2023-06-19, 20:59
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Det där var ganska rått klipp. Bra att Ukrainarna fick klippt så pass många ryssar så det blev lite färre av dom i världen.
Lägg märke till alla hålen i väggarna, det är utgrävt för att snabbt kunna ta skydd från bla drönarattacker.
Ja det är sannerligen ett rått klipp, ryssen på slutet som smög fram och hann precis se ukrainaren innan han blev skjuten var rätt hemskt.
Striderna är så jävla nära, dom kan nästan ta i hand i skyttegravarna.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-06-19 kl. 21:03.
Citera
2023-06-19, 21:02
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vad jag kan se strider dom hårdnackat i ditt klipp, förstår inte riktigt vad du mennar? Jag ser en massa ryssar som skjuts?
Det betyder alltså inte nödvändigtvis samma sak som att man strider bra.

Alternativet är ju att gå samma möte till ödes men från spärrtrupper i bakre linjer.
Citera
2023-06-19, 21:03
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Hur många 100% av HIMARS har man slagit ut den här gången? Finns det ens ryssar som tror på ryska siffror?

Det bästa är ju förra året när fyllots polare la ut klipp när ryzzar slog ut Himsrs på tredje våningen i ett höghus

Står du fortfarande bakom den videon Akademikerfyllot
Din 🤡🤡
Citera
2023-06-19, 21:04
Medlem
”Ryssarna har inlett en motoffensiv i områdena kring orterna Lyman och Kupjansk i nordöstra Ukraina, uppger Ukrainas vice försvarsminister Hanna Majlar på Telegram.

Målet är enligt henne att beröva ukrainarna initiativet i regionen. Intensiv artilleribeskjutning och mycket hårda strider uppges pågå.

"Situationen i öst är svår just nu", skriver ministern som också skriver att ryssarna går till anfall i mycket stora antal.”

Från SVT.
Det låter ju inte så bra för Ukraina
Citera
2023-06-19, 21:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
”Ryssarna har inlett en motoffensiv i områdena kring orterna Lyman och Kupjansk i nordöstra Ukraina, uppger Ukrainas vice försvarsminister Hanna Majlar på Telegram.

Målet är enligt henne att beröva ukrainarna initiativet i regionen. Intensiv artilleribeskjutning och mycket hårda strider uppges pågå.

"Situationen i öst är svår just nu", skriver ministern som också skriver att ryssarna går till anfall i mycket stora antal.”

Från SVT.
Varför inte? Ryssarna har ju haft "offensiver" i 1.5 år utan att lyckas
Citera
2023-06-19, 21:08
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Alternativet är ju att gå samma möte till ödes men från spärrtrupper i bakre linjer.
Om man retirerar för att slåss en annan dag ja.
Kapitulerar man på plats kommer inga tjetjenska dödspatruller åt dig.
Citera
2023-06-19, 21:10
Medlem
Oj!! En ny køttkvarn i Lyman alltså. Antar att Ukraina med sina underættelsetjenster hade koll på detta?
Citera
2023-06-19, 21:12
Avslutad
Citat:

Från SVT.

Är väl precis vad Ukraina var ute efter? Att pinpointa truppansamlingar och artilleri och slå ut dem. Ryssen är så jävla gammaldags i sin doktrin.
Citera
2023-06-19, 21:15
Medlem
Ær det massanfall med dragna vapen øver slætten eller. Måste va kul att ha en rejæl kulspruta nu o meja ner smutsryssen. Blir spænnande att se vad utfallet blir av detta. Ryssen kan væl mycket væl ta några kilometer. Mååånga døda.
Citera
2023-06-19, 21:20
Medlem
Jack.Elams avatar
Apropå den radiostyrda stridsvagnen som flög i luften nyligen. Dels så tror jag det finns en ny vinkel på videon från den explosionen, jag har inte sett den tidigare i alla fall. Men man får lite överblick i all fall.

https://twitter.com/MarkHertling/status/1670848665601097729
Citat:
A video of @benweideman
then me discussing the Russian T55 packed with explosives. Pack a tank with explosives, have a volunteer drive it, then jump off after pointing it toward the enemy. What a stupid way to conduct armored operations by the Russians. https://vid.puffyan.us/watch?v=nGe0j3

Så vad tror jag då? Ja det är väl ett innovativt sätt att använda pansar på. Har dom problem med att iordningställa gamla stridsvagnar ur lager, uppdatera optiken, pipa och få allt annat i ordning efter att dom stått och rostat gud vet hur länge.. ..Tja, man sparar nog tid om man bara behöver bekymra sig över drivlinan och tanka upp den. Här kamrater så tror jag Ryssarna har en ny strategi..

Men även vinkeln som vagnen närmar sig trädlinjen, dom har siktat in sig på mitten. Jag kan tänka mig att det är 15? Ukrainare i trädlinjen som hindrar Ryssarna där. Brist på lämplig ammunition, brist på motivation men framförallt så kan jag tänka mig att någon på Ryssarnas sida blev väldigt frustrerad till slut och skickade fram den där...

Avslutar med det här citatet från ovanstående länk.
Citat:
Well, but if you're given a T-55 and ordered to use it ... I might also have gone for this option
Citera
2023-06-19, 21:38
Medlem
Citat:

Från SVT.

Som sagt. Ryssland har inte tagit så stora förluster som media skriver.
Citera
2023-06-19, 21:42
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Som sagt. Ryssland har inte tagit så stora förluster som media skriver.
Säger vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in