2023-07-05, 14:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Pelle Karlsson får ha precis vilken jävla åsikt han vill.

Nej, jag hittar inte ditt svar. Vad gör att du bestämmer dig för att kalla Pelle Karlsson för hon? Om du tycker han ser tjejig ut eller nåt annat som du går efter?
Att du inte minns något är förstås ett problem hos dig inte mig.

Nej det får han inte enligt dig. Om han har en annan åsikt om vad som är en kvinna, säger du att han inte får framföra den om någon som har en annan åsikt hör den. Så det är inte sant, då jag minns vad du sagt. Eftersom du bara tjatar om samma sak utan att svara på min tidigare fråga kommer jag att tjata på på samma sätt tills du svarar på den.

Anser du att man har rätt att neka könsdysforiker att framföra sin åsikt om vad de är, på samma sätt som du menar att man har rätt att neka andra att säga att de inte är kvinnor?
Senast redigerad av EnCarte 2023-07-05 kl. 14:27.
Citera
2023-07-05, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att du inte minns något är förstås ett problem hos dig inte mig.

Nej det får han inte enligt dig. Om han har en annan åsikt om vad som är en kvinna, säger du att han inte får framföra den om någon som har en annan åsikt hör den. Så det är inte sant, då jag minns vad du sagt. Eftersom du bara tjatar om samma sak utan att svara på min tidigare fråga kommer jag att tjata på på samma sätt till du svarar på den.
Han får säga vad fan han vill har jag sagt. Liksom jag får kalla dig för hon bäst fan jag vill. Däremot om jag gör det i professionella sammanhang och du inte uppskattar att kallas för hon men jag framhärdar kan det liknas vid otillåtna trakasserier.

Var det om han såg tjejig ut som du bestämde att han skulle kallas för hon? Som i fallet med mannen Sara, där ni turligt nog hade samma uppfattning.
Citera
2023-07-05, 14:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Han får säga vad fan han vill har jag sagt. Liksom jag får kalla dig för hon bäst fan jag vill. Däremot om jag gör det i professionella sammanhang och du inte uppskattar att kallas för hon men jag framhärdar kan det liknas vid otillåtna trakasserier.

Var det om han såg tjejig ut som du bestämde att han skulle kallas för hon? Som i fallet med mannen Sara, där ni turligt nog hade samma uppfattning.
Att försöka lura människor med ord och extrema saker som inte har med debatten att göra anser jag är ohederligt då jag talar om vad som anses generellt. Att du kan dra fram ett extremfall då och försöka använda det för att det ska gälla alla människor i hela världen, är bara trams.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant. Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant. Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck. Du har rent fascistiska åsikter på det sättet.
Citera
2023-07-05, 14:44
Avslutad
Citat:
Att försöka lura människor med ord och extrema saker som inte har med debatten att göra anser jag är ohederligt då jag talar om vad som anses generellt. Att du kan dra fram ett extremfall då och försöka använda det för att det ska gälla alla människor i hela världen, är bara trams.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant. Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant. Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck. Du har rent fascistiska åsikter på det sättet.
Och kom du fram till att det är sant att Pelle Karlsson är en kvinna och att du får kalla honom för hon hur mycket du vill?

Vad gick du efter, att du tyckte han såg tjejig ut?

Och ja, du får kalla Pelle Karlsson för kvinna lika mycket som jag får kalla dig för kvinna om jag vill. Så slipper du tjata om att jag vill förbjuda dig nåt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-07-05 kl. 14:46.
Citera
2023-07-05, 14:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Och kom du fram till att det är sant att Pelle Karlsson är en kvinna och att du får kalla honom för hon hur mycket du vill?

Vad gick du efter, att du tyckte han såg tjejig ut?
Säg efter mig: "Undantagen är inte normen!".

Citera
2023-07-05, 14:54
Avslutad
Citat:
Säg efter mig: "Undantagen är inte normen!".

Vad är sant? Att Pelle Karlsson är kvinna? Hur kom du fram till det?

Och för 175:e gången, för mig får du kalla Pelle Karlsson precis vad du vil. Jag vill förbjuda dig att kalla Pelle Karlsson för hon precis lika lite som du vill förbjuda mig att kalla dig för hon.

Jag vill bara veta hur du kommer fram till vad Pelle Karlsson ska kallas.
Citera
2023-07-05, 14:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vad är sant?

Att Pelle Karlsson är kvinna? Hur kom du fram till det?

Och för 175:e gången, för mig får du kalla Pelle Karlsson precis vad du vill. Jag vill bara veta hur du kommer fram till vad Pelle Karlsson ska kallas.
Pelle Karlsson finns inte så det är ointressant.
Sara anser sig vara en kvinna, men hon är ett undantag. En naturens nyck som människor med två huvuden. Det betyder inte att alla har två huvuden eller att män kan bli kvinnor eller har XX kromosomer. Undantagen är inte regeln.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant. Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant. Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck.
Citera
2023-07-05, 15:01
Avslutad
Citat:
Pelle Karlsson finns inte så det är ointressant.
Sara anser sig vara en kvinna, men hon är ett undantag. En naturens nyck som människor med två huvuden. Det betyder inte att alla har två huvuden eller att män kan bli kvinnor eller har XX kromosomer. Undantagen är inte regeln.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant. Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant. Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck.
Jag undrar bara vad du går efter för att komma fram till vad Pelle Karlsson ska kallas.

Du får kalla Pelle Karlsson för kvinna även om det är osant så du kan sluta gnälla om att du är förtryckt.
Citera
2023-07-05, 15:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag undrar bara vad du går efter för att komma fram till vad Pelle Karlsson ska kallas.

Du får kalla Pelle Karlsson för kvinna även om det är osant så du kan sluta gnälla om att du är förtryckt.
Helt ointresserad av en fiktiv fråga. Jag har redan svarat sedan tidigare om det som kallar sig Sara. Undantaget är inte regeln.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant? Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant? Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck. Du har rent fascistiska åsikter på det sättet.
Citera
2023-07-05, 15:06
Avslutad
Citat:
Helt ointresserad av en fiktiv fråga. Jag har redan svarat sedan tidigare om det som kallar sig Sara. Undantaget är inte regeln.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant? Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant? Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck. Du har rent fascistiska åsikter på det sättet.
Och vad går du efter för att komma fram till vad någon ska kallas?
Citera
2023-07-05, 15:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Och vad går du efter för att komma fram till vad någon ska kallas?
Om de är man eller kvinna. En man kan aldrig ha kvinnliga fungerande könsdelar. En kvinna kan aldrig har fungerade manliga könsdelar. En kvinna kan aldrig producera spermier. En man kan aldrig producera ägg.
Undantagen är inte regeln. Någon som är född som man kan aldrig bli en kvinna sedan. Du kan inte vinna det här. För du har tokfel.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant? Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är
förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck..
Citera
2023-07-05, 15:15
Avslutad
Citat:
Om de är man eller kvinna. En man kan aldrig ha kvinnliga fungerande könsdelar. En kvinna kan aldrig har fungerade manliga könsdelar. En kvinna kan aldrig producera spermier. En man kan aldrig producera ägg.
Undantagen är inte regeln. Någon som är född som man kan aldrig bli en kvinna sedan. Du kan inte vinna det här. För du har tokfel.

Hur kan det vara trakasserier om det är tillåtet och sant? Att försöka tvinga människor att säga något som inte är sant, är
förstås mer trakasserier, än att någon får höra det som är sant. Du anser att man ska få neka och straffa människor för att de säger det som är sant Det är inte bara trakasserier utan även rent förtryck..
Och vad går du efter för att komma fram till att Pelle är en kvinna och Lisa är en man? Att Pelle ser tjejig och Lisa ser manhaftig ut? Kollar passet? Ber att få besiktiga könsdelar? Ber om läkarintyg med kromosomtest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in