2023-06-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Det låg en eller två sparkcyklar en bit ifrån honom kan man se i filmen som någon lagt ut, rent krasst så behöver det ju nödvändigtvis inte vara deras cyklar utan någon annans som lämnade dem där i chock när de kom farande och såg vad som hänt. Tror ju inte riktigt själv på det men det skulle kunna vara så.

Det finns ju ett annat alternativ också till det du staplat upp - de skulle hem till kompisen först som kanske bor i närheten och lämna cyklarna samt göra sig i ordning och sedan gå till tunnelbanan därifrån, och att kusinen inte visste detta därav att denne sa att de skulle till tunnelbanan.

Enligt pappan som jag pratat med personligen idag så stod Elias vid tunnelbanan med några vänner och pratade och hade sin elsparkcykel med sig, han stod med ryggen mot skytten.

Pappan sa att de hade ätit tsms och Elias skulle hem till mamman i Farsta för att duscha. Kanske han passerade tunnelbanan på väg dit och träffade på vänner där och stannade för att prata.

Det är mina egna spekulationer, ville inte pumpa pappan på ingående detaljer om färdriktning osv, det jag fick veta var saker han självmant spontant berättade.
Citera
2023-06-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Enligt pappan som jag pratat med personligen idag så stod Elias vid tunnelbanan med några vänner och pratade och hade sin elsparkcykel med sig, han stod med ryggen mot skytten.

Förstår att du inte frågade om detaljer, men kan det vara så att det var någon av vännerna som var den egentliga måltavlan?

Tidigare talades det ju om en (1) vän A. Men om det nu visar sig att Elias träffade fler vänner precis innan skotten, så blir det ju intressant att veta vilka det var och vilken bakgrund de har.
Senast redigerad av retina 2023-06-16 kl. 21:35.
Citera
2023-06-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Egentligen vet vi ju inte om han konsumerade heller, han kanske bara höll i flaskan som tillhörde fotografen så att denne kunde ta bilden.
Ja jag vet det är högst troligt att det är hans egna men eftersom man bör vrida och vända allt innan man vet sanningen så kan det vara bra att tänka i lite olika banor.

Det är ju ovanligt tyst om den andra killen, vilket gör att jag börjar tveka en aning på kriminalitet spåret, folk här på FB brukar vara bra på att snoka upp sådana.

Asså
En person har blivit skjuten, avrättad, i ett dåd som är långt utöver det vanliga.
Är det då troligt att det var typ stans bäste majblomsförsäljare, eller nån som faktiskt var i riskzonen för liknande dåd?
Om det dessutom finns ett antal signaler som pekar i riktning riskzon, så borde det förstärka signalerna.
Vi har inte bra en indice, inte ens bara två, vi har åtminstone ett dussin.

Att tänka i olika banor är alltid klokt. Men att klamra fast vid halmstrån är meningslöst.

Säger det igen. Killen var säkert inte grovt kriminell. Men tillräckligt för att för att bli target i ett meningslöst dåd. Tragiskt.
Citera
2023-06-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Självklart

Här är förundersökningsprotokoll / FUP / förundersökning för övergrepp i rättssak mm.

Länk till FUP :

https://gofile.io/d/hLlpKI
King som vanligt!
Citera
2023-06-16, 23:10
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=0fWdHqgyH_c

Polisen om skjutningarna.
Citera
2023-06-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Asså
En person har blivit skjuten, avrättad, i ett dåd som är långt utöver det vanliga.
Är det då troligt att det var typ stans bäste majblomsförsäljare, eller nån som faktiskt var i riskzonen för liknande dåd?
Om det dessutom finns ett antal signaler som pekar i riktning riskzon, så borde det förstärka signalerna.
Vi har inte bra en indice, inte ens bara två, vi har åtminstone ett dussin.

Att tänka i olika banor är alltid klokt. Men att klamra fast vid halmstrån är meningslöst.

Säger det igen. Killen var säkert inte grovt kriminell. Men tillräckligt för att för att bli target i ett meningslöst dåd. Tragiskt.

Halmstrån är just vad du klamrar dig fast vid som med när du inte ens vet om han var målet eller inte, i inläggen ovanför dig kom det dessutom fram nya uppgifter som gör att man inte med 100% säkerhet kan säga just han skulle avrättas.
Dessutom borde det vid det här laget kommit fram att han var en vilde och ett svin som borde ha avrättats tidigare.
Citera
2023-06-16, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
23 ST har länge styrt Farsta
https://www.krimfup.se/articles/gangen-i-stockholm-23st

Kan de vara de som är BO / GM ?
Det ingår ju en 30 tals personer i nätverket
Var bo "medlem" i 23ST ?
Citera
2023-06-16, 23:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är så jag tänker också. En bild säger ingenting. Och att ingen lyckats hitta något på dessa killar mer än nåt ”som någons dotter har hört” säger mig att de inte är gängkriminella. Precis som du säger, är det några som kan snoka upp det så är det folket på Flashback.
Din logik fallerar hårt.
Citera
2023-06-17, 00:02
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 016E-tuna
Förstår inte varför man tar en så pass gammal bild… vad döljs?

Antagligen ingen konspiratorisk tanke bakom. Med stor sannolikhet tycker familjen det är en fin bild.
Citera
2023-06-17, 00:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Jag var i Farsta helgen innan skjutningen, fredag eftermiddag/kväll.

Jag reagerade på att det bredvid Pressbyrån vid T, på lilla platsen med bord och stolar, plötsligt vart helt fullt av ungdomar, 13-16 år kanhända.

Jag fick en känsla av att det hade varit lätt att få tag på droger där, om man velat.

Är det där det säljs? Var det in i en förmodad försäljar-hop som gärningsmännen sköt för att störa vad man trodde var konkurrerande försäljning?

Om E, som det nu skrivs inlägg om, stod och pratade med kompisar, nära den här platsen, så blir det liksom närapå rimligt, iaf ur gärningsmännens synvinkel:
De kommer till Farsta för att rensa på en känd becknarplats, och ser ett, som det ser ut, typiskt litet gäng precis bredvid där, och så skjuter de. Det är alltså att röja platsen som är i fokus.

Iofs såg jag ett annat ställe, vid några bänkar strax bredvid stora parkeringen bakom kyrkan, där det verkligen såg ut att pågå försäljning.

Hur eller hur så blir jag inte förvånad för fem öre om det till sist ändå visar sej att det är den himla r*ven som lagt ut en order!
Citera
2023-06-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Förstår att du inte frågade om detaljer, men kan det vara så att det var någon av vännerna som var den egentliga måltavlan?

Tidigare talades det ju om en (1) vän A. Men om det nu visar sig att Elias träffade fler vänner precis innan skotten, så blir det ju intressant att veta vilka det var och vilken bakgrund de har.

Pappan sa att alla vänner försvann direkt när de började skjuta, jag tolkade det som att han stod och pratade med flera personer vid tunnelbanan och hade ryggen mot Munkforsplan där GM kom m bilen. Antagligen hann de andra ducka eller liknande men inte E, pappan hade en svag teori om att han var lättast att träffa för han var lång och kanske även för han skymde de andra lite om han stod framför de.

Tror E skulle åka hem o duscha efter lunch m pappa o lillebror o sen skulle han till tivolit m vänner så han kanske slumpmässigt träffade på vänner när han var på väg hem och stannade till för att prata o hälsa.
Tror inte varken han eller A var måltavla inte heller 43-åringen. Det är för mkt slumpmässiga händelser som placerar de alla på platsen precis där och då.
Citera
2023-06-17, 00:57
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81
Var bo "medlem" i 23ST ?
Alla som bor i Farsta kan ses som "anslutna" i 23ST och riskerar att bli skjutna, det kan ha räckt med att Elias var där, dom visste nog inte ens vem han var, dom toksprejade och han sköts i ryggen. Man måste inte se "gangsteraktiga" ut, toksprejnigar är från ett område rakt in i ett annat.
Framöver så kommer man undvika bo mellan Farsta och närliggade områden, och som sagt skaffa bättre dörrar, alarm och lås och hålla ihop.
Det blir fler sprejningar, sprängningar, knivningar, våldtäkter och rån och en massa andra idiotbrott. Om 10 år är husen mellan områdena söndersprejade och tomma.
När skjutningarna blir ännu vanligare så kommer idioterna vara förberedda och skydda sina områden och då kan det bli regelrätta gatustrider, vilket som sagt redan hänt fast polisen och media tiger.
Man kommer tokspreja ungefär en gång i veckan för att varna så att fienden håller sig på sin sida.
Senast redigerad av becko 2023-06-17 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in