2023-06-20, 17:14
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
Men det är inga logiska anledningar du vill förstöra för andra för att det är bättre för hälsan?

Vad menar du med att det inte är logiskt? Det är väl visst logiskt att hata på elscooterförare för att de är så jävla slöa och dumma? Eftersom de är det.
Citera
2023-06-20, 17:24
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Isf ska vuxna sluta använda cykel. De ser också ut som fåntrattar, speciellt alla kaffelatte pappor med äckligt fula hjälmar på huvudet. Kvinnor ser också jävligt löjliga ut….

Ska du va cool som vuxen, ja glid omkring i en Ferrari Porsche, BMW och Mercedes funkar också …
Ferrari är för bögar. Cykel är ett över 100 år gammalt färdmedel för vuxna, men visst det finns en del lycramän och miljöpartister som ser töntiga ut, men de ser åtminstone inte ut som Henrik Arnstad, vilket du gör på en elkamel.
Citera
2023-06-20, 18:05
Medlem
Citat:
det du syftar på är hyrscooters vilket är där det mesta av hatet kommer från det jag syftar på är privata egna scooters där förare är mer ansvarsfulla eftersom det är deras egendom.

Det är som att jämföra en taxi och en bil 2 helt olika saker.

Jag tycker den jämförelsen haltar något. Taxichauffören äger ändå bilen, samt har denne genomgått utbildning i trafikvett och har ett körkort. Något som inte random idiot kan klara av (detta är dock diskutabelt).
Senast redigerad av Vargtickare 2023-06-20 kl. 18:08.
Citera
2023-06-20, 18:34
Medlem
Citat:
Men det är inga logiska anledningar du vill förstöra för andra för att det är bättre för hälsan? Varför har du inte velat ha vilar förbjudna också ?

sen nämner du problem med just hyrscooters och jag pratar om privatägda inte hyr

Jag köpte inte en för miljön jag kan köra runt hela min stad kostnadsfritt jag kan åka och ta båten till en skärgård och fortsätta köra där det är frihet

Bilar mopeder har krav på försäkring så varför skall elskotrar vara undantagna? Vad är annorlunda med att köra elskoter jämfört med andra motordrivna fordon, redskap som gör att några regler inte behövs och att de skall undantas för att vara försäkrade?
Vad ger din elskoter för större möjligheter att billigt förflytta dig i ditt närområde jämfört med en tramp eller sparkcykel?
Att jämförs dessa med en bil blir lite skevt, hur långt kan du komma med din skoter om du vill ha med dig lite packning en veckohandling etc. och vad är vinsten med att ts skotern till gymmet för att ställa sig på löpbandet?
Citera
2023-06-20, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Bilar mopeder har krav på försäkring så varför skall elskotrar vara undantagna? Vad är annorlunda med att köra elskoter jämfört med andra motordrivna fordon, redskap som gör att några regler inte behövs och att de skall undantas för att vara försäkrade?
Vad ger din elskoter för större möjligheter att billigt förflytta dig i ditt närområde jämfört med en tramp eller sparkcykel?
Att jämförs dessa med en bil blir lite skevt, hur långt kan du komma med din skoter om du vill ha med dig lite packning en veckohandling etc. och vad är vinsten med att ts skotern till gymmet för att ställa sig på löpbandet?

en cykel är inget jag spontant kan ta ut 50 km en skoter ger möjligheten att kunna ta sig varsomhelst snabbt och enkelt

det är väldigt mycket biased hat på dem eftersom de flesta vet inte hur det är att äga en dom tittar bara och tänker detta är för nytt det skrämmer mig.

testa att äga en själv och hata sen
Citera
2023-06-20, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ferrari är för bögar. Cykel är ett över 100 år gammalt färdmedel för vuxna, men visst det finns en del lycramän och miljöpartister som ser töntiga ut, men de ser åtminstone inte ut som Henrik Arnstad, vilket du gör på en elkamel.
jag har tillräckligt med självförtroende för att inte vara rädd för hur saker får mig att se ut jag tog min till jubileums festivalen för Göteborg jag fick väldigt mycket uppmärksamhet och frågor om hur långt den går, såg någon skjutsa runt sin bäbis i vagn på hyperscooter, polisen log till mig tex

Ni hade inte hatat lika mycket om ni förstod vad ni hatade och lärde er lite än att vara generalisera från någon idiot på hyrscooter

sen är dem man köper bra mycket roligare att köra än hyr testa köra en ninebot gt2 du kommer aldrig vilja sätta dig i trafiken igen en sån är som en gratis åkattraktion
Citera
2023-06-20, 21:37
Medlem
Citat:
en cykel är inget jag spontant kan ta ut 50 km en skoter ger möjligheten att kunna ta sig varsomhelst snabbt och enkelt

det är väldigt mycket biased hat på dem eftersom de flesta vet inte hur det är att äga en dom tittar bara och tänker detta är för nytt det skrämmer mig.

Jag hatar inte fordonet som sådant, men jag tycker inte om att dessa fordon får härja fritt utan att hanteras.
Övriga motorfordon kräver körkort försäkring etc. samt gör nytta.
Du själv klagar högljutt när du förväntas stå för de olyckor du orsakar och att du tvingas följa svensk lagstiftning etc.
Att cykla 50 km är väl rätt normalt? Men då skall man färdas lagligt och inte som dig själv framför ett oregistrerat motorfordon på trottoarer gångbanor etc. om man måste väja för dessa konstant på cykelvägen till jobbet vet i te hur många ma har fått tvärnitar när en sådan kör rakt ut i vägen nedsläckt när det är mörkt etc.

Att du ondgör dig över att du i framtiden behöver följa gällande trafikregler gör inte att du får mer medkänsla av oss som måste stå ut med dessa i dag ofta olagliga fordon I trafiken.
Citera
2023-06-20, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Vad menar du med att det inte är logiskt? Det är väl visst logiskt att hata på elscooterförare för att de är så jävla slöa och dumma? Eftersom de är det.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag hatar inte fordonet som sådant, men jag tycker inte om att dessa fordon får härja fritt utan att hanteras.
Övriga motorfordon kräver körkort försäkring etc. samt gör nytta.
Du själv klagar högljutt när du förväntas stå för de olyckor du orsakar och att du tvingas följa svensk lagstiftning etc.
Att cykla 50 km är väl rätt normalt? Men då skall man färdas lagligt och inte som dig själv framför ett oregistrerat motorfordon på trottoarer gångbanor etc. om man måste väja för dessa konstant på cykelvägen till jobbet vet i te hur många ma har fått tvärnitar när en sådan kör rakt ut i vägen nedsläckt när det är mörkt etc.

Att du ondgör dig över att du i framtiden behöver följa gällande trafikregler gör inte att du får mer medkänsla av oss som måste stå ut med dessa i dag ofta olagliga fordon I trafiken.

vem har sagt att jag inte följer trafikregler jag slutade med gångbanor när det blev olagligt jag har inte haft några som helst problem med att följa trafikregler och sunt förnuft jag brukar tillochmed vänta så länge när det är rätt att förare blir irriterade och viftar med handen att jag kan köra även om det är rött, jag kör heller aldrig i trafik använder alltid cykelbanor jag har aldrig funderat på att köra ut i trafik.

Jag följer lagarna mer än dom flesta gör jag har kört i över 3 år aldrig varit i en olycka

Men ja jag ondgör över detta eftersom trafikförsäkring kommer förstöra möjligheten att äga en plötsligt blir det inte billigare än buss eller att köra bil det är synd att många jag skadeglädje över det när inte alla är likadana det finns en anledning att jag inte haft en olycka i dem snart 5 åren jag kört,

sen kör jag inte olagligt i trafiken det enda problemet är att den jag kör är lite för stark i motor men det är en så dum regel att inte många bryr sig, en starkare motor gör inte det lättare för olyckor tvärt om eftersom den går igenom skador i vägen bättre och undviker fall där 250 watt slänger av dig direkt i en vägskada, annat positivt är att motorbromsen är starkare jag kör en ninebot g30d denna är strypt till 20 kmh och bromsar så fort med hjälp av en enkel liten throttle på andra sidan det är betydligt mycket säkrare än handbroms.
Senast redigerad av zzcool 2023-06-20 kl. 22:00.
Citera
2023-06-20, 21:59
Medlem
Jag hatar inte elsparkcyklar. Men däremot hatar jag många av de som använder elsparkcyklar. Oavsett ålder verkar ingen ha körkort för bil och har därmed inte en susniing om trafikregler och att anpassa sig i trafiken.
Senast redigerad av Bebbanburg 2023-06-20 kl. 22:00. Anledning: Rätta stavning
Citera
2023-06-20, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag hatar inte elsparkcyklar. Men däremot hatar jag många av de som använder elsparkcyklar. Oavsett ålder verkar ingen ha körkort för bil och har därmed inte en susniing om trafikregler och att anpassa sig i trafiken.

Jag håller med om att vissa inte har vett men det är hyrscooters jag ser typ 3 varje dag där någon kör 2 på en men då är det en hyrscooter

själv vill jag ha en ninebot gt2 denna är kapabel att gå i 70 kmh men det betyder inte att jag vill köra i den hastigheten jag skulle självmant strypa hastigheten om jag hade en en dröm för mig är att jsg helt enkelt får fortsätta köra lika säkert som jag gjort i snart 5 år.

Jag tycker vissa ska få kunna köra om dom bevisat att dom kan ibland fungerar inte regler alls och det straffar bara oskyldiga

ett förslag jag har är ett steg system där man får köra 250 watt och om man klarat sig typ 1000 km så skickar man in ansökan att bli uppgraderad till högre hastigheter och obegränsad effekt tillgång detta utan kostnad då bevisar man att man har ansvar utan att det ska vara extra besvär, personligen tycker jag laglig hastighet på cykelbanor ska vara 30 40 om man visat att man kan hantera det det finns väldigt lite anledning att en cykel ska kunna gå 40 när en scooter är betydligt säkrare i den hastigheten.

Jag har runt 2000 km på min scooter nu jag har aldrig varit i en olycka aldrig blivit stoppad av polis alla är inte galna när dom kör
Senast redigerad av zzcool 2023-06-20 kl. 22:14.
Citera
2023-06-21, 06:15
Medlem
Citat:

Är inte att man är rädd för att testa nytt men du skulle kanske testa o motionera. Gillar inte lata människor. Finns cykel..inga problem att ta cyklen 50km eller mer men man måste ju röra på sig o där är väl ditt problem
Citera
2023-06-21, 06:53
Medlem
Citat:
vem har sagt att jag inte följer trafikregler jag slutade med gångbanor när det blev olagligt jag har inte haft några som helst problem med att följa trafikregler och sunt förnuft jag brukar tillochmed vänta så länge när det är rätt att förare blir irriterade och viftar med handen att jag kan köra även om det är rött, jag kör heller aldrig i trafik använder alltid cykelbanor jag har aldrig funderat på att köra ut i trafik.

Jag följer lagarna mer än dom flesta gör jag har kört i över 3 år aldrig varit i en olycka

Men ja jag ondgör över detta eftersom trafikförsäkring kommer förstöra möjligheten att äga en plötsligt blir det inte billigare än buss eller att köra bil det är synd att många jag skadeglädje över det när inte alla är likadana det finns en anledning att jag inte haft en olycka i dem snart 5 åren jag kört,

sen kör jag inte olagligt i trafiken det enda problemet är att den jag kör är lite för stark i motor men det är en så dum regel att inte många bryr sig, en starkare motor gör inte det lättare för olyckor tvärt om eftersom den går igenom skador i vägen bättre och undviker fall där 250 watt slänger av dig direkt i en vägskada, annat positivt är att motorbromsen är starkare jag kör en ninebot g30d denna är strypt till 20 kmh och bromsar så fort med hjälp av en enkel liten throttle på andra sidan det är betydligt mycket säkrare än handbroms.

Du kör ett olagligt fordon som är oförsäkrat, att du inte haft en olycka på 3 år är det därför du tycker att det är OK att vi andra skall stå för kostnaderna vid en skada?
Själv har jag kört bil i snart 40år och har inte belastat min försäkring än enda gång, skall jag slippa då?
Givetvis kan jag acceptera ett fordon som är lagligt framförs enligt regelverket och står för sina kostnader
Vilket i generella drag ditt fordonsgas inte gör.
Men fortsätt att gråta för att man börjar hantera dessa fordon eller i ditt fall leksak som de börs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in