Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Lite bakgrund, frågorna kommer i nästa stycke om ni inte orkar läsa: Träffade en överläkare som är väldigt kunnig farmakologiskt som tycker att jag uppfyller kraven för att få prova ketamin i klinisk prövning. Han har tills dess (tydligen startar det i höst och jag har ingen aning om jag ska med eller inte) rekommenderat memantin som fungerar på liknande sätt i hjärnan. Problemet var att jag var inte där på ett vanligt läkarbesök utan det var för det uppstått ett missförstånd som vi skulle reda ut och han satt då inte vid datorn och var nåt problem med systemet så han kunde inte bara gå till en dator och logga in och skriva ut det, men står klart och tydligt i mina journaler att han rekommenderar det och att andra läkare får skriva ut det för han är upptagen... Men jag har träffat två olika läkare (båda inhyrda) sen dess som totalvägrar skriva ut memantin och skiter i hans anteckningar och fnyser åt tanken på att ens prova ketamin i framtiden ag har hört av mig till stället flertalet gånger för att försöka boka in en tid med den överläkaren igen. Jättekonstig situation men jag har läst på om memantin och ketamin och tror stenhårt på det. Har provat all annan typ av medicin och det funkar inte. Eftersom psykiatrin är så jävla usel har jag nu bestämt att jag får köpa ketamin själv och självmedicinera.
Nu till frågorna: Hur ska jag dosera? Vill alltså enbart ta det för att få hjälp med min psykiska hälsa. Är helt ointresserad av att parta på det eller ta det för att bli hög för skojs skull. Är medveten om att när man tar det med IV hos läkare så trippar du hårt och det är det som visat sig bäst i studier. Jag ska köpa i pulverform, inte IV. Men går det att typ mikrodosera? Jag gissar nej? Hur mycket ska jag ta och hur ofta ungefär?
Jo microdisera går, sjukvården som skriver ut nån näspray har jag läst skanska ta en liten dos på 60mg 3gr om dagen. Säljer dom näspray på nätet är det fake hat man hört och jag testa en gång va inte ens ket överhuvudtaget.
Ta så lite det går att ta så testar du dig upp, krävs jätte lite för en nybörjare för att känna mycket. Att ta smådoser om dagen kommer ju hjälpa att dämpa ångest, man känner mer kärlek, motivation i livet. Men blir det ett missbruk blir det tvärtom tillslut, det kan ge ee ångest och tom känsla. Vikrigt att krossa nogrant med sked eller mortel. Tar man i längden är det bra att dricka grönt tee. Det skyddar pissblåsan enligt forskning på möss/råttor. Jag märker verkligen att de svider när jag pissar om jag skippat grönt tee och vatten. Archetype är bra säljställe.
De som sålt ket jag mått bäst av
https://en.wikipedia.org/wiki/Willy_Wonka
Många andra har kännts fake och mått kasst av.
Sett i usa har de massa terapiställen där ger de patienterna en stor dos ju. Jag tycker det är lite läskigt för just keta blir man ju som paralyderad,förstenlnad med stor dos. Bara tagit sånn dos att när man väl hambat i lugn oxh andas meditativt så försvinner man mer och mer från den här dimentionen, man hamnar typ in i sitt psyke känns det som, och nån vaem vibrerande känslani kroppen av typ kärlek men ja kånde jag gick mot min död, val att lämna planeten, asså de va ju så det kändes, bara så bestämde mig för att dra mig tillbaks till rummet, segt kom jag tillbaks, sakta stabiliserades rummed och jag kom ur paralyseringen. Sjuk känsla..
Finns både s och r, jag gillar bara s. Men jag jag de ju aom mikro hel dag om jag tagit. S ger mer pigg motiverande känsla för mig. Men de har olika terapiresultat har jag läst. Skriver om de längre ner.
tycker om lsd och den terapi effekt lsd haft på mig. En halv lapp räcker, mer änn det blir bara läskigt och riskabelt för psykos känner jag.
Va i en medveten inställning att medivativt känna ödmjukhet och kärlek till sig under trippen, stärka sig själv, gå och uppskatta naturen. Världen är din! Efter jag testa lsd vände mitt liv till de bättre, själrespekten är för alltid förbättrad. Hade social fobi kände väelden därute inte va för mig. Det ändrades. Kanske tack vare att jag gick runt i en park och bara uppskatta naturen och tog in att världen är min tomt med! Sen nykter va osäkerheten borta ute för min osäkerhet om mig själv hade auddats ut mer. Klart den kan komma tillbaks ibland lite .en aldrig aom förr. Såg folk från fönstret med jag och kompisen pch man blev så medveten om männskligheten. Det tragiska och ohälsosamma. Så tror alla drogs ner och jag höjdes lite i mina ägon under trippen så allt balanserades och man kände sig mer lika, alla är bara människor. Va hälsosamt att bli påmind om det i trippen. Kånde mig inte i underläge/rädd längre i lokaltrafiken längre. Asså sociala fobin försvann till stor del. Ät hälsosamt om man äter nått, under rus, ha respekt för sig själv, för de sätter sig mer änn som nykter. Så kör man på med dåliga vanor under tripp förstärks den vanan nyktert sen tror ja helt klart och tvärtom. Likadan med keta.
Hört ju att keta ska ju va så att antideppresiva effekten kommer dagarna efter man tagit. Men ja de är ju antideppresivt när man väl tar med såndär mikrodoser.
Man ska helst inte ligga när när man tar keta, finns risk för att man kväljs av sin tunga, då man blir paralyserad.