2023-06-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Med syrgas?
Men snälla…
Citera
2023-06-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Nä alltså det står i Wikipedian, var sen författaren till den har fått informationen ifrån vet jag inte
Alla uppgifter på Wiki styrks med källa, i det här fallet [60]. Klicka där och du tas till en artikel från CNN:
A Canadian P3 aircraft also located a white rectangular object in the water, according to that update, but another ship set to investigate was diverted to help research the acoustic feedback instead, according to that update.
https://edition.cnn.com/2023/06/20/us/titanic-shipwreck-vessel-missing-tuesday/index.html
Detta hände alltså igår, och den flytande vita rektangelformen verkade vara mindre intressant än de bankande ljuden.
Citera
2023-06-21, 19:16
Medlem
Stormpiskares avatar
Kan tänka mig att det vore otroligt läskigt att ligga på ytan, och inte kunna ta sig ut. Inte få kontakt. Eller har de någon möjlighet till kontakt på ytan? Det borde de ha.

Varför någon ger sig in i att dyka ner, har jag full förståelse för. Man måste våga klappa ormen. Men just en sådan tur hade jag undvikit.
Citera
2023-06-21, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NMT900
Tragisk ev, avslut av en resa som kunde planeras så mycket bättre, tänk tanken där ner
Allra värst måste det kännas för miljardären. All denna rikedom som inte kan hjälpa honom ett dugg just nu, han ska vandra samma väg som random hittekatt - ofrivillig syrebrist. Inför döden är vi alla jämlika.
Citera
2023-06-21, 19:17
Medlem
SodaFointains avatar
Om de hittar dem måste de göra det innan mörkret kommer dvs blir natt
Citera
2023-06-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenvikti
Bo rask sa till Aftonbladet att det var ett slag var 30 sekund, lite konstigt att slå en gång bara, Är det ingen på båten som kan morse?
Nåt automatiskt?
Citera
Medlem
Svartskäggs avatar
Kan de ha åkt in i Titanic och fastnat?
Då kan de inte stiga upp till ytan, men de kan knacka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenvikti
Bo rask sa till Aftonbladet att det var ett slag var 30 sekund, lite konstigt att slå en gång bara, Är det ingen på båten som kan morse?
Han sa på Nyhetsmorgon var 30:e minut.

På presskonferensen nyss sa de att de hörde ljud igår och imorse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Sedan vet man förstås inte vilka avtal de som fanns i farkosten har varit tvungna att skriva på innan resan startades. Det går förmodligen att avtala bort alla ev. framtida skadestånd när de väl satt sina fötter i farkosten och det oavsett hur skadorna har uppkommit och vilka konsekvenserna än blev. Fast inga avtal är kanske helt vattentäta?

Håller med dig om detta. Men arrangören kan ha utlovat stor säkerhet vid resorna och det måste utredas vad som brustit.

Det verkar KAOS direkt när kontakten bröts. Som jag uppfattade detta nonchalerade man händelsen och trodde att avbrottet var tillfälligt.
Citera
Medlem
Om jag förstår det rätt, så kunde farkosten inte gå på reserv-el vid strömavbrott för att signalera hjälp med någon form av radio/kommunikation utrustning
Citera
2023-06-21, 19:19
Medlem
vodericks avatar
Som dom sa i en 007 film!
"The funeral was at sea".....

Iofs vill dom se Titanic vraket.
Nu kommer dom för alltid ligga nära....
Citera
2023-06-21, 19:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Den som svarade på frågan på PK om dom var optimistisk gav ett tveksamt svar, vi måste.
I övrigt en hönsgård där 20 ställer frågor samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in