Citat:
Ursprungligen postat av
ThorulfBortbyting
Du missade lite där, så låt mig följa upp, ok.
Ryssarna har ingen startegi, eftersom att de fortfarande tror att det är något som tre män beslutar vid en lägereld.
Ryssarnas stora mängder människor är en förlorad drös "ingenting" som kan springa i gummistövlar och säga pang pang med en Mosin Nagant i näven (bara kanske, då den manuella repeteringen kan ställa till blockeringar i hjärnbarken), medans den civila reguljära amerikanen, eller för den delen svensk eller tjeck, har ett vapen hemma som de är är väl införlivade med.
Ryssland produktionskraft utav hårdvara har alltid grundats i att skita ut så mycket skräp som möjligt mitt i kaotiska tider, precis som de nu gör efter en misslyckad start i Ukraina, och detta har aldrig resulterat i annat än fullständigt värdelöst materiel.
Billigt i Ryssland är egentligen SVINDYRT, men eftersom att folket får betala med blod, så syns det inte i 5 års kalkylerna. Ett mycket bra sätt att hävda sin industriella stolthet....med begravningsplatser i fikarummen
Jag håller med. Ryssen tror fortfarande att de likt Sovjet kan slänga in 100000 tanks och 30 miljoner man och även om de förlorar hälften så kommer motståndet dränkas i ryssars kroppar.
Nu har dock ryssen inga 100000 tanks eller 30 miljoner man längre. Ryssland tynar bort sedan 90-talet med hög dödlighet och låga födelsetal.
Högt räknat hade ryssarna 8 miljoner man som går att mobilisera in i krig. 2 miljoner har flytt. 1/2 miljon har gått åt i kriget. Hälften av deras 10000 tanks är förlorade. Putin och hans närmsta lakejer är 60+ år och på dekis. Paranoian gör att de inte tillåter nästa generation att existera.
De klarar inte av att mentalt förnya sig, om något inte funkar så dubblar de bara insatsen och gör samma korkade sak igen och igen. Att vissa forumiter tror att detta är en vinnande strategi är helt barockt.