Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-24, 21:30
  #481
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Japp, det finns ute nu till ps4 nu, jag fick också vänta men blir inget köp, betygen är inte övertygande precis, hade kanske varit en annan femma om det finns möjligheten att spela om spelet, välja en annan "faction" som förändrar hur storyn upplevs helt men inte ens det verkar dom ha bjudit på.

Att det inte blev ett mmo eller iallafall möjligheten till online lir är en sån enooorm besvikelse.
Möjligheterna är verkligen oändliga, quidditch matcher, dungeons, raids, arena, world pvp, och det där är bara basic saker som hör till, finns säkert massa fler aktiviter man hade kunnat komma på i en värld som Harry Potter.

Rekommenderar dig förövrigt att dra ett film maraton någon helg när du har lust, verkligen magiska filmer oavsett ålder.
Släpps till PS4 i maj.
Citera
2023-05-15, 13:50
  #482
Medlem
dovAkins avatar
Spelade ut main storyn orkar inte köra till 34 lr 36 vad det nu är för cup questen.

Det är ett bra spel, lite segt in början upplevde jag. Jag upplever det lite över hyped.
Citera
2023-06-06, 12:39
  #483
Medlem
Jonipoons avatar
Var rätt så hypad inför detta spelet förra året, men testade precis att spela lite hemma hos en kompis och jag är förvånad över hur tråkigt det är. Världen är tom och innehållslös och det känns som att spelet inte är färdigutvecklat. Kommer defintivt inte att köpa detta nu.

Bottenspel.
Citera
2023-07-24, 15:10
  #484
Medlem
När jag spelar på min Philips oled tv så ser det ut som att det är en "hinna" runt min karaktär när jag rör kameran. Vet någon vilken inställning man ska slå av/ändra för att få bort det?
Citera
2023-07-24, 15:39
  #485
Medlem
Sjukt bra spel detta, någon som har koll ifall det är svensk utvecklat eller från USA?
Citera
2023-07-24, 16:26
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Sjukt bra spel detta, någon som har koll ifall det är svensk utvecklat eller från USA?

Varför skulle det vara utvecklat i Sverige?

Edit: Aha, du tänker på den svenska spelstudion med ett liknande namn. Nej det är inte Avalanche Studios utan Avalanche Software.
Citera
2023-09-04, 17:47
  #487
Medlem
https://www.gamereactor.se/rykte-hog...kling-1229823/

Undra varför dom påtalar hur framgångsrikt var, sett till titeln så kan det här ha varit årtiondets flopp.
Citera
2023-09-04, 19:14
  #488
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
https://www.gamereactor.se/rykte-hog...kling-1229823/

Undra varför dom påtalar hur framgångsrikt var, sett till titeln så kan det här ha varit årtiondets flopp.

Va? Vad menar du? Spelet har sålt extremt bra, och som utvecklarnas första försök på ett "riktigt" spel så gjorde de riktigt bra ifrån sig. är spelet perfekt? Nä, men definitivt en stark 7a eller svag 8a.

Varför skulle de inte göra en uppföljare där de kan använda erfarenheten och det de lärt sig för att göra ett bättre spel i samma universum då första spelet sålde extremt bra?
Citera
2023-09-04, 19:30
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
https://www.gamereactor.se/rykte-hog...kling-1229823/

Undra varför dom påtalar hur framgångsrikt var, sett till titeln så kan det här ha varit årtiondets flopp.
Runt 85/100 på Metacritic och 8.5/10 i user score så jag får anta att du skämtar?
Citera
2023-09-05, 00:14
  #490
Medlem
Matsu-sans avatar
Mil ifrån FF 16 som har liknande betyg
Citera
2023-09-05, 00:21
  #491
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Mil ifrån FF 16 som har liknande betyg

Vem bryr sig? Varför måste man jämföra?
Ett spel kan vara jäkligt bra fast att ett annat är bättre.
Citera
2023-09-05, 08:40
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Va? Vad menar du? Spelet har sålt extremt bra, och som utvecklarnas första försök på ett "riktigt" spel så gjorde de riktigt bra ifrån sig. är spelet perfekt? Nä, men definitivt en stark 7a eller svag 8a.

Varför skulle de inte göra en uppföljare där de kan använda erfarenheten och det de lärt sig för att göra ett bättre spel i samma universum då första spelet sålde extremt bra?


Konstigt att det sålt extremt bra när titeln är en av de största någonsin, bokstavligt talat så har generationer växt upp med Harry Potter.

Att det var utvecklarnas första spel har jag ingen hänsyn till idag när det produceras så otroligt dåliga spel.

Visuellt var det bra, utöver det mediokert, att dom gör en uppföljare handlar inte om något annat än att mjölka titeln på pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback