, eftersom spelet förväntar sig att man ska spendera upp till en timme eller två att mina tills skeppet (i mitt fall Hulk) var fylld och jag kunde återvända.
Att sitta och stirra på skärmen i en timme medans skeppet minar är bara efterblivet, men det var vad som krävdes.
Och även om man var aktiv så gick det inte att undkomma gankers när de väl upptäckt en.
Det fanns ingen möjlighet att mina säkert och jag blev pank och orkade inte samla ihop pengar till en till Hulk.
Fanns andra spel som inte krävde så mycket tid och som stal allt jag tjänat ihop under flera dygn, så valet var enkelt.
Att det är så enkelt att ganka i high sec. är enligt mig en brist i spelets balans.
Du och andra som säkert spelat det i åratal sitter på mycket ISK och har inga problem att skydda er, eller så sysslar ni helt enkelt inte med transport eller mining.
Helt annorlunda för en newbie som jobbat hårt för att samla ihop till sin Hulk.
Senast redigerad av kato85 2023-07-11 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in