2023-07-03, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
En till flygande ryss

https://t.me/Donbas_Operativniy/46612
Haha! Men han var nog död innan landningen.
Citera
2023-07-03, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är inte insatt i det senaste men har för mig att CV90 har mörkerseende och att ryska vagnar och soldater till stor del saknar mörkerseende.

Är det så är det ju en stor fördel Ukraina.
Ja vad fan det sägs så men ingen kan vara säker.
Citera
2023-07-03, 21:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var den filmen som togs bort från Twitter, men jag vet inte hur de olika kamouflagen ser ut.
Dessa bilderna påstås vara från Ukraina. Där kan du se CV90 med Barracuda camo. Bortse från att de påstår att det är vid Bakhmut för det finns det ju inga bevis för här.

https://twitter.com/revishvilig/status/1673359081203982336

För intresserade så har Saab en sida för Barracuda.

https://www.saab.com/products/mcs-mobile-camouflage-system
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-03 kl. 21:05.
Citera
2023-07-03, 21:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Det är lugnt, ryssen kan mobilisera miljoner soldater när som helst… (så länge man inte nämner hur i form de är för att kriga.)

De kan mobilisera miljoner alkoholister och ge dem spadar att slåss med men tyvärr har de inte kängor.
Citera
2023-07-03, 21:21
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Det finns enligt min uppfattning 3 Förlorare och 1 tydlig Vinnare för tillfället.

Den största förloraren är Ukraina

Ryssland är den andra förloraren.

Eu(särskilt Tyskland) är den tredje.

Vinnaren får nu sälja vapen och LNG till 2 av förlorarna och riskerar inga krigshandlingar på sin sida av Atlanten.

Du såg tydligt USA som en vinnare, redan 2022-02-22.
Behöver det tydligare beskrivas???
USA hat som troligen går vidare i Nato, Nuland. Varför stanna där?
Citera
2023-07-03, 21:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Foton från Wagners tältläger i Vitryssland. Det blir ingen lyx för dem där, men bättre än en skyttegrav i Ukraina. Hoppas Ukraina bombar lägret när Wagner har flyttat in.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1675928031020326926
Citera
2023-07-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja automatkanoner och kulsprutor tror jag är det mest ekonomiska att skjuta dem med. Ukraina har kulsprutor på en pickup-bil och en annan pick-up-bil har en stor strålkastare som skall lysa på drönaren på natten. Low tech.

Vem säger det? (Kan inte ryska).
Från Telegram
Google translate
Måndagen den 3 juli 2023, i morgonrapporten till Rysslands president Vladimir Putin, är de oåterkalleliga militära operativa förlusterna av personal från RF Armed Forces 233 573 personer. Data från 6:00 Moskva-tid idag.
Denna siffra, exklusive uppgifter om förlusterna av ryska PMC som deltog i fientligheter på Ukrainas territorium, fredagen den 30 juni, är 74 130 döda. Nästa slutliga data om förlusterna av PMC-jaktflygplan bör erhållas fredagen den 7 juli 2023. Och kommer fortsätta att uppdateras en gång i veckan.

Han skriver även om Putins hälsa

Deltagarna i mötet noterade att presidenten var blek och såg trött ut. Putins hälsa har allvarligt försämrats de senaste dagarna. Sedan i fredags har de behandlande läkarna skrivit ut en ny uppsättning läkemedel till presidenten, men på tre dagar har hans tillstånd bara förvärrats. På söndagsmorgonen klagade han över svåra buksmärtor och huvudvärk samt yrsel. Presidenten tillbringade hela dagen igår i sängen. De behandlande läkarna säger att de använder den modernaste och mest effektiva behandlingen, men presidentens anhöriga får REDAN rådet att hoppas på ett mirakel. Under nästa vecka kommer Putin att ersättas av en dubbelman vid officiella möten och evenemang.
Citera
2023-07-03, 21:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Dessa bilderna påstås vara från Ukraina. Där kan du se CV90 med Barracuda camo. Bortse från att de påstår att det är vid Bakhmut för det finns det ju inga bevis för här.
https://twitter.com/revishvilig/status/1673359081203982336
För intresserade så har Saab en sida för Barracuda.
https://www.saab.com/products/mcs-mobile-camouflage-system

Ja den andra videon hade inte sådan typ, för där var vagnarna helt släta.
Citera
2023-07-03, 21:29
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är inte insatt i det senaste men har för mig att CV90 har mörkerseende och att ryska vagnar och soldater till stor del saknar mörkerseende.

Är det så är det ju en stor fördel Ukraina.

Ryska stridsvagnar har mörkersikten, även om de anses som sämre än västs.
Soldater inom rysk elit har mörkerseende. Men inte generellt inom ryska armén.
Citera
2023-07-03, 21:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ryssarna har även en hel del reserver som bara väntar på att sättas in. Utifrån min synvinkel ser det inte bra ut för ukraina. Men vi får se, det här kriget har hittills varit fullt av överraskningar.

Men jag hoppas och tror på att Ryssland ska segra, precis som jag hoppas på att sanningen och skönheten till slut segrar.

I vad består dessa reserver, vilka förband handlar det om?
Citera
2023-07-03, 21:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Från Telegram. Google translate. Måndagen den 3 juli 2023, i morgonrapporten till Rysslands president Vladimir Putin, är de oåterkalleliga militära operativa förlusterna av personal från RF Armed Forces 233 573 personer. Data från 6:00 Moskva-tid idag.
Denna siffra, exklusive uppgifter om förlusterna av ryska PMC som deltog i fientligheter på Ukrainas territorium, fredagen den 30 juni, är 74 130 döda. Nästa slutliga data om förlusterna av PMC-jaktflygplan bör erhållas fredagen den 7 juli 2023. Och kommer fortsätta att uppdateras en gång i veckan.

Undrar om de räknar med trupperna som dött från LPR/DPR. Och olika frivilligförband som Ryssland har.
Citera
2023-07-03, 21:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ryska stridsvagnar har mörkersikten, även om de anses som sämre än västs.
Soldater inom rysk elit har mörkerseende. Men inte generellt inom ryska armén.

Fråga är då om det finns någon rysk "elit" kvar att tala om?

Var finns de ryska elitförbanden och hur stora styrkor är det vi talar om?

De klipp vi får se tyder ju på att ryssarna inte ser klart ens i dagsljus så som de kluddar runt som yra höns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in