Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag håller med dig i sak men gillar inte denna typ av jämförelser. Är de prostituerade för att de stödjer en allt svagare gammal kolonialmakt? Det verkar vara dåliga affärer för någon som vill sälja sex? Hur skall prostituerade behandlas menar du? Skall man skada dem? Ja jag förstår att man kallar alla bögar för att det är nedvärderande mot de som ser sig själva som manliga, men nedvärdera inte alla riktiga homosexuella som inte mördar i Ukraina (Inte riktat mot dig men en del av min "rant" och jag tycker Sharia Instructor gör det på ett humoristiskt och för Ryssland nedvärderande sätt).
Jag lyssnade på delar av en paneldiskussion idag och där var en bulgar som tillförde ett intressant historiskt perspektiv. Där man kan se ett samband mellan hur länder reagerar och gamla stormakter i det gamla Europa. Så gamla geografiska indelningar från innan 1a världskriget spelar in (Kanske ännu längre tillbaka?) Vi har en grupp av länder som var en del av Sovjetunionen där Baltstaterna ingår som helt ser sig som en nästan i samma situation som Ukraina (Det stämmer inte helt med Kaukasien och Centralasien men de har ju vaknat en del i detta krig). Sedan finns det de som har en historisk grund i Österrike-Ungern/Tyskromerska riket i Centraleuropa. De har också en stark aversion mot Moskoviterna. Men sedan finns det de som har en historia i Ottomanska riket. Där är då Serbien, hans hemland Bulgarien, Grekland och Turkiet själva. Avvikande där är Rumänien.
Ungern passar inte in där med sin nuvarande regering, de borde ha tillhört Habsburgska/Tyskromerska/Österrike-Ungern sfären.
Han tog inte upp aspekten ortodoxa kontra katolska länder (Där är Ungern fel igen), vilka som ockuperades av Sovjet efter andra världskriget etcetera så det är ju en förenklad förklaringsmodell; men en delförklaring.
Pssssssst....tro mig fröken Finland, jag jämför egentligen inte med horor i den beskaffningen du tänker nu, utan med horor i MIN värld. Dessa består inte utav kvinnor som säljer kropp för dollares.
En hora för mig är den som säljer sin sanning till den som betalar tillräckligt för att göra den till lögn. Har inget som helst att göra med kroppslig försäljning det.
Och i just denna frågan du tar upp så anser jag att Turkiet, Ungern och några andra utav de sekundära staterna horar i fritt fall vad det gäller Ukraina och misshandlandet utav solidaritet.
Inget mer, inget mindre och allra minst geografiskt som i historisk "tillhörighet"
Ha en fin kväll och tack för att du fick mig att definiera mitt uttryck