Citat:
Du tappade bort lite...
Paasikivi. Från TV och Aftonbladet?
Han svensk officer och Sverige är ännu inte med i Nato.
Sedan när är en svensk officer, mest känd som kommentator från TV, ett centralt ämne för internationell geopolitik?? Skärp dig grabben!
Minsk avtalet!
Merkel m.m.
Att Ukraina inser att de är under ett inom inte alltför lång framtida hot från rysland, som de inte är rustade för, är givetvis en sak för Ukraina att hantera, genom att utbilda sig och rusta upp sitt försvar.
Såsom alla länder har rätt till.
rysland som supportat separatisterna i östra Ukraina, döljer dåligt sin närvaro och är en direkt del i avtalsbrott.
Första slag som du då nämner. Ja, och? På vilket sätt har de någon form av rätt att göra detta, på annat lands territorium?? Nej, inte alls.
Som du säger. Återerövra. Så klart att Ukraina har all rätt till detta, enligt internationell rätt, folkrätten, FN stadgarna. Inte minst Budapestavtalet, Minsk x 2.
Vad tror du vår internationella geopolitiska expert från svensk TV tycker?
Paasikivi. Från TV och Aftonbladet?
Han svensk officer och Sverige är ännu inte med i Nato.
Sedan när är en svensk officer, mest känd som kommentator från TV, ett centralt ämne för internationell geopolitik?? Skärp dig grabben!
Minsk avtalet!
Merkel m.m.
Att Ukraina inser att de är under ett inom inte alltför lång framtida hot från rysland, som de inte är rustade för, är givetvis en sak för Ukraina att hantera, genom att utbilda sig och rusta upp sitt försvar.
Såsom alla länder har rätt till.
rysland som supportat separatisterna i östra Ukraina, döljer dåligt sin närvaro och är en direkt del i avtalsbrott.
Första slag som du då nämner. Ja, och? På vilket sätt har de någon form av rätt att göra detta, på annat lands territorium?? Nej, inte alls.
Som du säger. Återerövra. Så klart att Ukraina har all rätt till detta, enligt internationell rätt, folkrätten, FN stadgarna. Inte minst Budapestavtalet, Minsk x 2.
Vad tror du vår internationella geopolitiska expert från svensk TV tycker?

Att Paasikivi varit med att utbilda ukrainsk militär i nato-krigföring har jag hört på svensk radio, inte bara han förövrigt. Därför ser jag honom som part i målet och anar att han väljer bort allt som talar emot Nato. Jag tycker själv att det är konstigt att svensk militär deltagit i dessa övningar och undrar om hur det gått till när det skedde, var det på FMs eget initiativ eller togs beslutet av riksdag/ regering?
Paasikivi har betydelse för hur svenska folket informeras om kriget, i tider av propaganda och desinformation skulle jag hellre se en oberoende kommentator.
Betr vad som är rätt eller fel så står det inte så värst högt på dagordningen när kriget är i full gång och politiker & media bara trummar på med sitt förbestämda narrativ "allt är Rysslands fel", jag hoppas att vi en dag får veta allt som idag är tabu att berätta.