• 1
  • 2
2023-06-16, 19:29
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Jonas Lindberg, oppositionsregionråd i Stockholm för Vänsterpartiet, stal Calvin Klein-kalsonger från Åhléns på första maj.

Därefter dömdes han att betala 15 000 kr i dagsböter.

– Det var helt idiotiskt gjort, säger Jonas Lindberg.
Citat:
På första maj 2017, efter att ha gått i förstamaj-tåget, åkte han fast när han stal två par Calvin Klein-kalsonger och flera par shorts från Åhléns i Stockholm city.

Det sammanlagda värdet för varororna uppgick till 3055 kronor. Jonas Lindberg godtog ett strafföreläggande, vilket innebar att han fick villkorlig dom med dagsböter på sammanlagt 15 200 kronor.
https://web.archive.org/web/20230616...-maj-idiotiskt

(Artikeln publicerades idag, stölden skedde 2017)

Någon som vet mer?
Senast redigerad av Greenspam 2023-06-16 kl. 19:32.
Citera
2023-06-16, 19:30
Medlem
Sagodjurs avatar
Vet inte varför det här dyker upp nu, det skedde ju 2017 fattar jag det som

Är det nån som ringt expressen och skvallrat eller
Citera
2023-06-16, 19:33
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam

Någon som vet mer?
Vad mer vill du veta?
Citera
2023-06-16, 19:38
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:

Någon som vet mer?
Kul att han stal dem på första maj. Var det för att fira? Eller var det en rent politisk revolutionär handling, dagen till ära?

Eller är han bara en tjuv som var extra oförsiktig just den dagen?

"Jag slinker in på Åhlens och snor några kallingar när första majtåget passerar.
För vem skulle väl misstänka en politiker som bara råkar ha vägarna förbi, en dag som denna?"

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vet inte varför det här dyker upp nu, det skedde ju 2017 fattar jag det som

Är det nån som ringt expressen och skvallrat eller
Rättsväsendets kvarnar maler långsamt.
Citera
2023-06-16, 20:06
Medlem
Kommunisten med kapitalistkalsonger. Han väljer att sno dyra saker framför billigare. Undrar om polisen gick igenom hans garderob och övriga hem?
Citera
2023-06-16, 20:22
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kommunisten med kapitalistkalsonger. Han väljer att sno dyra saker framför billigare. Undrar om polisen gick igenom hans garderob och övriga hem?

Men det är kanske så kommunistjäveln tänker, att snor jag detta "kapitalistplagg" så stödjer jag dom inte med pengar vilken tattare
Citera
2023-06-16, 20:24
Medlem
gofigurs avatar
"Det sammanlagda värdet för varororna uppgick till 3055 kronor"

Dumt sno så dyra kallingar. Straffet blir väl högre?
Citera
2023-06-16, 20:26
Medlem
grungewhores avatar
Det är anmärkningsvärt att Aftonbladet publicerar en tre år gammal händelse som att det var första maj igår. Varför vill Såsseriet göra ner Vänstern just nu?
Citera
2023-06-16, 21:04
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Rimligen skulle han sjoxat Coops blåvita Y-front herrtrosa. Skumt att detta förtigits så länge?
Citera
2023-06-16, 22:37
Medlem
Observera att han använder ordet "idiotiskt" och inte "fel" eller "omdömeslöst" eller något liknande ord med en moralisk värdering. Säger ganska mycket om hur han ser på sitt brott. Han är arg för att han blev påkommen.
Citera
2023-06-17, 00:19
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:

(Artikeln publicerades idag, stölden skedde 2017)

Någon som vet mer?

Ja visst är det underbart att Aftonblaskan gräver fram såna här världsomstörtande nyheter.

Huruvida redaktionen fått solsting eller drabbats av syfilis vet jag inte men nått verkar skumt med dom.
Citera
2023-06-17, 03:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Ja visst är det underbart att Aftonblaskan gräver fram såna här världsomstörtande nyheter.

Huruvida redaktionen fått solsting eller drabbats av syfilis vet jag inte men nått verkar skumt med dom.
Tycker fan det var skitroligt! Politiker som snattar kalsonger.... (V) Politiker som snattar kalsonger gör det hela 12 000 000 gånger roligare! Påtar ihop en bild på honom nu med kalsonger på huvudet och namnet "kalsongtjuven"

Tänk om han blir statsminister!
Senast redigerad av Onanikrem 2023-06-17 kl. 03:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in