Citat:
Ursprungligen postat av
Pekka-
Di'anno har ju ingen vidare sångröst för den delen heller, men jag tycker att Di'annos skivor är dom bästa skivorna med Maiden. Forge har en bra röst, varken bu eller bä. Covern i sig är väl inte så märkvärdig, den är inte bättre än originalet men absolut inte dålig. Ja Maidens uppsving var ju när de släppte Number of the best, vilket f.ö är en skiva full med hits.
Di'Anno är ingen Dickinson när det gäller bredd/register men han har en lite ruffigare röst som ändå passar första 2 skivorna som är lite mer 'punk' (i energi, attityd och framförande) än de senare skivorna. En lite typisk rock röst kan man väl säga. Ghost har ju ganska 'mesig' sång som fungerar helt ok när de gör Bon Jovi ballader men när det är mer uptempo tycker jag personligen det faller lite platt.
Dock kul att de gjorde en cover på en udda låt och inte typ Run to the Hills eller Number of the Beast, Phantom of the Opera är en låt jag håller högt personligen. Dock hade kanske Ghost-soundet fungerat bättre om de gjorde typ Remember Tomorrow t.ex.?