2023-06-30, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
De har ingen brådska, till skillnad från Ryssland värdesätter man sina soldater.

Bara att se på hur mycket bakre resurser man slår ut, ligger ju mellan 20-40 artilleripjäser per dag nu. När artilleriet tunnas ut blir det successivt mycket enklare att trycka på.

Gör varje dag som går så blir Ukraina starkare och Ryssland svagare. Bara att slappna av och njuta.

Jag njuter inte av detta. Hur kan du göra det?
Citera
2023-06-30, 00:56
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Häpnadsväckande. Han jhar hållit sig gömd i en bunker uner hle kriget och bar gjort krystade framträdanden med extrem försiktighet.

Helt plötsligt försöker han forma om sig till en rockstjärna med hysteriska flickor. Det var verkligen något nytt från Putin. ÄR det dom sista dödsryckningarna vi ser nu? Putin försöker ändra sin image.

Ryssarna har kanske börjat testa AI-genererade video?
Citera
2023-06-30, 01:01
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Exakt så. Ukraina och väst har inte bråttom. Kriget förlorades av Ryssland samma sekund som de misslyckades ta Kiev.

Jag hade hoppats på att Prigge skulle lösa internt kaos i Ryssland. Det var nog bara första revolten, lär komma fler när de ryska soldaterna inser att de har större chans att överleva genom att försöka avsätta Putin än blir dödade av UAF.

Putin kommer att hamna i samma kategori som Ceaușescu, Saddam Hussein, Muammar al-Gaddafi, Hosni Mubarak m.fl.
Citera
2023-06-30, 01:02
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Ryssland är en gigantisk cancertumör i vårt närområde, att den nu förhoppningsvis snart kollapsar igen än en gång är väl något fint och vackert? Om vi har riktigt tur så är det här kanske t.o.m den sista gången det ryska imperiet kollapsar också, vi får hoppas att mycket resurser lagts i att se till att Ryssland dekoloniseras och demilitariseras ordentligt också när så sker.
Citera
2023-06-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Jag njuter av att Ukraina kommer kunna slänga ut ryssen från sitt land.
Citera
2023-06-30, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ingen vill att Ukraina ska falla. Däremot vill folk att den Nato-ledda ukrainska regimen ska försvinna. Pga alla resurser av Nato har den artificiellt hållt sig i liv, men snart kommer en offensiv från Ryssland och då är det troligen över. För gott. Ukraina har ej oändligt med soldater oavsett vapen som kommer in.

Nej "folk" vill inte det, några proryska nazister och USA-hatare vill det.
Citera
2023-06-30, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ingen vill att Ukraina ska falla. Däremot vill folk att den Nato-ledda ukrainska regimen ska försvinna. Pga alla resurser av Nato har den artificiellt hållt sig i liv, men snart kommer en offensiv från Ryssland och då är det troligen över. För gott. Ukraina har ej oändligt med soldater oavsett vapen som kommer in.

Offensiven en T-34 från paraden alla får varsin vässad stridsspade?
Demokrati är det ok för dig?
Om det blev ja på frågan om demokrati så för du nöja dig med det Ukraina valt.
Precis som vi i Sverige haft idiot sossar som styrt med MP
Citera
2023-06-30, 02:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAnte
Varje gång jag läser rysstrollens inlägg så finns det nåt i mig som tycker synd om dem. De kämpar och kämpar och vrider och vrider, medan sågen närmar sig i bästa Bond-film-stuk.

Om de inte fattat det än (vilket jag tror de har, eftersom de typ aldrig citerar dessa typer av inlägg), så är det helt enkelt så att Väst har tröttnat. Vi backar inte längre. Den tiden är över. Ryssland har att välja på att ge upp, eller köras över. Men vi gör det så långsamt vi kan för att till och med ni ska få chansen att fatta läget, och ta ett vettigt beslut.

Ge upp, desertera, gå hem, lämna över er till UAF/Säpo/MI6 eller vad det nu är.

För vet ni vad det värsta som händer då är? Rörelsebegränsat hotell i 10-20år. För vi är de goda.
Jag har svårt att se vad det är för personer som viger så mycket av sin tid åt att distribuera propaganda, lögner och desinformation på uppdrag av en vår tids mest vedervärdiga envåldshärskare. Putin – en diktator som mördar små barn och skjuter civila i enorma mängder för att han själv ska få roffa åt sig lite av grannlandets landområden. Häpnadsväckande att det finns folk som älskar massmördaren Putin så mycket att de ordagrant citerar hans propagandaapparat.
Citera
2023-06-30, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Kanske har det hänt redan?

Tycker Putin sett fräschare ut senaste veckan. Både i ansiktet. Och i förmågan att typ... stå upp och gå. Utan att sitta i en stol greppandes ett bord med båda händerna. Nu var han i Derbent. Och gick. Utan att någon höll i honom.

Vad han nu injicerar, så verkar det fungera.

Putin greets supporters in rare surprise appearance
https://edition.cnn.com/videos/world/2023/06/28/putin-appearance-russia-andrei-kozyrev-intv-lead-vpx.cnn
Vladimir Putin makes public appearance in Derbent days after failed coup
https://www.youtube.com/watch?v=aJgZMvHvjKE

Putin mitt i en sån samling potentiella smittbärare...skulle inte tro det. Ser han inte dessutom ovanligt lång (mindre kort) ut jfrt den jublande befolkningen?
Citera
2023-06-30, 06:22
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Troligtvis inte i själva pizzerian , men i en lokal intill eller möteslokal i ett plan under pizzerian är antagligen möjligt.

Varför skulle generaler och andra militärer ha möte på en pizzeria inne i stan och prata militära hemligheter bland folk?
Om de är sugna på pizza, skickar de inte någon från förläggningen att köpa takeaway?
Citera
2023-06-30, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Ryssland är en gigantisk cancertumör i vårt närområde, att den nu förhoppningsvis snart kollapsar igen än en gång är väl något fint och vackert? Om vi har riktigt tur så är det här kanske t.o.m den sista gången det ryska imperiet kollapsar också, vi får hoppas att mycket resurser lagts i att se till att Ryssland dekoloniseras och demilitariseras ordentligt också när så sker.
Att den skulle kollapsa löser inte problemet eftersom det ryska folket förblir oförändrat.
De har alltid gillat att invadera och mörda, och kommer att göra det i framtiden också.
Citera
2023-06-30, 07:10
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1674472659818520584
Citat:
A train with Russian T-54/55 tanks spotted somewhere in Crimea, moving towards the southern front.

Det går bra nu. Sovjetunionen slutade bygga dom här stridsvagnarna 1981.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in