Citat:
Ursprungligen postat av
HemligaBrev
Vad menar du med att det inte är logiskt? Det är väl visst logiskt att hata på elscooterförare för att de är så jävla slöa och dumma? Eftersom de är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Jag hatar inte fordonet som sådant, men jag tycker inte om att dessa fordon får härja fritt utan att hanteras.
Övriga motorfordon kräver körkort försäkring etc. samt gör nytta.
Du själv klagar högljutt när du förväntas stå för de olyckor du orsakar och att du tvingas följa svensk lagstiftning etc.
Att cykla 50 km är väl rätt normalt? Men då skall man färdas lagligt och inte som dig själv framför ett oregistrerat motorfordon på trottoarer gångbanor etc. om man måste väja för dessa konstant på cykelvägen till jobbet vet i te hur många ma har fått tvärnitar när en sådan kör rakt ut i vägen nedsläckt när det är mörkt etc.
Att du ondgör dig över att du i framtiden behöver följa gällande trafikregler gör inte att du får mer medkänsla av oss som måste stå ut med dessa i dag ofta olagliga fordon I trafiken.
vem har sagt att jag inte följer trafikregler jag slutade med gångbanor när det blev olagligt jag har inte haft några som helst problem med att följa trafikregler och sunt förnuft jag brukar tillochmed vänta så länge när det är rätt att förare blir irriterade och viftar med handen att jag kan köra även om det är rött, jag kör heller aldrig i trafik använder alltid cykelbanor jag har aldrig funderat på att köra ut i trafik.
Jag följer lagarna mer än dom flesta gör jag har kört i över 3 år aldrig varit i en olycka
Men ja jag ondgör över detta eftersom trafikförsäkring kommer förstöra möjligheten att äga en plötsligt blir det inte billigare än buss eller att köra bil det är synd att många jag skadeglädje över det när inte alla är likadana det finns en anledning att jag inte haft en olycka i dem snart 5 åren jag kört,
sen kör jag inte olagligt i trafiken det enda problemet är att den jag kör är lite för stark i motor men det är en så dum regel att inte många bryr sig, en starkare motor gör inte det lättare för olyckor tvärt om eftersom den går igenom skador i vägen bättre och undviker fall där 250 watt slänger av dig direkt i en vägskada, annat positivt är att motorbromsen är starkare jag kör en ninebot g30d denna är strypt till 20 kmh och bromsar så fort med hjälp av en enkel liten throttle på andra sidan det är betydligt mycket säkrare än handbroms.