2023-06-20, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Hur är det ens fysiskt möjligt att skriva så här utan att dina händer hoppar av armarna och springer iväg i protest? Skäms du inte?

aldrig förstått varför alla här är så aggressiva det är inte ofta man får trevliga svar
Citera
2023-06-20, 15:46
Medlem
För att de står i vägen överallt på cykelbanor och gångbanor. Förstår inte hur efterblivna människor är med att parkera sina elscoters precis där dom känner för det.
Citera
2023-06-20, 15:48
Medlem
Konfucius2s avatar
Superbra med el-scooter för oss vuxna. Inför 15 årsgräns istället.

Tyvärr, ser jag föräldrar som låter sin små kids åka omkring på dessa utan hjälm i hög fart.
Citera
2023-06-20, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
För att de står i vägen överallt på cykelbanor och gångbanor. Förstår inte hur efterblivna människor är med att parkera sina elscoters precis där dom känner för det.

det du syftar på är hyrscooters vilket är där det mesta av hatet kommer från det jag syftar på är privata egna scooters där förare är mer ansvarsfulla eftersom det är deras egendom.

Det är som att jämföra en taxi och en bil 2 helt olika saker.
Citera
2023-06-20, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Superbra med el-scooter för oss vuxna. Inför 15 årsgräns istället.

Tyvärr, ser jag föräldrar som låter sin små kids åka omkring på dessa utan hjälm i hög fart.

åldersgräns är jag helt med på eftersom det krävs erfarenhet att köra en
Citera
2023-06-20, 15:55
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om du är 14 år förstår jag dig, men som vuxen ser du ju bara ut som en jävla fåntratt på en sån där.

Isf ska vuxna sluta använda cykel. De ser också ut som fåntrattar, speciellt alla kaffelatte pappor med äckligt fula hjälmar på huvudet. Kvinnor ser också jävligt löjliga ut….

Ska du va cool som vuxen, ja glid omkring i en Ferrari Porsche, BMW och Mercedes funkar också …
Citera
2023-06-20, 15:58
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Övriga fordon
/Moderator
Citera
2023-06-20, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Isf ska vuxna sluta använda cykel. De ser också ut som fåntrattar, speciellt alla kaffelatte pappor med äckligt fula hjälmar på huvudet. Kvinnor ser också jävligt löjliga ut….

Ska du va cool som vuxen, ja glid omkring i en Ferrari Porsche, BMW och Mercedes funkar också …

av någon anledning så får jag kvinnors uppmärksamhet mer på scooter än utan många gillar också att fråga hur långt den går och många blir förvånade när jag säger 65 km eftersom dom är inte beredda, finns scooters som ninebot gt2 som ger dig lika mycket uppmärksamhet som en Lamborghini där många tittar och frågar om den pågrund av utseendet den ser i princip ut som en motorcykel otroligt snygg är den.
Citera
2023-06-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
jag gissar att ni flesta hatar dem men varför? jag har kört en i över 3 år aldrig varit i en olycka varför vill så många straffa oss som är ansvarsfulla.

Jag kör på vad som tekniskt sätt är en olaglig scooter jag har aldrig haft ett problem och nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda lagliga scooters med motorer starka nog för barn och en kostnad på 300 kr i månaden plötsligt så är det inte så billigt längre

Jag gjorde en tråd för 2 år sedan här där jag sa att friheten med scooters snart kommer ta slut och om denna lagen blir verklig så hade jag rätt

Jag vet att många inte bryr sig och många här vill säkert att dem ska bli olagliga helt men tror ni verkligen att alla kör som galningar och orsakar olyckor det handlar mest om hyrdcooters som förstörde ryktet för dessa fordon

det kommer göra ont för mig när jag inte kan ha en längre för det är en frihet jag inte kunnat beskriva att kunna ta mig till olika platser gratis utan planering

Jag retar mig på mycket saker med just elskotrarna: Mest att de tar upp mycket plats och är ivägen lite varstans när man är på stan.
Sen att det framförs som ett miljövänligt alternativ, att gå eller vanlig tramp eller spark cykel är mer miljövänligt och är väl vad det ersätter.
Allra fånigast är när man ser nån parkerar sin elskoter framför gymet och går in och ställer sig på löpbandet.
Helt rätt om man inför krav och försäkringar på den typ av fordon, skulle förbättra hälsan om fler gick eller cycklade som vanligt, och mycket bättre för miljön.
Citera
2023-06-20, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag retar mig på mycket saker med just elskotrarna: Mest att de tar upp mycket plats och är ivägen lite varstans när man är på stan.
Sen att det framförs som ett miljövänligt alternativ, att gå eller vanlig tramp eller spark cykel är mer miljövänligt och är väl vad det ersätter.
Allra fånigast är när man ser nån parkerar sin elskoter framför gymet och går in och ställer sig på löpbandet.
Helt rätt om man inför krav och försäkringar på den typ av fordon, skulle förbättra hälsan om fler gick eller cycklade som vanligt, och mycket bättre för miljön.

Men det är inga logiska anledningar du vill förstöra för andra för att det är bättre för hälsan? Varför har du inte velat ha vilar förbjudna också ?

sen nämner du problem med just hyrscooters och jag pratar om privatägda inte hyr

Jag köpte inte en för miljön jag kan köra runt hela min stad kostnadsfritt jag kan åka och ta båten till en skärgård och fortsätta köra där det är frihet
Citera
2023-06-20, 16:50
Medlem
Dom är fett överskattade. Var ska man stoppa dem när man anlänt till sin destination, i rumpan kanske? Så jävla onödigt fordon. Ställer man den utanför, kommer någon monkey och gör sin monkeybuisness och kapar en tråd med en tång.

Och ja, det STAVAS buisness och har alltid gjort.
Citera
2023-06-20, 17:12
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
jag gissar att ni flesta hatar dem men varför? jag har kört en i över 3 år aldrig varit i en olycka varför vill så många straffa oss som är ansvarsfulla.

Jag kör på vad som tekniskt sätt är en olaglig scooter jag har aldrig haft ett problem och nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda lagliga scooters med motorer starka nog för barn och en kostnad på 300 kr i månaden plötsligt så är det inte så billigt längre

Jag gjorde en tråd för 2 år sedan här där jag sa att friheten med scooters snart kommer ta slut och om denna lagen blir verklig så hade jag rätt

Jag vet att många inte bryr sig och många här vill säkert att dem ska bli olagliga helt men tror ni verkligen att alla kör som galningar och orsakar olyckor det handlar mest om hyrdcooters som förstörde ryktet för dessa fordon

det kommer göra ont för mig när jag inte kan ha en längre för det är en frihet jag inte kunnat beskriva att kunna ta mig till olika platser gratis utan planering

Jag föraktar folk på elscooters därför att de är så jävla slöa att de inte orkar cykla. Liksom, stå på en bräda och passivt transporteras ända fram till dörren? Som ett miffo. Till och med elcykel ger ju lite motion, så då kom folk på att med elscooter så behöver man inte röra sig överhuvudtaget...

Sen hjälper det inte direkt att folk kör som galningar på elscooter, kör utan hjälm eller skjutsar varann. på dem. Vad är det med elscooterförare som gör att de tror att de inte kommer landa på ansiktet om de krockar/faller/fastnar med framhjulet i ett gupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in