Om jag blir upprörd över mjäkiga straff i svenska domstolar brukar jag gå in på youtube och söka upp nån video av typen 'teen sentenced to life without parole" så lugnar jag ner mig.
Chansen är nu god att Kina sätter ett exempel som kan få mig att tänka att det finns iaf en plats på jordklotet där stenkastande muslimer får det dem förtjänar.
Muslimerna ger de sig inte på så gärna. Det låg åtminstone tidigare ruffiga kåkar inne i Kunmings centrum (Yunnans huvudstad), bredvid höghusen. Men enligt hörsägen vågade inte myndigheterna riva dessa eftersom de tillhörde muslimer.
Muslimerna ger de sig inte på så gärna. Det låg åtminstone tidigare ruffiga kåkar inne i Kunmings centrum (Yunnans huvudstad), bredvid höghusen. Men enligt hörsägen vågade inte myndigheterna riva dessa eftersom de tillhörde muslimer.
Så allt snack om "omskolningsläger" i Xinjiang-provinsen är en skröna? XD
Så allt snack om "omskolningsläger" i Xinjiang-provinsen är en skröna? XD
Xinjiang är en annan sak. Systemet behöver också konflikter nära gränser, gärna med muslimer. Det är komplicerat. Men muslimerna har mer att säga till om än man kanske kan tro, i alla fall i Yunnan, enligt en del som verkar insatta. Men en del av konflikterna är ett spel.
Knappast förvånande i ett av världens minst demokratiska länder. I Kina får man inte ha några andra åsikter än de som partiet har.
Muslimerna i Kina blir inte förtryckta för att de är muslimer. De blir förtryckta för att de inte är kommunister. Något de flesta i den här tråden bör notera.
Senast redigerad av absinten 2023-06-05 kl. 14:02.
2014 påstås muslimer ha dödat 30 personer på Kunmings järnvägsstation, med knivar. Men det sades ha varit uighurer från Xinjiang. (uighurer sprängde ju även den omskrivna bomben vid Erawan-templet i Bangkoks absoluta centrum, vid de stora varuhusen, 20 döda)
men dessa Yunnan-muslimer har alltså inte med Xinjiang att göra och är nog mindre våldsamma
Senast redigerad av wwr 2023-06-05 kl. 14:11.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!