2023-06-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Jag svarar dig så har jag svarat alla som uttryckt liknade argumentation.

Alltså, här lägger jag verkligen inga värderingar inte vem som är skyldig till vad.

Det är nog så att de enda som har möjlighet att dra i nödbromsen är WH-administrationen. Skulle ryssarna ge upp har vi nog ett blodbad att vänta oss i de östra delarna och i Krim. Alltså kriget skulle inte stanna av för att Putin beslutar om det. Kiev kan nog heller inte ge upp. Washington skulle helt enkelt inte tillåta det och situationen för Zelensky och hans närmaste skulle nog minst sagt bli prekär. NATO utanför USA har ingen talan.

Därför är det bara Washington mer specifikt Biden som kan få stopp på kriget som jag ser det.

Det fetade är bara något som du hittar på eller tror. En tänkt konsekvens av rysk propaganda helt enkelt, jag ger inte mycket för det.
Citera
2023-06-15, 09:33
Medlem
Citat:
Jag lägger ingen värdering i detta. Jag förmedlar bara den bild jag har mot argument om att det skulle gå bra för Ukraina och att de har koll på läget.

Det är alla dessa lögner om ukrainska framgångar som gör att kriget får fortsätta. Åtminstone är det så till en stor del då både publiken i väst och våra politiker litar på vad som sprids som ren propaganda.

Och jag måste säga nu på morgonen att det är dags att sätta stop för detta blodbad nu. Här ligger ingen värdering men jag tror att de enda som kan sätta ner foten nu är Biden-administrationen i Washington. Och det är tyvärr bara en mikroskopisk chans till det om ens det.

Du lägger ingen värdering säger du. Men du anser alltså anfallskrig ska löna sig? Så om Norge - med stöd av USA - anfaller Sverige så ska vi lägga oss platt och avträda alla landområden Norge vill ha? Inklusive kommunen som du bor i. Är det så du menar?.
Citera
2023-06-15, 09:33
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
WaPo kommer med en tempererad analys för en gångs skull om den pågående offensiven. I en artikel utan betalvägg än så länge läggs texten ut:

As Ukraine’s counteroffensive heats up, Washington holds its breath
After 16 months of war, and with tens of billions’ worth of advanced weapons sent, Western backers need Ukraine’s forces to show dramatic gains against Russian occupiers
As Ukraine launches its long-awaited counteroffensive against entrenched Russian occupiers, both Kyiv and its backers are hoping for a rapid retaking of strategically significant territory. Anything less will present the United States and its allies with uncomfortable questions they are not yet prepared to answer.

With this year’s flow of billions of dollars’ worth of advanced Western weaponry to Ukraine, “everybody’s hopeful that, you know, you’d see overwhelming success,” Defense Secretary Lloyd Austin told reporters last week. But, he said, adding a note of caution, “I think most people have a realistic outlook on this.”
https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/06/14/ukraine-counteroffensive-biden-support/

Helt korrekt! Det är väl nästan så att Ukrainas offensiv är mer avgörande för USA:s och NATO:s framid än för Ukrainas.

Men i artikeln påstås det också naturligtvis att detta är helt Ukrainas initiativ och att man inte har insyn i planerna. Väldigt bekvämt om det går åt skogen. Hursomhelst, Ukrainas planer verkar vara kända för en bredare publik redan. The Dreizin Report påstod sig ha planen för Zaporozhie.fronten redan i början av maj:

Dreizin Publishes Complete Ukrainian Battle Plan for Entire Zaporozhie Front
/.../Yes, Russia’s understanding of the entire Ukrainian battle plan has been published online by a source with a long history of receiving information from the Russian military. I have translated it for you. It is further below.
Complete Ukrainian TBC Battle Plan for the Zaporozhie Front

https://thedreizinreport.com/2023/05/08/dreizin-publishes-complete-ukrainian-battle-plan-for-entire-zaporozhie-front/

Jag har inte läst den så jag kan inte uttala mig om trovärdigheten. Någon som dock har gjort detta är en namngiven twittrare som har ganska gott rykte och han säger så här i en jättelång Twittertråd:

Matt Davies
@MNormanDavies
🧵 UKRAINE’S ZAPOROZHYE OFFENSIVE
Operations Order (OPORD): ‘General Outline of Operations / Commander’s Summary’

It seems clear the Russian Army had explicit forewarning of plans for the AFU’s plans main recent attack

That would all but guarantee disastrous failure for the AFU
Tråd: https://twitter.com/MNormanDavies/status/1669134153496039430
Citera
2023-06-15, 09:37
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Så jävla löjligt resonemang, ditt USA hat lyser igenom. Varför skulle Zelensky fortsätta kriga om ryzzen lämnar. Blir inget blodbad efter det, de enda som får det jobbigt i Ukraina är ryzzsympatisörer, tror dock omvärlden hoppas jag kommer övervaka detta.
Därför att Zelensky har sagt så vid multipla tillfällen. Följer du med så dåligt att du missat det?

Kiev är helt fixerade vid att ta tillbaka varenda millimeter av ockuperad mark inklusive Krim.
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Det fetade är bara något som du hittar på eller tror. En tänkt konsekvens av rysk propaganda helt enkelt, jag ger inte mycket för det.
Som sagt!
Citera
2023-06-15, 09:40
Medlem
attogs avatar
Citat:
Därför att Zelensky har sagt så vid multipla tillfällen. Följer du med så dåligt att du missat det?

Kiev är helt fixerade vid att ta tillbaka varenda millimeter av ockuperad mark inklusive Krim.

Fixerad...?
Och varför skulle de inte vilja befria sitt land?

Kanske Nuland kan styra upp detta. Ju fortare som allt krigande är över, innebär att allt färre ryssar behöver dö.
Citera
2023-06-15, 09:42
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Vad är problemet tycker du, ryzzen har tagit något som absolut inte är deras, de kan packa resväskan och åka hem. Zelenskey ansvarar för varenda millimeter av Ukraina. Ukraina gör detta en-gång-för-alla, ryzzen ska ut.
Citera
2023-06-15, 09:43
Medlem
lapons avatar
Citat:

Som sagt!

"Ockuperad mark"? Ockuperad utan minsta fixering ..
-
Citera
2023-06-15, 09:43
Medlem
Reimers avatar
Finns mycket mer att sätta in.

Citat:
🚨#Breaking, "Ukraine deployed only 3 of 12 brigades in counteroffensive, decisive battle yet to come" - Reuters🇺🇦💪🏼🔜🔥

https://twitter.com/WarFrontline/status/1669241632598761474
Citera
2023-06-15, 09:44
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:

Som sagt!
Du behöver inte skriva inklusive Krim. Vi alla vet att även det är ockuperat.
Citera
2023-06-15, 09:48
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns mycket mer att sätta in.

https://twitter.com/WarFrontline/status/1669241632598761474

Direkt från propagandaministeriet?

https://t.me/Slavyangrad/50857

Ukrainian channel Rezident:

⚡️⚡️⚡️
Our OP source said that the Office of the President wants to launch an information campaign that should shift the focus from the pause in the counteroffensive on the southern front. TsIPSO will disperse the narrative that this is not a counteroffensive, but a leveling of the front before the start of the battle of the Sea of ​​Azov. Ukraine has already incurred great reputational costs and now it is necessary to correct the international background in order not to completely discredit the ability of the Armed Forces of Ukraine to return our territories.
Citera
2023-06-15, 09:49
Medlem
Citat:

Som sagt!

Vem skulle Ukraina fortsätta kriga mot om ryssarna lämnar menar du?
Citera
2023-06-15, 09:52
Medlem
Låt oss ännu en gång studera Homofederationens förluster. De personella förlusterna har senaste dagarna legat över normtalet. Idag inrapporteras att ytterligare 580 st bögkriminella har eliminerats.

Totalt är vi upp i 217.910 som befriats. Det kommer att påverka det ryska samhället, urvalet drag-queens som kan läsa sagor för barnen minskar fortlöpande.... ....

Även övriga förluster är betydande då vi har 12 utslagna stridsvagnar samt 14 bepansrade stridsfordon.

Utslagningen av bögigt artilleri har minskat något, vi har 10 st förstörda artilleripjäser samt ett utslaget raketartillerisystem.
Ukraina fortsätter att slå mot underhållet, 24 tank/lastbilar har förstörts samt även 3 st specialutrustning.

När blir Putin avsatt? Förhoppningsvis inom ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in