2023-06-09, 15:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nu har jag sökt på olika sidor.

Sökresultat Dylan Mulvaney:
Vita huset (whitehouse.gov) 1
SVT 0
Sveriges Radio 0
NRK 0
YLE 1
BBC 0
AlJazeera 1
Svenska Dagbladet 0
DN 1
Norska Verdens Gang 0

På CNN fanns det 19 sökresultat i artiklar om Bud Light att jämföra med en svensk fotbollsspelare som hade 369

Så det kan bli när man sitter i en filterbubbla och tror att alla borde känna till Dylan Mulvaney.

Varför frågar du efter amerikansk skvallerpress men sitter och söker på svenska och norska dagstidningar? Mår du bra? Jag antar dessutom att du skippade Sveriges största dagstidning Aftonbladet eftersom där finns minst 4 artiklar om Dylan sen Maj. Över 10 miljoner följare på tiktok, över 1 miljard visningar bara för serien "a year of girlhood". Ni kan försöka flytta fokus från barnen hur mycket ni vill. Prata om att jag befinner mig i en bubbla när du inte ens vet vad du försvarar uppenbarligen tyder på grov sinnesslöhet.
Citera
2023-06-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så det är vad Biden och vita huset gör? Du är desperat och ynklig.

Lupron steriliserar barn. Det är fullständigt sinnessjukt att ge det till barn/ungdomar därmed. Ingen studie i världen kan motbevisa detta faktum så du får sluta yra nu. Du saknar kunskap och det är uppenbart för alla i tråden nu.

Hänger inte med i allt vad Biden och bita huset gör. Jag bor i Sverige.

Har en kompis som fick det för att fördröja sin alldeles för tidiga pubertet när vi var små. Han har barn idag. Det har använts sen typ 80-talet.
Citera
2023-06-09, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag haft läst den. Den bekräftar att transfolk är mer självmordsbenägna än cis-folk.
Nej, den konstaterar bara att individer som genomgår könsbekräftande hormonbehandling och könskirgierande är mycket mer självmordsbenägna, depreimerade etc än de som inte gjort det.

Citat:
Inget nytt. Säger däremot inget om effekten inom gruppen efter könsbekräftande vård. Har redan skrivit detta.

Den ställer de som genomgått könsbekräftande vård mot de som inte gjort det.

Jag hade inte haft något emot att behandla männsikor med vare sig hormoner eller kirurgi om det fans starka medecinska evidens för att det minskade tex självmord.

men att du önskar det, eller likt Money "vet" att det gör det, duger inte.

Det är en klassisk myt som återkommer med jämna mellanrum.

jag petar in agnes wold här. Galen feminist som hon är och allt.
https://twitter.com/AgnesWold/status/1423933127555260416
Citera
2023-06-09, 15:38
Avslutad
Citat:
Varför frågar du efter amerikansk skvallerpress men sitter och söker på svenska och norska dagstidningar? Mår du bra? Jag antar dessutom att du skippade Sveriges största dagstidning Aftonbladet eftersom där finns minst 4 artiklar om Dylan sen Maj. Över 10 miljoner följare på tiktok, över 1 miljard visningar bara för serien "a year of girlhood". Ni kan försöka flytta fokus från barnen hur mycket ni vill. Prata om att jag befinner mig i en bubbla när du inte ens vet vad du försvarar uppenbarligen tyder på grov sinnesslöhet.
För att det är uppenbarligen amerikansk skvallerpress man måste följa, inte seriösa nyhetssajter.

Eller tydligen TikTok, då.
Citera
2023-06-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej, den konstaterar bara att individer som genomgår könsbekräftande hormonbehandling och könskirgierande är mycket mer självmordsbenägna, depreimerade etc än de som inte gjort det.

Den ställer de som genomgått könsbekräftande vård mot de som inte gjort det.

Jag hade inte haft något emot att behandla männsikor med vare sig hormoner eller kirurgi om det fans starka medecinska evidens för att det minskade tex självmord.

men att du önskar det, eller likt Money "vet" att det gör det, duger inte.

Det är en klassisk myt som återkommer med jämna mellanrum.

jag petar in agnes wold här. Galen feminist som hon är och allt.
https://twitter.com/AgnesWold/status/1423933127555260416

De ställer transfolk möt cisfolk. Inte transfolk som genomgått det mot transfolk som inte genomgått det. Har du läst studien?

Finns gott om forskning kring de positiva effekterna av könsbekräftande vård. Det är därför man använder det och därför så många medicinska och psykiatriska förbund ställer sig bakom det.
Citera
2023-06-09, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Det är nån som kan föda barn.
Lite elakt. Det finns många kvinnor som inte kan få barn av olika skäl. Samt de som uppnått menopaus.

En kvinna har XX kromosomer punkt slut. Oavsett fitta eller kuk, bröst eller barn.
Citera
2023-06-09, 15:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Hänger inte med i allt vad Biden och bita huset gör. Jag bor i Sverige.

Har en kompis som fick det för att fördröja sin alldeles för tidiga pubertet när vi var små. Han har barn idag. Det har använts sen typ 80-talet.

Du har selektivt blindhet när du blivit helt slaktad och inte längre ens har något försvar.

Sluta ljuga. Man ger Lupron till våldtäktsmän och pedofiler just för att sterilisera dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För att det är uppenbarligen amerikansk skvallerpress man måste följa, inte seriösa nyhetssajter.

Eller tydligen TikTok, då.

Seriösa? CNN, MSNBC, FOX? Du förstår tydligen inte ens skillnaden mellan Sverige och USA längre och kommer uppenbarligen inte ihåg vad du frågar efter.

Ja svenska barn läser inte Verdens Gang. Retard.
Citera
2023-06-09, 15:46
Avstängd
Citat:
De ställer transfolk möt cisfolk.

Nej, det är män och kvinnor, och tyvärr barn.....

Citat:
Inte transfolk som genomgått det mot transfolk som inte genomgått det. Har du läst studien?

Ja.

Citat:
Finns gott om forskning kring de positiva effekterna av könsbekräftande vård. Det är därför man använder det och därför så många medicinska och psykiatriska förbund ställer sig bakom det.

Jo, du har ju länkat ett sådant exempel, och jag har läst fler. och tyvärr så har det ingen effekt objektivt, och i väntan på att det kommer så ska vi absolut inte karva i barn, eller ge dem vare sig morfin eller hormoner bara för att de själva tycker att det är nice och läkarna kan säga att det är barnets ansvar att det gick som det gick, när de tog livet av sig....

I sverige gick ju även riksdagen på det... nästan...
Citera
2023-06-09, 15:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det har man ju försökt med i evigheter. Det gör dessutom mer skada än nytta.

"There is a scientific consensus that conversion therapy is ineffective at changing a person's sexual orientation or gender identity and that it frequently causes significant, long-term psychological harm in individuals who undergo it."

Min måttstock är minskade psykiska besvär, minskad suicidalitet och ökas livskvalité. Vilken är din måttstock?

Om det stämmer att samtalsterapi har negativ effekt så förespråkar jag det självklart inte. Men kanske kan man få terapi inriktad på att minska risken för självmord och självskadebetéende?

Annars tycker jag din måttstock är bra men inte på bekostnad av patientens verklighetsuppfattning.

Könsdysfori är en vanföreställning, och när vården bekräftar patientens vanföreställning så spiller det över på resten av samhället.
Citera
2023-06-09, 15:58
Medlem
Citat:
Du har selektivt blindhet när du blivit helt slaktad och inte längre ens har något försvar.

Sluta ljuga. Man ger Lupron till våldtäktsmän och pedofiler just för att sterilisera dom.

Seriösa? CNN, MSNBC, FOX? Du förstår tydligen inte ens skillnaden mellan Sverige och USA längre och kommer uppenbarligen inte ihåg vad du frågar efter.

Ja svenska barn läser inte Verdens Gang. Retard.

Du får tro vad du vill. Du kan ju googla skiten också men du har redan sagt att inga studier kan ändra din åsikt i saken. Att man gett det till barn med för tidig pubertet sen 30 år tillbaka spelar såklart ingen roll för dig.

Fyi så har olika mediciner olika typer av effekt beroende på hur hög dos man ger. Du kan fundera på det när du läser om hur man använder det för kemisk kastrering kontra som bubertetsblockerare.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-09 kl. 16:13.
Citera
2023-06-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej, det är män och kvinnor, och tyvärr barn.....

Ja.

Jo, du har ju länkat ett sådant exempel, och jag har läst fler. och tyvärr så har det ingen effekt objektivt, och i väntan på att det kommer så ska vi absolut inte karva i barn, eller ge dem vare sig morfin eller hormoner bara för att de själva tycker att det är nice och läkarna kan säga att det är barnets ansvar att det gick som det gick, när de tog livet av sig....

I sverige gick ju även riksdagen på det... nästan...

... som har könsdysfori kontra såna som inte har det. Att transpersoner har mycket högre självmordsrisk än cispersoner är liksom anledningen till att man försöker hitta sätt att dra ner detta på.

Utöver ren självmördsbenägenhet så har du övriga minskade psykiska besvär och ökad livskvalité. Även detta finns det gott om studier på. Den här tex:

"In this first total population study of transgender individuals with a gender incongruence diagnosis, the longitudinal association between gender-affirming surgery and reduced likelihood of mental health treatment lends support to the decision to provide gender-affirming surgeries to transgender individuals who seek them." https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2019.19010080
Citera
2023-06-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om det stämmer att samtalsterapi har negativ effekt så förespråkar jag det självklart inte. Men kanske kan man få terapi inriktad på att minska risken för självmord och självskadebetéende?

Annars tycker jag din måttstock är bra men inte på bekostnad av patientens verklighetsuppfattning.

Könsdysfori är en vanföreställning, och när vården bekräftar patientens vanföreställning så spiller det över på resten av samhället.

Terapi ingår i den metoden vi använder i dagsläget. Det är en del av den.

Vad menar du är fel med verklighetesuppfattningen? Könsdysforiker är väl medvetna om att deras biologi inte hänger samman med deras könsidentitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in