Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Om du inte klarar av att se vad jag skriver. Så är det bara att sluta läsa! Det finns många tillfällen i historien där man har felaktigt sprängt broar. Så det kan ju ha hänt här. Det första exemplet jag kommer på är Slaget vid Leipzig 1813. Där en fransk soldat sprängde bron förtidigt. Det finns även tillfällen där man har misslyckats spränga broar.
Det första jag skrev i denna tråd var att Rysstrollen kommer skylla på Ukraina och Proukrainare kommer skylla på Ryssland. Och sen argumentera att de har rätt. Jag kan även lägga till att man kommer kalla varandra idiot mm. Jag kan klart säga att jag fick rätt.
Jag säger bara att det är att vänta och se. Båda sidor lär behöva agera efter den nya verkligheten.
Om UAF skulle haft en plan att spränga dammen så skulle det skett när RuAF kontrollerade allt område till väster och öster om den södra delen av Dneprfloden. Då skulle de ökade vattennivåerna enbart drabbat RuAF.
Nu däremot kontrollerar UAF Kherson. En stad som Ukraina fick offra både en stor del material och manskap för att återta. Det sägs även att UAF har (hade?) flyttat över en hel del soldater till andra sidan floden och påbörjat en offensiv där. Det här är ett perfekt sätt för RuAF att stoppa den ukrainska offensiven och skapa det enda Ryssland kan - ytterligare kaos.
Sluta försvara en uppenbart psyksjuk regim.