2023-07-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
14 triljoner dollar?
Det är ca 7 - 14 miljoner gånger mer än hela andra världskriget beräknas kostat.Sjukt.

I fablernas värld kan allt hända..
Citera
2023-07-08, 01:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Mycket bra! Det är utmärkt att dessa sekundära parasiter som Bulgarien och Ungern visar sitt rätta tryne. Beter man sig som horor så skall man behandlas därefter. Mycket bra! Det är på tiden att Europa ser till att städa ut bland parasiterna. De har haft decennier på sig att förstå och BIDRAGA, men nu kanske det är tid att se till hur väl de verkligen gjorde det TROTS att de fått bidrag till att göra JUST DET.
Bra utveckling och en bra sidoeffekt utav kriget i Ukraina. Frys dem, och gör det nu!

Jag håller med dig i sak men gillar inte denna typ av jämförelser. Är de prostituerade för att de stödjer en allt svagare gammal kolonialmakt? Det verkar vara dåliga affärer för någon som vill sälja sex? Hur skall prostituerade behandlas menar du? Skall man skada dem? Ja jag förstår att man kallar alla bögar för att det är nedvärderande mot de som ser sig själva som manliga, men nedvärdera inte alla riktiga homosexuella som inte mördar i Ukraina (Inte riktat mot dig men en del av min "rant" och jag tycker Sharia Instructor gör det på ett humoristiskt och för Ryssland nedvärderande sätt).

Jag lyssnade på delar av en paneldiskussion idag och där var en bulgar som tillförde ett intressant historiskt perspektiv. Där man kan se ett samband mellan hur länder reagerar och gamla stormakter i det gamla Europa. Så gamla geografiska indelningar från innan 1a världskriget spelar in (Kanske ännu längre tillbaka?) Vi har en grupp av länder som var en del av Sovjetunionen där Baltstaterna ingår som helt ser sig som en nästan i samma situation som Ukraina (Det stämmer inte helt med Kaukasien och Centralasien men de har ju vaknat en del i detta krig). Sedan finns det de som har en historisk grund i Österrike-Ungern/Tyskromerska riket i Centraleuropa. De har också en stark aversion mot Moskoviterna. Men sedan finns det de som har en historia i Ottomanska riket. Där är då Serbien, hans hemland Bulgarien, Grekland och Turkiet själva. Avvikande där är Rumänien.

Ungern passar inte in där med sin nuvarande regering, de borde ha tillhört Habsburgska/Tyskromerska/Österrike-Ungern sfären.

Han tog inte upp aspekten ortodoxa kontra katolska länder (Där är Ungern fel igen), vilka som ockuperades av Sovjet efter andra världskriget etcetera så det är ju en förenklad förklaringsmodell; men en delförklaring.
Citera
2023-07-08, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag håller med dig i sak men gillar inte denna typ av jämförelser. Är de prostituerade för att de stödjer en allt svagare gammal kolonialmakt? Det verkar vara dåliga affärer för någon som vill sälja sex? Hur skall prostituerade behandlas menar du? Skall man skada dem? Ja jag förstår att man kallar alla bögar för att det är nedvärderande mot de som ser sig själva som manliga, men nedvärdera inte alla riktiga homosexuella som inte mördar i Ukraina (Inte riktat mot dig men en del av min "rant" och jag tycker Sharia Instructor gör det på ett humoristiskt och för Ryssland nedvärderande sätt).

Jag lyssnade på delar av en paneldiskussion idag och där var en bulgar som tillförde ett intressant historiskt perspektiv. Där man kan se ett samband mellan hur länder reagerar och gamla stormakter i det gamla Europa. Så gamla geografiska indelningar från innan 1a världskriget spelar in (Kanske ännu längre tillbaka?) Vi har en grupp av länder som var en del av Sovjetunionen där Baltstaterna ingår som helt ser sig som en nästan i samma situation som Ukraina (Det stämmer inte helt med Kaukasien och Centralasien men de har ju vaknat en del i detta krig). Sedan finns det de som har en historisk grund i Österrike-Ungern/Tyskromerska riket i Centraleuropa. De har också en stark aversion mot Moskoviterna. Men sedan finns det de som har en historia i Ottomanska riket. Där är då Serbien, hans hemland Bulgarien, Grekland och Turkiet själva. Avvikande där är Rumänien.

Ungern passar inte in där med sin nuvarande regering, de borde ha tillhört Habsburgska/Tyskromerska/Österrike-Ungern sfären.

Han tog inte upp aspekten ortodoxa kontra katolska länder (Där är Ungern fel igen), vilka som ockuperades av Sovjet efter andra världskriget etcetera så det är ju en förenklad förklaringsmodell; men en delförklaring.
Pssssssst....tro mig fröken Finland, jag jämför egentligen inte med horor i den beskaffningen du tänker nu, utan med horor i MIN värld. Dessa består inte utav kvinnor som säljer kropp för dollares.

En hora för mig är den som säljer sin sanning till den som betalar tillräckligt för att göra den till lögn. Har inget som helst att göra med kroppslig försäljning det.

Och i just denna frågan du tar upp så anser jag att Turkiet, Ungern och några andra utav de sekundära staterna horar i fritt fall vad det gäller Ukraina och misshandlandet utav solidaritet.

Inget mer, inget mindre och allra minst geografiskt som i historisk "tillhörighet"

Ha en fin kväll och tack för att du fick mig att definiera mitt uttryck
Citera
2023-07-08, 02:11
Medlem
Vad hände med ATACMS? Jag trodde att ATACMS var på gång. Men det tillkänagavs inte vid det senaste paketet på 800 miljoner USD.
Om det kommer med nästa paket så kommer det dröja ganska länge.
Citera
2023-07-08, 02:17
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Vad hände med ATACMS? Jag trodde att ATACMS var på gång. Men det tillkänagavs inte vid det senaste paketet på 800 miljoner USD.
Om det kommer med nästa paket så kommer det dröja ganska länge.
Vad menar du med "Vad händer?"
Beskriv ATACMS samt hur detta kan påverka kriget.
Citera
2023-07-08, 02:22
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:

Österrike verkar tyvärr inte ha en stark aversion emot Moskoviterna.
Österrike var det första "väst" landet som gjorde sig beroende av sovjetisk gas.
Österrike är så pass ryssvänligt att man borde sanktionera och bojkotta landet.
https://timbro.se/smedjan/osterrike-riskerar-att-bli-kremls-basta-van-i-eu/
Senast redigerad av Kiddieoxo 2023-07-08 kl. 02:26.
Citera
2023-07-08, 02:29
Medlem
Citat:

Som tillägg till mitt andra svar så skall jag svara på din fråga som innefattar de staterna. Citat - "hur skall de behandlas, Skall man skada dem"?

Nej skada dem behöver man inte göra om man behandlar dem precis som de själva beter sig. Då är skadan självbedräglig och utan utomstående hands nödvändighet.

Men så klart skall en som horar, IE, säljer sin sanning för komfort skadas ja. Av verkligheten, moder jord eller sanningen själv oavsett i vilken form av verktyg den/det kommer.

Som i konflikten i Ukraina. Den som väljer att stå vid sidan om för sin EGEN vinnings skull är en hora. Denna skall självklart betala för sitt val. Det är inget annat än naturlag
Citera
2023-07-08, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Österrike verkar tyvärr inte ha en stark aversion emot Moskoviterna.
Österrike var det första "väst" landet som gjorde sig beroende av sovjetisk gas.
Österrike är så pass ryssvänligt att man borde sanktionera och bojkotta landet.
https://timbro.se/smedjan/osterrike-riskerar-att-bli-kremls-basta-van-i-eu/

Omedelbart ja! Som man bäddar får man sova och detta borde de förstått sedan länge. Men nu är större delen utav Österrike fyllt utav vilsna balubaser från andra kolchoser så deras aversion är inget annat än naturlig respons från något VI inte har nytta av. De har gjort sitt val och därav skall de behandlas ja
Citera
2023-07-08, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina skall få klusterbomber, så det handlar i högsta grad om Ukraina, du får komma in i matchen din idiot.
Du får lyssna på dagens eko p1, där får du det hela förklarat för dig.
Lyssna noga, det är komplicerade grejer för din lilla hjärna.
Krigsmateriel och vapen är tydligen inte din grej.
Läs på om klusterbomber och varför 100 länder har förbjudit dom.
Men inte Ryssland...
Citera
2023-07-08, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Precis vad jag pålyser ja. Att man "trodde" medans vi (jag och andra här i flock) skakade på huvudet och kallade kommunisten för kummunist under hela denna tid utav hrrrm hrrrm godtrogenhet.

Vad Europa gör nu är bra ja, och tacksamt för all del, MEN, det är för jävla sent och det är VI som får betala. Detta är uselt oavsett hur duktiga de är på att vara SENA i gamet. Ukraina hade inte överlevt en dag om det inte vore för USA och det är ett faktum. MEN lika lite som Europa kommer eller VERKLIGEN har intresserat sig i kinesiska havets konflikt har de i detta nu skeendet i Ukraina.

Bara för att de fått tummarna ur röven försent skall de inte berömmas för att "bry sig".

Vore bättre om det kom fram hur uselt och egoistiskt svagt de agerat istället. Då KANSKE vi kan få lite hjälp när det brinner till på riktigt istället för i denna lokala konflikten som EUROPA faktiskt skulle kunnat hantera enkelt på egen hand utan USA's hjälp. Om nu USA skall hålla resten under kontroll så skall väl för helvete Europa kunna städa sin egen farstukvist....eller?

Tycker inte du ska dra Europa över en kam. England har faktiskt ofta varit före USA med allt större vapen. Det var de som började med långräckviddigt artilleri till exempel.

De pumpade också in NLAW i början, tom redan innan kriget började. Sådant som fick stopp på kolonnerna.

Så, dra inte alla Europeiska länder över en kam.
Citera
2023-07-08, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ja, tänk om västvärlden och NATO förutsett denna situation och redan börjat utbilda ukrainska piloter på F-16 för redan ett år sedan. Då hade de varit klara ungefär nu.

Ukraina kommer aldrig få F-16 förrän kriget är slut. Hela den här utbildningsdelen är en politisk signal på att VÄST inte kroknar och ger upp och att det är kört för ryssarna.

Väst och Ukraina väntar såklart på att detta faktum ska sjunka in i Ryssland så det blir kaos och maktkamp där och Ryska armén då kommer åka hem självmant.

Ukraina har helt enkelt inte bråttom. Man tar dessutom meter för meter dagligen för att sätta ännu tryck på Ryssland.

Låt det ta lite tid.
Citera
2023-07-08, 04:04
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Västs fiasko i denna konflikt påminner om scenen ur 300 när Chad Leoniadas (Ryssland) kastar spjutet på pedofilnegern Xerxes (Väst) och Xerxes för första gången inser att han (väst) inte är odödlig.

https://t.me/BellumActaNews/98928

🇺🇸🤝🇺🇦 — Pentagon: We should worry less about cluster bombs than about the possibility of a victory of Russia
Fast Xerxes kom österifrån och Leonidas försvarade sitt land (Ukraina), mot det Persiska Imperiet (Ryssland).
Undrar om du inte blandar ihop saker och ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in