2023-06-09, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Terapi ingår i den metoden vi använder i dagsläget. Det är en del av den.

Vad menar du är fel med verklighetesuppfattningen? Könsdysforiker är väl medvetna om att deras biologi inte hänger samman med deras könsidentitet.

Är du ok med pubertetsblockerare för barn generellt?
Citera
2023-06-09, 16:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du får tro vad du vill. Du kan ju googla skiten också men du har redan sagt att inga studier kan ändra din åsikt i saken. Att man gett det till barn med för tidig pubertet sen 30 år tillbaka spelar såklart ingen roll för dig.

Fyi så har olika mediciner olika typer av effekt beroende på hur hög dos man ger. Du kan fundera på det när du läser om hur man använder det för kemisk kastrering kontra som bubertetsblockerare.

Nej fantasier och lögner lämnar mig tämligen oberörd eftersom jag är kemist och vet vad Lupron är till skillnad från dig. Kolla videorna istället för att sitta här och ljuga. 28000 kastrerade barn på reddit. 92% ökning av cancer för alla män som får östrogen. 95% av alla transor ändrar sig innan dom är 18. 62% självmordsfrekvens post op i dom 2 +10 år studier som är dom enda som finns. Du vet precis ingenting och har avslöjat det i varje post du gjort i tråden. Ta inte ordet forskning och studier i din mun igen. Du sitter nu och bara ljuger rakt ut och dina lögner kastrerar barn. Hoppas du är nöjd med det.
Citera
2023-06-09, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du har selektivt blindhet när du blivit helt slaktad och inte längre ens har något försvar.

Sluta ljuga. Man ger Lupron till våldtäktsmän och pedofiler just för att sterilisera dom.

Seriösa? CNN, MSNBC, FOX? Du förstår tydligen inte ens skillnaden mellan Sverige och USA längre och kommer uppenbarligen inte ihåg vad du frågar efter.

Ja svenska barn läser inte Verdens Gang. Retard.
Inte så konstigt då att enhalvboj inte kände till Dylan Mulvaney då enhalvboj intresserar sig för forskning på området och inte TikTokkändisar eller amerikansk skvallerpress.
Citera
2023-06-09, 16:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Terapi ingår i den metoden vi använder i dagsläget. Det är en del av den.

Vad menar du är fel med verklighetesuppfattningen? Könsdysforiker är väl medvetna om att deras biologi inte hänger samman med deras könsidentitet.

Könsidentiteten stämmer inte överrens med personens kön. I en frisk människa är könsidentiteten kopplad till ditt biologiska kön. Ditt verkliga kön.
Citera
2023-06-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Är du ok med pubertetsblockerare för barn generellt?

Generellt? Som att man skulle dela ut det som godis? Nej. Växte dock upp med en kompis som fick de5 som barn för att bromsa hans för tidiga pubertet och där blev det inget jävla liv i luckan och år och år av samhällsdebatt.

När det gäller pubertetsblockerare till barn som är könsdysforiker så har alla studier jag sett visat att det minskar självmordsbenägenheten, psykiska besvär osv. Har du nån som visar det motsatta så får du gärna länka. Tycker det är upp till läkare, psykiatriker och patienter att bedöma vilken behandling som ska ges när det gäller sånt här. Kommer man fram till att en annan metod är bättre så får man skifta till den.
Citera
2023-06-09, 16:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Inte så konstigt då att enhalvboj inte kände till Dylan Mulvaney då enhalvboj intresserar sig för forskning på området och inte TikTokkändisar eller amerikansk skvallerpress.

Vita huset? CNN? FOX? MSNBC? Utveckla vad du menar med "seriösa" eftersom du medvetet tog bort Aftonbladet. Jag håller med om att Aftonbladet och resten av msm är oseriösa och köpta men jag tror inte det är vad du försöker säga egentligen. Eller?

Vad som påverkar barn förstår nog alla och det är inte slaskmedia. Du pratar om bubblor när Dylan har över 10 miljarder visningar? Jag kan upprepa igen att jag skiter fullständigt i vad vuxna gör. Vill skogstokiga Göran 46 bast klippa av sig kuken så för all del, det är inte min sak. Tills deras galenskap påverkar skatten och min plånbok.
Citera
2023-06-09, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Könsidentiteten stämmer inte överrens med personens kön. I en frisk människa är könsidentiteten kopplad till ditt biologiska kön. Ditt verkliga kön.
Det är ju just det som är könsdysfori, att könsidentiteten och det biologiska könet inte stämmer överens. Det är det man söker för.
Citera
2023-06-09, 16:28
Medlem
Citat:
Nej fantasier och lögner lämnar mig tämligen oberörd eftersom jag är kemist och vet vad Lupron är till skillnad från dig. Kolla videorna istället för att sitta här och ljuga. 28000 kastrerade barn på reddit. 92% ökning av cancer för alla män som får östrogen. 95% av alla transor ändrar sig innan dom är 18. 62% självmordsfrekvens post op i dom 2 +10 år studier som är dom enda som finns. Du vet precis ingenting och har avslöjat det i varje post du gjort i tråden. Ta inte ordet forskning och studier i din mun igen. Du sitter nu och bara ljuger rakt ut och dina lögner kastrerar barn. Hoppas du är nöjd med det.

Överdramatiska fjollor som dig tar jag inga ord för sanning ifrån. Du får länka om du påstår nåt.

Vet tex att påståendet att 95% av alla transpersoner ångrar dig innan de är 18 år bullshit och vet precis vilken studie det är du har feltolkat.

Att du tillverkar din egen folie hemma i källaren gör dig inte till kemist.
Citera
2023-06-09, 16:31
Avstängd
Citat:
... som har könsdysfori kontra såna som inte har det. Att transpersoner har mycket högre självmordsrisk än cispersoner är liksom anledningen till att man försöker hitta sätt att dra ner detta på.

Ja. en behandling som objektivt minskar självmorden hade varit bra, om behandlingen tex fördubblar antalet faktiska självmord så är det ju dåligt, eller ?

Citat:
Utöver ren självmördsbenägenhet så har du övriga minskade psykiska besvär och ökad livskvalité. Även detta finns det gott om studier på. Den här tex:

"In this first total population study of transgender individuals with a gender incongruence diagnosis, the longitudinal association between gender-affirming surgery and reduced likelihood of mental health treatment lends support to the decision to provide gender-affirming surgeries to transgender individuals who seek them." https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2019.19010080

jag vet att du är synnerligen okunnig men med ett "enligt digsjälv gott hjärta", men brännströms "positiva" resultat på sin studie av 2015 års "sjukhusbesök" medförda ju även nackdelen att du måste acceptera det agnes wold påpekade.

(även den studien du länkar till av brännström är hämtad från samma datasett och lider av samma fel )
https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2020.1778correction

Citat:
The results of these consultations were presented to the study authors, who concurred with many of the points raised. Upon request, the authors reanalyzed the data to compare outcomes between individuals diagnosed with gender incongruence who had received gender-affirming surgical treatments and those diagnosed with gender incongruence who had not. While this comparison was performed retrospectively and was not part of the original research question given that several other factors may differ between the groups, the results demonstrated no advantage of surgery in relation to subsequent mood or anxiety disorder-related health care visits or prescriptions or hospitalizations following suicide attempts in that comparison. Given that the study used neither a prospective cohort design nor a randomized controlled trial design, the conclusion that “the longitudinal association between gender-affirming surgery and lower use of mental health treatment lends support to the decision to provide gender-affirming surgeries to transgender individuals who seek them” is too strong
Citera
2023-06-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Friskhet/sjukdom avgörs kring huruvida någon har besvär. Eftersom vi snackar könsdysforiker och behandlingsformer mot dysforin så år dessa personer per definition inte friska.

Könsbekräftande vård är dock en bevisad behandlingsmetod mot det, till skillnad från conversion therapy.
Citera
2023-06-09, 16:37
Avslutad
Citat:
Vita huset? CNN? FOX? MSNBC? Utveckla vad du menar med "seriösa" eftersom du medvetet tog bort Aftonbladet. Jag håller med om att Aftonbladet och resten av msm är oseriösa och köpta men jag tror inte det är vad du försöker säga egentligen. Eller?

Vad som påverkar barn förstår nog alla och det är inte slaskmedia. Du pratar om bubblor när Dylan har över 10 miljarder visningar? Jag kan upprepa igen att jag skiter fullständigt i vad vuxna gör. Vill skogstokiga Göran 46 bast klippa av sig kuken så för all del, det är inte min sak. Tills deras galenskap påverkar skatten och min plånbok.
Kan du förklara igen varför nån som inte följer amerikanska TikTokkändisar utan bara tittar på nyheter på CNN eller följer Vita huset eller följer forskning på området skulle ha den blekaste aning om vem Dylan Mulvaney är?

En (1) träff på whitehouse.gov.

19 träffar på CNN i artiklar om Bud Light. Till och med Margot Wallström får fler träffar CNN.
Citera
2023-06-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju just det som är könsdysfori, att könsidentiteten och det biologiska könet inte stämmer överens. Det är det man söker för.

Det finns förvirrade personer ja och kvinnor är ofta förvirrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in