2023-06-25, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej jag märker att du inte känner något som helst ansvar för alla de sjuka, handikappade, äldre och svaga som du har pratat så mycket om. Men varför låtsades du då bry dig om dem?
Du är verkligen puckad lilltösen.

Vilket är mitt ansvar för sjuka, handikappade, äldre och svaga i händelse av krig som jag smiter undan i från om jag gör det jag blir krigsplacerad att göra?
Citera
2023-06-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du är verkligen puckad lilltösen.

Vilket är mitt ansvar för sjuka, handikappade, äldre och svaga i händelse av krig som jag smiter undan i från om jag gör det jag blir krigsplacerad att göra?

Nej precis, du verkar inte känna något som helst ansvar med dessa grupper som sagt trots att du talade så mycket om dem och att de måste förvaras. Jag gör precis om du, gör det som min krigsplacering kräver, vilket i likhet med dig är att inte ens lyfta en ärtbössa mot ryssen.
Citera
2023-06-25, 11:39
Avstängd
Nej och ärligt talat tror jag inte att de förväntar sig det vid det här laget.
Kanske förklarar hysterin bland all kvinnor som är vänsterväljare. ”Vi har förråt vårat land och vårat folk”
Citera
2023-06-25, 11:40
Avstängd
Nej och ärligt talat tror jag inte att de förväntar sig det vid det här laget.
Kanske förklarar hysterin bland all kvinnor som är vänsterväljare. ”Vi har förråt vårat land och vårat folk”.

Det är inte ryssen som är folkets främsta förrädare här.
Citera
2023-06-25, 11:45
Avslutad
Citat:
Nej precis, du verkar inte känna något som helst ansvar med dessa grupper som sagt trots att du talade så mycket om dem och att de måste förvaras. Jag gör precis om du, gör det som min krigsplacering kräver, vilket i likhet med dig är att inte ens lyfta en ärtbössa mot ryssen.
Och vad är det min krigsplacering kräver som jag ska vägra att göra och vad ska jag göra istället?
Citera
2023-06-25, 12:33
Medlem
Citat:
Och vad är det min krigsplacering kräver som jag ska vägra att göra och vad ska jag göra istället?

Nej det är inget som krävs av någon, om man som du inte känner något ansvar för de gamla, sjuka och handikappade som du har lämnat för kan man skita i att de drabbas av ett krig. På samma sätt känner jag inför kvinnorna i Sverige, ni får klara er själva.
Citera
2023-06-25, 12:36
Avslutad
Citat:
Nej det är inget som krävs av någon, om man som du inte känner något ansvar för de gamla, sjuka och handikappade som du har lämnat för kan man skita i att de drabbas av ett krig. På samma sätt känner jag inför kvinnorna i Sverige, ni får klara er själva.
Så om jag blir krigsplacerad med att hjälpa gamla, sjuka och handikappade och jag därför gör som jag blivit tillsagd så smiter jag undan mitt ansvar för gamla, sjuka och handikappade genom att göra som jag blir tillsagd istället för att uppfylla mitt ansvar, som är…?
Citera
2023-06-25, 12:49
Medlem
Citat:
Så om jag blir krigsplacerad med att hjälpa gamla, sjuka och handikappade och jag därför gör som jag blivit tillsagd så smiter jag undan mitt ansvar för gamla, sjuka och handikappade genom att göra som jag blir tillsagd istället för att uppfylla mitt ansvar, som är…?

Krigsplacerad är inget man blir om krig utbryter utan det blir man efter fullgjord värnplikt. Du har inte gjort det och kommer därför inte kriga mot någon fiende.

Men som sagt, den som inte känner något ansvar för de svaga du har ömmat för kan skita i att göra det som krävs för att bli krigsplacerad.
Citera
2023-06-25, 13:29
Avslutad
Citat:
Krigsplacerad är inget man blir om krig utbryter utan det blir man efter fullgjord värnplikt. Du har inte gjort det och kommer därför inte kriga mot någon fiende.

Men som sagt, den som inte känner något ansvar för de svaga du har ömmat för kan skita i att göra det som krävs för att bli krigsplacerad.
Och du är ju fullständigt korkad lilltösen. Den största gruppen som har fått sina krigsplaceringar redan nu är undersköterskor.
Citera
2023-06-25, 14:41
Medlem
Citat:
Och du är ju fullständigt korkad lilltösen. Den största gruppen som har fått sina krigsplaceringar redan nu är undersköterskor.

Men du har ju ingen krigsplacering stumpan.
Citera
2023-06-25, 15:32
Avslutad
Citat:
Men du har ju ingen krigsplacering stumpan.
Nej för jag har inte fått någon än lilltösen.
Jag vet alltså inte än var jag ska tjänstgöra om det blir höjd beredskap.
Ändå vet du redan att jag smiter undan den tjänstgöring som jag kommer att åläggas, för att du är helt dum i huvudet.
Citera
2023-06-25, 15:59
Medlem
Citat:
Nej för jag har inte fått någon än lilltösen.
Jag vet alltså inte än var jag ska tjänstgöra om det blir höjd beredskap.
Ändå vet du redan att jag smiter undan den tjänstgöring som jag kommer att åläggas, för att du är helt dum i huvudet.

Det är ju precis det jag sagt, du kommer inte försvara landet, du är inte krigsplacerad. För det är inget du blir bara för att det blir ett krig.

Så mycket med ditt ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in